Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fullblod

Ja det är väl nu det ska vara dags då :bump: :bump: :bump:
men här händer det verkligen inget... *suck*... det är ju nu det börjar bli riktigt segt...
 
Sv: BF idag!!

Vi får väll starta en tråd om denna väntan, en liknande tråd fanns ju i avel.... fast för våra ston....hahaha, men det är drygt att vänta, jag klarar inte av att bara gå hemma, sen är man ju lite smyg på att åka iväg för går vattnet blir det ju blött.... förra gången gick vattnet på kvällen när jag kom hem och satte mig vid köksbordet efter att varit ute hela dagen.... och det var inte lite vatten som kom... jag hade jeans på mig och var blöt långt ner till knäna... :eek:
 
Sv: BF idag!!

Zini skrev:
Vi får väll starta en tråd om denna väntan, en liknande tråd fanns ju i avel.... fast för våra ston....hahaha, men det är drygt att vänta, jag klarar inte av att bara gå hemma, sen är man ju lite smyg på att åka iväg för går vattnet blir det ju blött.... förra gången gick vattnet på kvällen när jag kom hem och satte mig vid köksbordet efter att varit ute hela dagen.... och det var inte lite vatten som kom... jag hade jeans på mig och var blöt långt ner till knäna... :eek:

:eek: Vågar man gå på restaurang i slutet av grav. :eek:

Tar bara reda på fakta i förväg utifall att det någonsin skulle bli aktuellt.


Lycka till!!
 
Sv: BF idag!!

hmmm det kan man ju göra, men man kanske skulle ha med sig lite extra kläder om det börjar närma sig... eller kanske en binda... men det behövs en ganska stor och det är ju inte så trevligt att gå runt med om man inte måste.... hade själv trosskydd när vattnet gick... och det hittade jag långt ner i byxerna sen.... dom skrattade åt mig på förlossningen när jag berättade, kändes lite pinsamt....men jag visste ju inte att det skulle komma så mycket och det var ju två veckor förtidigt.... :smirk:
 
Sv: BF idag!!

Fem dagar kvar här, men är otålig som bara den, har fått nog av att vara gravid nu ;) Känner mig nästan lite tabu, jag har konstaterat att detta med graviditet är överskattat, alla verkar tycka det är sååå kul och underbart, själv tycker jag bara det varit jobbigt. Nu får min lilla gärna komma ut :) Tänker inte gå över tre veckor som syrran gjorde med sin första, går jag över åker jag till förlossningen och vägrar åka hem innan bebisen är ute. :D
 
Sv: BF idag!!

Usch ja... två dagar över nu... inget händer... men man har ju iaf lagt ner lite energi för att få det att komma igång nu ;) ... men vi får väl se vad som händer inatt eller imorgon :) ... Nä tycker inte heller att det är nåt kul att vara gravid... allt bara är såååå jobbigt... så nä nu får den gärna komma ut... :bump:
 
Sv: BF idag!!

Jag går oxå och väntar MKT otåligt. Fast nu tror jag att jag har kommit in i andra fasen när jag nästan har gett upp hoppet. Det blir nog ingen bebbe :angel: :D

Nu har jag trott i en vecka typ att den ska komma närsomhelst, fast det gör den ju inte, trots sammandragningar och att livmodern har börjat öppna sig. Mer än så verkar det inte bli.

Så jag försöker hålla igång så mkt jag orkar och slappar med en bok resten av tiden.
 
Sv: BF idag!!

Nä det känns verkligen inte som om den har tänkt att titta ut... känns som om man får gå med den här växande knölen på magen resten av livet :( ... ändå känns allt så konstigt och annorlunda... menmen den dyker väl ut när man minst anar det kanske... :)
 
Sv: BF idag!!

Jag har två och en halv vecka kvar och jag är rätt less redan. Nu har jag ju hunnit med helgens viktiga ponnytävlingar, så nu kan bebisen få anlända så jag får det här överstökat! ;)

Jenny
 
Sv: BF idag!!

Inget händer här heller.... snacka om att jag är snopen... jag har gått över och förra gången fick jag 2 veckor för tidigt... men det är säkert för att jag vill visa mitt föl på rix den 1 oktober... men det börjar se mörkt ut... Trodde att det skulle sätta igång i torsdags... när jag kom hem från jobbet var fölungen utanför staketet... och klumpiga jag fick inte tag i honom... sen började hästarna i hagen härja och dom var skövilda... då springer fölingen rakt genom staketet och in i hagen, knäcker en hel långsida av stolpar och hela staketet ligger ner... själv får jag springa in och jaga in dom i nästa hage så inte alla ska komma ut, dra av ett elrep så jag kan stänga till som en grind... hem och hämta verktyg och laga hela hagen.... :smirk:
 
Sv: BF idag!!

Jag börjar också bli rätt less nu. Har 5 dagar kvar till BF, men den får gärna komma ut nu :smirk:
Hade lite förvärkar för 1,5 vecka sen, efter att en älghund var här och hade ståndskall på hästarna så jag fick springa ut och plocka in dom pga att hunden ej gick att fånga. Men efter det har det varit lugnt :(
Ska till BM imorgon, förhoppningsvis blir det sista gången :p

Jag vill ju ut och rida igen. Har inte suttit på en häst sen i januari nån gång :cry:
 
Sv: BF idag!!

En liten tröst Filuran, jag gick över 3 veckor med Elin ;) , visst är det kul att höra sånt när man vill att den ska komma NUUUUUU. Pussa hästarna från mig.
 
Sv: BF idag!!

Åh nej, säg inte så :eek: . Syrran gick också över 3 veckor med sin första... Hoppas jag är lik mamma, för hon har varit rätt så punktlig :idea:
Har mått lite konstigt idag. Kan ju alltid hoppas att det är på G ;)

Hästarna ska få varsin puss ikväll när de kommer in, iallafall Arizona & Moses. Arizonas lilla monster får nog klara sig utan puss idag för han bet bort en bit av min arm imorse :mad: :crazy:
 
Sv: BF idag!!

Jaha.. nu är det en dag kvar till det sönderstirrade datumet ;) Var hos barnmorskan precis, hon kände på mig, livmodertappen var nästan helt utplånad och hon kunde få in ett finger. Hon gjorde en hinnsvepning också, det gjorde ont :o:o ! Förhoppningsvis gör det någon nytta =) Hade ont inatt, vaknade av onda sammandragningar men lyckades somna om igen och sen var det lugnt igen. Kom ut nu lilla bebis!!
 
Sv: BF idag!!

Tänk om min BM kunde kolla på mig... ingen som vill göra nåt... det kommer när det kommer får jag bara till svar... såååå trött... vill ju bara att den ska komma... men ska till BM på onsdag igen... hoppas på att hon kan kolla lite nogrannare då... nu e man ju 4 dagar över... *suck*
 
Sv: BF idag!!

Lider med er som går och väntar men ser ändå fram emot att vara i er situation om en så där 218 dagar...

Kom igen nu, gå i lite trappor som förspel och sen får ni ta er en "färdknäpp" :o så kanske det sätter igång...
 
Sv: BF idag!!

Känner verkligen att jag provat allt... men inget funkar... vet verkligen inte hur jag ska få ut den rent ut sagt.. men förr eller senare så tittar den väl ut... hoppas jag iaf ;)
 
Sv: BF idag!!

Jaha, nu är det dags här iaf! Åker förmodligen in under kvällen nån gång för nu har jag rätt starka sammandragningar sådär var tionde minut. 10dgr efter BF idag.

Kommer bebben imorgon så blir det samma datum (men inte samma månad) som jag fyller år. Kan ju vara smidigt :p

Wish me luck :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: Linn-Nora
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
649
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
97 98 99
Svar
1 978
· Visningar
63 631
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 856
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp