Göra film, hur??

TeamLundVer

Trådstartare
Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då?
Finns det ngt program eller hur gör folk?
Helt novis på detta och har en vecka på mig att få det klart 😱
 
Jag har iPhone/MacBook och gjorde en i mitt tycke helt ok PR-video för en bok jag skrivit med iMovie. Det är ett gratisprogram som finns i alla Apples enheter. Jag blandade egna bilder/klipp med sådana jag köpte från en bildbank. Musiken köpte jag från pond5.
 
Microsoft har ett gratisprogram som heter Clipchamp, det är främst till för att klippa videos men de har även musik, text-till-tal osv som man kan lägga till. Det är superenkelt och man laddar bara upp sina medier (Ljud, video osv) och implementerar dem. De har även färdiga mallar man kan använda sig av!
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 966
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp