Bukefalos 28 år!

Bilder på era hästtransporter.

Sv: Bilder på era hästtransporter.

Det är bara att höra med närmaste återförsäljare av Thule. Beg har säkerhetsbommar från -95.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Denna har jag nu, är supernöjd men den, den går så himla stadigt och fint efter bilen, både tom och med 2 hästar i. Och hästarna älskar den, inga problem att lasta längre. och så är det jättesmidigt med fronturlastning.



61954.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Det är ju bra med luft säger dem :angel: :D

Jag har köpt ett Valeryd från sena 80 talet som ska helrenoveras, nya gummimattor med golvet är kexigt
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

KL.

Sånhär har jag :D
En Boj Bravo 216s
17619806.jpg

Fast den har ena sidan röd och den andra blå :p men den ska göras om.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har inte C-kort ännu, men håller på med det. Överlast skulle nog kräva en del.. Stoppar jag in mina båda dräktiga och foder och övriga grejjer har jag 2000kg tillgodo iaf.. hihi

Japp, den är såld för ett minipris.. Fick inte hjälp för femöre utan det blev en rejäl förlust.. :cry::mad: Hade jag vetat om den värdeminskningen och det bemötandet och hjälpen så hade jag ALDRIG köpt den. ARN kunde inte göra nåt, ingen törs ta upp det varken på plus eller tidning pga hot och tjaffs.


Jag får väl ta den affären som läropengar.. Men 17000 skulle iaf jag kunna ha roligare för..:smirk:

Menar du att du sålde den för inköpspriset - 17.000:-? Hur gammal var den nu igen? En -05/06? Kostade som ny? ca 80.000:-? 80-17=63, hmm.. visserligen knappt använd men enligt din utsago en mkt dålig vagn.. Då hade jag varit rätt nöjd med dom pengarna. Om man läser dina Christ-inlägg så verkade den inte vara vatten värd...
"Hot och tjafs"? Nu blev jag nyfiken! Några mumsiga detaljer??
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har en Crist CHAMPION.

http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/305

Älskar den! :love: Köptes dock till förra pållen, men innan den (transporten) var tillverkad och skickad till sverige så hade pollen (Calippo) blivit utdömd och avlivad :cry:
Men den duger åt de andra också :smirk:
Stor sadelkammare, garderob, luftig lastdel, ljus sådan också.. mycket plats "därframme", smidig och lätt (rampen, dörrar, bommar osv)
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Den stora arsenalen sätts in med hot när någon kritiserar.. Jag pratade med en tidning om en artikel om detta, och då hade dom blivit hotade om stämning för förtal och då blev det itne en artikel..

Hade dom kunnat vara lite vettiga att ha med att göra så hade dom ju tagit tillbaka den utan tjaffs. Dom erbjöd att dom kunde ta den och försöka sälja den, men jag skulle ju mer aller mindre få skylla mig själv om jag inte fick den såld på grund av att jag smutskastat dom och Christ så mycket. Hade dom varit minsta lilla tillmötesgående så hade det iten varit nödvändigt. Men okunnigheten bedrar visheten..

Det är mitt fel att släpet rostar, för att jag tvättar den för dåligt, Det är mina hästars fel att den ser ut som den gör, för att dom är för tunga. Men ska den hålla för 1200kg så ska den det med och inte för mindre. ARN ansåg att bara lögnerna om att jag skulle kunna väga upp den var ett skäl nog att köpet skulle hävas, men det gick inte enl åf. Dom hade ställt upp tillräckligt.

Jag har spelat in alla samtal med åf om det skulle bli tjaffs, men jag orkade iten hålla på med det. Jag hade med stor sannolikhet vunnit i rätten, men orkade inte dra det dit. Det är deras policy, tjaffsa allt vad man har tills kunden ger sig.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

*kl*

Mina killar åker i en sådan här:
http://hem.bredband.net/piabjortn/hastarna.htm


Är jättenöjda med den då den är extra bred och hög. Totalvikten är 1990 kg. Utdragbara sadelhängare och gott om plats i sadelkammaren. ( andra sidan) Ligger bra på vägen både med last och i tomme.
Gav väl cirka 80.000:-
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har en Crist CHAMPION.

http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/305

Älskar den! :love: Köptes dock till förra pållen, men innan den (transporten) var tillverkad och skickad till sverige så hade pollen (Calippo) blivit utdömd och avlivad :cry:
Men den duger åt de andra också :smirk:
Stor sadelkammare, garderob, luftig lastdel, ljus sådan också.. mycket plats "därframme", smidig och lätt (rampen, dörrar, bommar osv)

Har en likadant fast svart :love: Helt underbar! :love:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

puttar lite :angel: ska själv köpa transport sen och det är kul att se vad alla har för sorter.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

puttar lite :angel: ska själv köpa transport sen och det är kul att se vad alla har för sorter.

*knapplån*

Kul att se allas transporter. Sitter och funderar på om det blir ett eget till hösten. Lånar nu och det känns faktiskt ganska bökigt. Till hösten blir det ännu mer träningar så då blir det nog aktuellt att äntligen köpa eget :bump:

Fler bilder!
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Då jag tyvärr måste ändra detta vi han att ha Umesläpet ca 2 veckor då jag skrev detta. Men sedan har den bara strulat och strulat i lite mer än 3 mån så vi hävde köpet och återförsäljaren fick ta tillbaka åbäket:mad: är så jä...la trött på den så jag vill just nu iallafall aldrig mer se ett Umesläp.:devil:

:banana:Idag har vi en Ny Thule Trane Exclusive den är helt kanon är super nöjd med den än så länge:bump: och jag hoppas nu att jag kan få fortsätta att vara sååå för tjust i denna :love: :love:

Tyvärr får jag inte till detta med bilder.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

kl

jag har en Thule Equiliner 08, har inte kört hästen i den än, men den gr väldigt bra bakom bilen tom o är lättabackad.
Ljus o trevlig, säkerhets bommar, teleskop bommar bra, lätt o flytta mellanväggen :)

080223002.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Tar mig friheten att lägga in bilder på Milla5:s vackra transport...

trane2.jpg


trane1.jpg


trane000.jpg



superfin:D:D:D
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

:rofl::rofl: Vad gullig du är du kan ju detta du får lära mig lägga in bilder på buke när jag kommer till dig Bamsekram till dig:)
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 459
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 987
Senast: MiniLi
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 191
Utrustning Hur upplever ni Erreplus hoppsadlar i allmänhet (mjuka, hårda, breda osv)? Ska vara öppna, u-formade fram men tycker sedan att...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: feel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp