Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: BF idag!!

multi.gif
:banana:
1jump.gif
:banana:
multi.gif

(peppdance)
 
Sv: BF idag!!

Tack för pepdancen... ska försöka att förklara för bäbis hur den såg ut så kanske den vill titta ut... :banana: ... än så länge lugnt... men det börjar trycka på nu när man gör nåt... det känns ju iaf skönt... ska ut och ta en skön runda med hunden nu så får vi se vad som händer senare... nu är ju sambon redo oxå... han har jobbat undan det somvar tvunget att vara klart innan :) ... så nu är den så välkommen till världen så...
 
Sv: BF idag!!

klart att hon ska få tillbaka känseln där... det bestämmer vi helt enkelt... :banana: ... skönt att operationen gick bra annars å så...
NU har det varit lugnt sen igår här... hoppas på att det är ett tecken på att något e på G... men jag får väl lita på BM och tro att den ska komma innan helgen :) :) ...
Ja hitta billigt sätt att skicka saker på idag är definitivt inte lätt... men posten borde väl som sagt veta vad som är det enklaste och billigaste... Lycka till!
 
Sv: BF idag!!

Jaa, det var skönt att det gick bra :) Var och hälsade på henne nyss, hon var mycket piggare!

Här händer ingenting heller, hade liiiite rosafärgat slem igår (fast vem vet, kanske såg i syne utav bara önskan att det ska hända nåt :angel: )
Slemproppen borde vara borta nu i alla fall, ser ut som någon har snytit sig i trosorna på mig!! (haha äcklig jag är ;)) Fast jag förstår inte hur det kan vara nåt kvar av den då bm sa att livmodertappen var nästan helt utplånad, och slemproppen sitter väl i början som en kork eller så?
Sov jätteilla inatt, så idag ska jag unna mig en halv propavan så jag får sova ordentligt, var helt slut imorse.

/Anna
 
Sv: BF idag!!

Hugg lite ved vet ja :banana: . Gudrun hade härjat som värst när jag var beräknad. Som tur var så gick jag över tiden annars hade det blivit svårt att ta sig till BB. Enda hjälpen jag kunde ha fått var brandkåren :o Där jobbar ju mina vänninors män :eek: Det hade nog inte varit så kul o gå o fika hemma hos dom sen :rofl:

Har precis glömt hur jobbigt det var att gå o vänta. Lycka till o prova det där med veden det satte fart på min gullunge iaf :love:
 
Sv: BF idag!!

Hade nog varit något, synd bara att vi inte har vedeldat :rofl: :rofl: Kanske ska knacka på hemma hos någon vedeldare och snällt fråga om jag får hugga i lite? ;)
 
Sv: BF idag!!

Tror att någon kommer att titta konstigt på dig då... men det klart de skulle definitivt inte säga nej... det kan jag inte tänka mig... kanske skulle göra detsamma... själv hade jag annars tänkt att plantera om blommor... för allt annat har jag provat... men kommit fram till att bäbis nog kommer ut precis när den tänkt sig.. *ler* och det finns nog inte nåt jag kan göra åt saken tyvärr... *suck* har lixom gett upp lite nu...

Hoppas att syster mår bättre nu...
 
Sv: BF idag!!

Hej och tack alla för pepping!
Sitter här med en liten tös framför tangentbordet (istället för en kisse som det brukade vara).
Allt har gått fint, hon är såååå söt förståss och vi mår bra. Hon vägde 4,2kg och var 52cm lång när hon kom i tisdagsmorse kl 0400 efter en ganska snabb och intensiv förlossning. Mot slutet gjorde det fördjävligt ont men nu känns det som om det inte gjorde så mkt, resultatet blev ju så fint!

Bilder kommer alldeles strax på http://web.telia.com/~u49828403/baby.html

Lycka till ni som ännu väntar! Det är fantastiskt att vara mamma :love:
 
Sv: BF idag!!

elbereth skrev:
Hej och tack alla för pepping!
Sitter här med en liten tös framför tangentbordet (istället för en kisse som det brukade vara).
Allt har gått fint, hon är såååå söt förståss och vi mår bra. Hon vägde 4,2kg och var 52cm lång när hon kom i tisdagsmorse kl 0400 efter en ganska snabb och intensiv förlossning. Mot slutet gjorde det fördjävligt ont men nu känns det som om det inte gjorde så mkt, resultatet blev ju så fint!

Bilder kommer alldeles strax på http://web.telia.com/~u49828403/baby.html

Lycka till ni som ännu väntar! Det är fantastiskt att vara mamma :love:
ooooooooooo :love: UnDeRbArT :love: , GRATTIS elbereth med familj :banana: !!! Har ni något namn till lilltjejen? Du får jättegärna berätta lite om din förlossningen om du orkar eller vill!

:bump:
 
Sv: BF idag!!

Grattis elbereth :love:

Passa dig för obekväma vanor, jag skriver fortfarande bara med höger hand efter all amning framför datorn :crazy:
 
Sv: BF idag!!

Grattis! :D :bump:

Inget verkar hända idag heller, bebisen har nog växt fast där inne :crazy:
 
Sv: BF idag!!

Grattis!!! :bump: :banana: :bump: :banana:

Är oxå nyfiken på namn till lillan... och jag ser definitivt fram emot bilderna... :love:
 
Sv: BF idag!!

:) Obekväma vanor finns redan pga kissarna. De är verkligen experter på att vilja gosa just när man sitter vid datorn och bästa platsen är såklart mitt framför tangentbordet. Ganska praktiskt att ha bebben där istället ;)

Vi funderar på att hon ska heta Elvira, det bara dök upp när hon just var född och känns bra i munnen. Fast det är inte officiellt ännu, vi får känna efter lite till först.

Bilder finns nu några stycken på hemsidan. Världens gulligaste bebis förstås! :love: :bump:
 
Sv: BF idag!!

Vad mysig hon ser ut när hon "korvat" ihop sig som om hon fortfarande låg i din mage :love: . Känner du igen hennes dygnsmönster från magtiden? Tänk att hon fått plats i magen, det är så fashinerande :eek: !!

:love:
 
Sv: BF idag!!

Stort tack alla som grattar! Hur går det för Fullblod tro?
Nu har jag fått full sprutt på mjölken, bebben hinner inte med att svälja verkar det som :angel: Hoppas att det rättar till sig om ett tag!
 
Senast ändrad:
Sv: BF idag!!

Åhhh hon e ju gudomlig... :love: :love:

Här händer det inte mycket... får nog helt enkelt räkna med att vänta tills de sätter igång mig... men jag har ju fått tid för utvärdering på tisdag så vi får hoppas att de vill ha igång mig då... för nu är jag bra stor vill jag lova... :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 975
Senast: Linn-Nora
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
659
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 825
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 044
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp