Betalningsanmärkningar

Sv: Betalningsanmärkningar

Ja jag vet ju inte hur infon fungerat, men misstänker att denne helt sonika inte velat ta till sig ev info. Posten överlämnar hen direkt till sin "revisor" (vet inte om denne är det egentligen, men sköter en del papper åt bekanten..)

Nu verkar dock denna glad ändå, och kan ju hända att det löser sig på något sätt.
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Jaja, auktionen går av stapeln om mindre än två dygn, och bekanten tror fortfarande att allt är under kontroll....

Tror sig dessutom få mer än millen mer än denne gav, då har denne hunnit riva ur kåken HELT! Var alltså boboelig då denne tog över men hen skulle "renovera" och rev ur ALLT innandöme... Smart om man själv skulle bo där men definitivt OSMART om det ska säljas!!!!

Blir bara såååå matt....
 
Sv: Betalningsanmärkningar

verkligheten kommer slå hårt mot din vän, men det är nog det som måste hända för att h*n ska förstå
Din vän kommer nog behöva ditt stöd, jag hoppas för h*ns skull att du orkar stå kvar.
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Jo pratade med vederbörande igår....

Verkar ha fattat nu, finns dock en del oklarheter runt försäljningen så ev kan auktionen stoppas. Liten tidsfrist då...

Hen har även fattat att det blir betalningsanmärkning oavsett, men ser inte det som något problem:crazy: Säger sig kunna låna pengar ändå, med vissa andra fastigheter som säkerhet????
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Njaaa, det ska han inte vara så säker på.

Möjligtvis hos låneföretag som typ Bluesteep och liknande = extra dyra lån

Men en vanlig bank kan säga nej trots säkerhet i fastigheter
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Ser inte ut som om det skulle ställas in, för fastigheten ligger kvar ännu på Kf:s sida för försäljning i eftermiddag.
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Kan man se någonstans vad slutpriset blir för de fastigheter som säljs via KFM???
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Kan man se någonstans vad slutpriset blir för de fastigheter som säljs via KFM???

Det är ju offentliga uppgifter så det är nog bara att ringa KFM o fråga... Dock brukar väl priser på sån här auktioner inte inbringa allt för mycket pengar.....
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Fanns visst att hitta på KFM:s sida ;)

Ny fråga! Kan man överklaga det bud som KF accepterat? Jag har svårt att tro det, hittar inget på hemsidan heller:crazy:
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Jo men det ger oftast inte så mkt. Har väninna som överklagade ett helt sanslöst lågt accepterat bud (från en av bankernas chefer...) men det avslogs. Budet de accepterade låg på ungefär halva marknadsvärdet, helt sjukt.
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Min bekant kommer visst att driva det, då de lämnat in en överklagan innan försäljningen.
Nya uppgifter som innebar att själva värderingen borde ha gjorts om (står även i infon om fastigheten att ny värdering ska göras om just detta förhållande ändrar sig).

Min bekant är OTROLIGT optimistisk och har HÖGA planer, själv känner jag mig skeptisk.... Denne verkar sväva högt i det blå:angel:
 
Sv: Betalningsanmärkningar

Ja verkligen, fast det kanske är rätt skönt att tro att man alltid har rätt, även när andra bevisar att man har fel?:D
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 160
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp