Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2013

RebeccaJoli

Trådstartare
Weiii!! Nytt år - ny tråd!

Jag börjar med att bjuda på en liten film på CC!

I förrgår löshoppade vi CC och hans kompis lite för första gången. Han tyckte det var skitkul och gjorde det bra. Han är så modig och förståndig. Han har ju varit inne i ridhus en gång tidigare, på fölvisningen, men vi trodde ändå han skulle tycka det var lite läskigt, men icke! Han knallade in som om han aldrig gjort annat, med en lite mer tveksam kompis i hälarna. Han såg sig själv i speglen, tittade en liten stund, sen var det inte mer med det. Gå över bommar har han aldrig gjort, men det var inga konstigheter. Han förstod precis. Lyfte fint på benen och gick lugnt över. När vi släppte dem var det CC som tog täten och visade kompisen hur man skulle göra. Kompisen är betydligt mer osäker än CC och vågade inte riktigt ta för sig på samma sätt. CC va så söt, han lät kompisen gå först efter några gånger, och när kompisen tvekade och inte riktigt vågade så spurtade han förbi och hoppade före, så söt! Han har bra skalle, det är en sak som är säker!

Här kommer ett litet klipp: http://www.youtube.com/watch?v=ixTQV...ature=youtu.be
 
Sv: Bilder och filmer 2013

God fortsättning på det nya året! :D

Rebecca: Kan inte se filmen! :(

Senaste på knashästen
SAM_0071_zps2b95c9a8.jpg


SAM_0070_zps0143a260.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

haha så söt när han spurtar förbi.. ska bli kul att se vad det blir av den sen :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Läcker färg på den :love:

Rebecca: Han är jättesöt, lilla CC, och inte så liten längre heller :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

+fio

Tack :D När han börjar bli rätt stor nu minsann! Ska verkligen bli kul att se vad det blir av honom! Hoppas han kommer vara lika snäll, cool och modig som han är nu när man sitter på ryggen oxå, och gärna med lika mycket spurt ;)

För er som inte sett, såhär stor är CC nu :D Jag är 180cm lång men står ju inte rak på bilden, skulle gissa på att han närmar sig 160cm iaf!

img_2290_50db430cddf2b32cfa006b92.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Har inga direkt fälttävlans bilder att bjuda på.. Men jag försöker hålla igång min litegrann iaf.. Jag råkade dessutom köpa en galoppör för en månad sen. Tanken är att hon ska fortsätta på galoppen, men hon ska även gå 3-års och ridas vanligt också ;) Och skulle hon inte funka på galoppbanan så tror jag nog hon vill bli fälttävlans häst istället...
Livonija ska ev gå pay and jump i åstorp den 17:e Januari, så jag hoppas vi kan gå ut lokalt igen efter det, vet inte om jag la filmen i förra tråden, men den är iaf från hennes första lokala i november förra året :)
http://www.youtube.com/watch?v=Z_HgV9nQ9J4

Galoppören
IMG_1225_zps46a0ceea.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Tack så jättemkt! Kul att höra! Älskar den där hästen, hon är fantastisk :love:
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Oh en Eishin! :love:
Säger som övriga, kul att hon får göra både och!
Om du ska till åstorp kanske vi ses, om jag får styr på fuxmärren... Själva hoppningen är lixom itne bekymret ;)

photo_effects-1024507564_50ea697fddf2b34172372ca1.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Kul! Ja, såg henne på bloggen, ser riktigt kul ut! Hur stor är hon?

Vi är anmälda till 80 och 90 cm, så det ser väl ut som vi dyker upp ;)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Hon är nog ca 168, men rätt tjock ;) Jag ser ut som en liten plutt på henne, det gillas! :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Lite bilder från igår! Inge bra fotoväder, men jag är glad att min käre pojkvän fotade lite ändå. :D

IMGP9094_zpsb630b045.jpg


Bjuder på denna. Pålle blev skrämd av fotografen.. Jag var totalt oberedd, o höll på att åka av.. :angel:
IMGP9101_zps15c90906.jpg


Tillslut vågade Sigge blicka mot kameran iaf :p
IMGP9108_zps4709ea46.jpg


IMGP9121_zps05201550.jpg


Wiiiee!
_IMGP9142_zpsa6d3d1af.jpg


IMGP9148_zps35828879.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 221
Senast: Nahar
·
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 728
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 842
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp