Betäckningar 2023 och föl 2024

Ja gud dagarna tickar på och madame är dräktig på över 100 dygn redan 🥰 Som en alligator när det gäller mat som vanligt när hon är dräktig, hon har redan börjat ändra på formen utan att vara tjock 😅 Verkligen jobbat på att hålla henne i bra i hull i år då hon är väldigt lätt född 🫣 Men märks att hon varit med i den här branschen två gånger innan inom det senaste tre åren. Nej nu hoppas vi på en lugn vinter för henne och första abortvirus sprutan ska tas i början på december 🥰❤️
 
20231027_150444.jpg

Wohhhooooo!!! Jag är så lycklig!
:love::bump:
 
Vi har en på dygn 236, en på dygn 232, och en på dygn 201 så det dröjer ännu. En av dem ser knappt dräktig ut ännu men hon är maiden så det är inte så konstigt. Vi har fortfarande två boxar som skall konverteras till en stor fölbox att fixa med innan det är dags i April.
 
Vår som går under arbetets namnet hamstern är beräknad till 3 juni och idag när snön yr utanför är jag glad för att hen tänker vänta tills de blir varmare väder 🥶🫣
 
Vi är på dygn 244 och jag klamrar mig fast vid "tidig vinter, tidig vår", right? 😬 Maidensto men ärligt talat så sticker hon knappt ut från resten av gruppen, så undrar vad det är för liten räka hon gömmer där inne.
 
Här blir det ju som sagt ett islandsföl i början/mitten av april, vilket känns jättetidigt! Stoet har dock flyttat till ett annat ställe, där de visserligen också går på lösdrift och är tänkta att föla ute, men där det också finns ett stall med stora boxar där det går att ta in sto + föl om det skulle råka bli "aprilväder" med kyla och snö. Känns skönt! Hoppas innerligt att den här ovanligt kalla vintern ger sig till dess och att vi får en tidig vår med varm och solig april! :)
 
Väntar föl efter mitt arabsto. Hon är beräknad i nästa vecka men har i princip inget juver satt (endast "svullnat" något) och visar inga andra tecken. Vet iof inte hur mycket tecken hon har visat vid tidigare fölningar. Mer än att magen är riktigt stor och börjar hänga "djupt" . Går allt bra med henne och bebis har jag tänkt betäcka om i vår :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp