Bukefalos 28 år!

Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

S

Spider84

Någon som har bilder på snygga träns, främst då spanska eller portugesiska sådana?

Som har lust att lägga ut dem här.
Denna tråd borde egentligen vara under Utrustning, men jag tror att de som har såna träns håller sig mestadels här.

Jag ska beställa ett handsytt träns och behöver inspiration. Jag gillar redan de portugesiska tränsen (om man generaliserar), men vill gärna ha en egen touch på tränset.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Ja, jag gillar ju de franska, enkla tränsen, men du är nog ute efter något mer pråligt, eller? ;)

26-6-040169.jpg


6.%20dts%20Gardian%20Turnier%20-%20Bilder%20©%20DEMPS%20(134).jpg
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Jag är ju lite svag för dekorationer på träns. :o

Dock tycker jag att de enkla franska tränsen har en bra lösning på hur nosgrimman sitter så den idén ska jag nog ta och använda mig av.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Men Renée! Vet du inte att det är grymma hädelsepoäng på att rida med nosgrimma när man håller på med akademiskt? :rofl:
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Då hædar jag før fulla muggar, har visserligen en vældigt løst spænd nosgrimma. Men dock så sitter den dær... :eek:

*sækerhetssak pga min hæst ær ngt D.a.m.p (ig)*
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Äh den går ju att plocka av i händelse av annan AR inspirerad person skulle råka se. :angel:

Alldeles för fåfäng för att plocka av nosgrimman. :D
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Så går det när man tar ut saker och ting i förskott... :crazy:

Hon ville inte ta sig an det jag ville. Normalt gör hon islandshäst träns så det var lite krångligt för henne att göra det jag ville.

Någon som vet någon som är duktig på att sy i läder, som hyffsat kan det jag vill ha?
Alltså lite mer franskt/porugesiskt/spanskt inspirerat.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Pm:a mig. Min sadelmakare brukar lösa alla konstigheter vi hittar på.
Utbildad i Tärnsjö, och syr i Tärnsjöläder.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Det tränset har jag dreglat över länge. ;)

Dock inte precis ett sånt jag var ute efter nu. Får väl sätta upp ett liknande på önskelistan till jul. :D
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Läckert!
Jag dreggalde mycket över liknade huvudlag när vi var i Andalusien på ridsemester. Köpte inget eftersom de trots allt var rätt dyra.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

:) men det är vardags tränset. Söndagstränset är flott.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Kan vi inte få se söndagstränset också?
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Har ingen bild, den hänger på väggen mest.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Tråkmåns :p
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Det här tränset har vi på vår Frieser.. Köpt hos Pernilla

zeeke-head.gif


_________

Länk till företag borttagen, enligt gällande forumregler.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Här är bilder på mina portugisiska träns som jag har till min frieser.
DSCN1500.jpg


DSCN0743.jpg
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Liten parantes.
Det lustiga med spansk utrustning att var jag än har varit och ridit i Spanien så har man alldelles vanliga träns eller kandar och alldelles vanliga bett, stången till kandaret är av typ "vanlig" engelsk och sadlarna är alldelles vanliga engelska, oftast Stuben faktiskt.
Om man frågar efter såna där vackra bett som barrockarna här i Sverige använder så skakar beridarna eller försäljarna på huvudet och menar attt de är för skarpa och att det är nått man har på uppvisningar och shower och liknande.

Gräset är alltid grönare på andra sidan staketet, vi vill ha vad vi tror att de har och de vill ha det vi vanligtvis har i Sverige.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Det här var en intressant gammal tråd. I min tråd efterlyser jag snygga dekorerade träns i portugisikt/spansk stil. Här finns ungefär vad jag söker. Som bilden på Friesern, men kanske lite mindre dekor. Var kan man köpa sådant?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 193
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 342
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 358
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i åratal längtat efter läget "bara vara", men hur kommer man dit? Allt är så inriktat på att "göra saker" och man är...
Svar
17
· Visningar
1 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp