Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2014

Ok att lägga på fb eller vill du att de ska stanna här sas? :)

Det är fritt fram att låna om du anger Maria Josefsson som fotograf. Hoppas du inte tog illa upp av benämningen "dressyrfuxen". :p Jag tror det var efter upphoppet du gick på honom lite och det gick mer uppåt än framåt, det såg rätt roligt ut. :D
 
@fio Detta är ju Don Romanticen som började sitt nya liv för snart ett år sedan.
Nää, jag har väl inte en suck redan nu, bara hålla sig innanför dressyrstaket är ju ett projekt för sig :p
Den har ju en del egen vilja så det gäller att bara ge den positiva upplevelser, vilket den verkar tycka om terrängen iaf men jag hade ju gärna önskat att den fick liiite mer koll på läget :D


Här är lite film på terrängen också:
 
@thoora Självklart, tack!
Haha, ingen fara, han är efter Don Romantic så skulle blivit dressyrhäst egentligen och kanske blir sen ändå:p
Haha, han har lite humör och jag tyckte han kunde springa på liiite fortfarande men det tyckte inte herrn. Det blir lite mer uppe på kullen också (syns på filmen) ;)
Sådär o sprattla med frambenen gör han för jämnan, främst i galoppfattningen men i traven också om han är på glatt humör.
 
Vi smyginvigde nya banan i Bräkne-Hoby igår. Vi har inte ridit i vatten sen i juli, hon var lite skeptisk först, men det blev bättre.
Kändes väldigt fin, taggad, men reglerbar! :love:
 
@Novali01 Ja, vi var bara inne och touchade skogen en sväng. H100 gick ju nästan bara i skogen och nä usch, H90 var såå mycket bättre när det bara var på ängen. Jag klagade en del på H100 :o
 
Ok, jag gillade dock när den gick inne i skogen förut, var lite småmysigt!:). Däremot var ju hoppbanan sämre än sämst tycker jag, och för ponnyerna iaf var bansträckningen katastrof. Såg mängder av ekipage som blev helt konfysa av att hindren lutade hit o dit eller för att de fick svänga för tvärt o vända upp på en oxer t ex. Om man har en sån lutande bana så får man ju bygga snällt i de låga klasserna iaf. Och ja, jag kan skriva detta eftersom vår ponny nollade.:cool:
 
Min lilla pony verkar ha kommit på det här med vattenhinder äntligen, se så glatt han skuttade igenom när vi var till Udden i helgen som var!
Han sprang så felfritt och inom tiden att vi till och med fick med oss den blågula rosetten i 100-klassen! STJÄRNA :love:
DSC02199_redigerad_1.jpg
 
På ett ställe var det så vansinnigt dåligt underlag att jag övervägde att stryka mig. Ett lövtäcke i landningen som de inte brytt sig om att ta bort = svinhalt! Därefter i kurvan berg- och dalbana i marken med knölar, håligheter, upptrampat som torkat till stenhårt osv. Svaret blev att några funktionärer skulle gå med krattor. :crazy:
Hindret i sig var mer 90-nivå än 100 så jag föreslog att de skulle stryka det om man inte kunde fixa underlaget bättre. Sedan visade det sig att det fanns en alternativväg där men de hade flaggat så konstigt att det inte framgick och om man inte hade möjlighet att gå banvisningen så fanns det inget på banskissen som förklarade. Hursom valde jag den andra "lite svårare" vägen och slapp skitunderlaget.
Fö var det dåligt preppat före och efter många av hindrena. Ex coffin hade en rejäl grop i landningen, antagligen från alla träningar innan, men det ser väldigt tråkigt och oambitiöst när man åtminstone inte fixar underlaget precis före och efter.
 
@Murray hm ja, vet inte hur många gånger jag har förklarat för folk jag har träffat ute på banan hur det där smalhindret nere i gropen är inflaggat och hur det får hoppas... superotydligt!!! :mad:
 
@PrinceFair jag fattade det inte alls, förrän jag fick det förklarat. Och jag är ju van vid att alltid gå banan själv, utan banvisning, men då är det alltid tydligt flaggat så att man förstår vad som är ett alternativt. I detta fall var fanns det inget som uppmärksammade. Hade ju varit enkelt att skriva något på banskissen .
 
@PrinceFair jag fattade det inte alls, förrän jag fick det förklarat. Och jag är ju van vid att alltid gå banan själv, utan banvisning, men då är det alltid tydligt flaggat så att man förstår vad som är ett alternativt. I detta fall var fanns det inget som uppmärksammade. Hade ju varit enkelt att skriva något på banskissen .
Ja precis! Jag hade tur och gick banan med Maria Bredberg en gång, innan dess fattade inte jag heller.
Och vi har ju ändå gått en och annan bana både du och jag O_o
Tror jag ska försöka få fatt i ryttarrepresentanten imorgon och be hen framföra detta.
 
Ja precis! Jag hade tur och gick banan med Maria Bredberg en gång, innan dess fattade inte jag heller.
Och vi har ju ändå gått en och annan bana både du och jag O_o
Tror jag ska försöka få fatt i ryttarrepresentanten imorgon och be hen framföra detta.
Jag framförde då förra gången och även angående underlaget. Hon skickade ju vidare och de skulle fixa det sa de,,,, med krattor.....
 
  • Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: sicx
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
475
Senast: sjoberga
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 088
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
1 691
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp