Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2014

Sv: Bilder och filmer 2014

Attans, jag bevittnade dock att han faktiskt gick a) runt och b) åt rätt håll en stund i alla fall. Synd att det inte höll i sig. Herrn är ju i alla fall inte dummare än att han bara parkerar när det blir för tråkigt att promenera runt :angel:

I trådens anda så var jag på hoppträning igår med medhjälpare, men vi glömde bort att filma båda hästarna :meh: synd, för det trillade ner poletter både hos djuren och ryttaren och mastodonthästen hoppade nog några av sina livs bästa språng.
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Synd, när du hade medhjälpare och allt :) Vi var också på hoppträning igår (första "riktiga" efter konvalecensen) och behövde inte skämmas för oss otroligt nog. Hotade dock med att han skulle få gå hem om han var dum så det var väl därför han skärpte till sig ;-)
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Hille :love:

Inte helt nöjd med pensionärslivet kanske...

1535378_10152268420246797_1567799523_n.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2014

kl

Min nya fantastiska häst Fellino, tävlad La dressyr och 130 cm hoppning. Tanken är att jag ska rida lite fälttävlan på honom. Var på banan första gången igår och han tyckte det var jättekul. Gick genom bägge vattenhindren utan draghjälp. Hoppade några av de enklare hindren och han gick som en klocka.

Några bilder från idag :)












 
Sv: Bilder och filmer 2014

kl

"Min" 5 åring fick prova lite stockar för ett par veckor sen!
Det tyckte han var roligt =)
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Jaha, var det DU som köpte Fille? Jag var i stallet när du hämtade honom, min Häxa bor i boxen bredvid. :)
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Aha, där ser man :-)
Jag som är pedant lantis fick nästan ångest av det där stället, mörkt, trångt, folk och hästar överallt, saker och påsar i hela gången. Ville bara komma därifrån :-P
Jag passar inte i storstan, blyg och osäker bland mycket folk.

Novali > Han är är såld. Red till honom under vintern, super trevlig liten häst men jag kände att det inte var rätt för mig.
Fille föll jag för med dunder och brak, kärlek vid första ögonkastet.
 
Sv: Bilder och filmer 2014

KL

Nu har tom jag som bor norr om norr (alltså en timme från sthlm :p) kommit ut i terrängen :bump::bump:
Började med 5-åringen och total rodeo. Gick som tåget på allt men gick det att klämma in bocksprång så gjorde han det :nailbiting: (bla i en liten större coffin m 1 språng emellan). Lyckades dessutom spränga nosgrimman, här är en glad häst innan det:
b95150.jpg


Don Romantic-knasen gjorde ett helt strålande jobb. En inte helt lätt bakgrund och bara tre terrängträningar under hösten och hoppade nu allt (på nytt ställe också) utan någon tvekan alls. Helt fantastiskt :love: Prövade coffin för första gången och hoppade vatten m hinder in och ut, positiv till alla konstigheter.
Här tar han långa kliven på uppvärmningen :p
b95153.jpg


Trappa var inga konstigheter heller:
b95154.jpg



Och sist min favvo som som vanligt gjorde ett strålande jobb :d
b95155.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Fina :love: som vanligt :D
Kul att fuxen fortsätter gå så bra också!

Vi tyckte att just den banan var lite för nära *ahem* så vi tog till Skåne och hade premiär istället :D
Ingen fotograf med tyvärr, men lilla häst gick toppen - en dag på Humlamaden och en dag på Teds bana - så nu är vi också redo och peppade på säsong :bump:
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Tack!
Haha, ja, lite roligt. Vi åker timmar åt olika håll för att träna :p
Blir det tågarp för dig också? :)
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Ja för varför åka 20 min när man kan köra oändligt långt och vara framme efter 3 på natten liksom :idea: :D
Nej, vi startar lite försiktigt med Mantorp och Udden och Mantorp igen. Skåne är lite långt att åka :p (logiken här...uh)
Vill hur som helst se att vi kan komma i vattenhinder utan tjurighet först, men det kändes mycket hoppfullt i helgen!
 
Sv: Bilder och filmer 2014

kl
Vår Connemarakille har hoppat terränghinder för första gången i sitt liv och gjorde det med den äran!!





 
Sv: Bilder och filmer 2014

Dottern har hoppat några gånger med annan ponny som inte alls var lika positiv som vår connemara.
Denna gången fick dottern blodad tand och önskar att få ta fälttävlanskortet.

Vår lille ponny tyckte det var superkul och hade öronen spetsade som små strutar mot varje hinder. :love::love:
 
Sv: Bilder och filmer 2014

Ja det är verkligen kul.
Vi har ett träningstillfälle till inplanerat nästa vecka.
Blir spännande att se hur pållen reagerar då...:)
 
Sv: Bilder och filmer 2014

kl

Weeeiiii! Nu är jag tillbaka igen!

I fredags tränade jag terräng för första gången på typ två år? Var som ett barn på julafton! Hästen var ingen utav mina utan en häst jag ska tävla lite är det tänkt, var andra gången jag red honom bara och första gången han gick terräng. Tränare var Niklas Lindbäck och det hela ägde rum på Staffan Lidbecks bana :)

img_9943_534a3717e087c31a11c0b252.jpg


img_9902_534a37112a6b22afe9540c9a.jpg


img_9940_534a3714e087c332fb80422d.jpg


img_9885_534a37062a6b224659c6cd02.jpg


Sen till den stora nyheten! Min egenuppfödda treåring tog igår sina första skutt med ryttare på ryggen, självklart ute i terrängen! Jättebra inställning och det var bara att åka med, han tyckte det var kanonkul!! Fina lilla hästen :love:

img_0020_534a2cabe087c30b3f95e6c2.jpg


img_0002_534a2ca12a6b22a7bde5eeb8.jpg


img_0081_534a2cbdddf2b36c7ee6ecbb.jpg


img_0086_534a2cca9606ee2950d6d2c9.jpg


img_0121_534a2cdbddf2b35a48d4cf26.jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: sicx
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: sjoberga
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 741
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
Svar
18
· Visningar
502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp