Bukefalos 28 år!

Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

Kom o tänka på den här tråden när jag redigerade denna bilden: Lite atletisk ser han väl iaf ut att vara? ;) (Och man ser kanske vissa likheter med pappsen som jag med lagt upp bilder på? :P)
12469569_10153118859811707_3239944938333074423_o.jpg

Musklerna i bogen och halsen syns tydligt :)
 
Så här såg min räserkorv ut för ca 1,5 år sedan innan hon blev sjuk, nu kämpar vi att komma tillbaka till en något mer musklad kropp en den lilla taniga kropp hon har nu. :p På bilderna vägde hon 18kg (stor Whippettjej) och vi höll igång en hel del under denna tid. :)

14wt8m.jpg

34pywj7.jpg
 
Så här såg min räserkorv ut för ca 1,5 år sedan innan hon blev sjuk, nu kämpar vi att komma tillbaka till en något mer musklad kropp en den lilla taniga kropp hon har nu. :p På bilderna vägde hon 18kg (stor Whippettjej) och vi höll igång en hel del under denna tid. :)

14wt8m.jpg

34pywj7.jpg
Min väger 11,6 :laugh:
 
Oj! :D Haha vilken skillnad! Tror dock något gick fel med min, tror hennes pappa är en Greyhound eller något då hennes syskon väger betydligt mindre och är mindre än henne även på höjden trots att de är aktiva hundar och tränar mycket. :p

Stiligt. En aning för mycket hull på för min smak, men väldigt välmusklad! :D
 
Mina pälshundar är det ingen idé att lägga in bild på, syns ju inget iallafall ;)

Men Camaro var fin i kroppen för något/några år sedan! Nu har hon blivit tjock :o

buscamaro.jpg

dsc_0648.jpg

dsc_0086-korr.jpg


Tragiskt nog kom folk och frågade mig om hon var sjuk senast hon var i en utställningsring (då i bra hull och välmusklad) eftersom de tyckte hon var SÅ smal. Tröttsamt!
Sen att hon vann med flera sekunder över de andra fläskbergen på greyhoundbanan.. Undrar om det finns ett samband? ;)
 
Mycket hull? :idea:
Frågar då alla säger olika när det kommer till "lite för mycket hull" :)
Jag hade också gärna sett lite mindre hull, men muskler har den ju verkligen!

54cm är ju ganska stort. Får man alls tävla med sådana i sverige? Här har vi oftast egna klasser för för höga hundar i lure coursing.
 
Jag hade också gärna sett lite mindre hull, men muskler har den ju verkligen!

54cm är ju ganska stort. Får man alls tävla med sådana i sverige? Här har vi oftast egna klasser för för höga hundar i lure coursing.
Har ingen aning om hon får starta i Sverige, jag upplever henne väldigt grov och är inte alls lika snabb eller smidig som sina Whippetkompisar, finns en tik som är nästan lika stor som henne men har inte alls samma grova kroppstyp.
Hon är från kapplinjer (WR) men hon har inget större intresse för att springa efter trasa (eller vilt för den delen heller) så hon har aldrig kommit ut på banan. :)

Ja hennes hull vet jag inte vad jag ska göra åt, hon har alltid sett ut så oavsett hur mycket hon har tränat och hur bra form hon har varit i. :p Hon är lite unik min lilla räserkorv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp