Bukefalos 28 år!

Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

gahh att man inte kan spanska:( eller ja, tur är väl det kanske så man inte shoppar upp alla julklappspengar:angel::D
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

man kan dekorera sitt eget träns. Det gjorde jag. mosaikstenar och glasstenar från Panduro. ska även sätta dit pärlemorblommor på sidostyckena.

är rätt nöjd. ett westernträns som grund.
100_1863.JPG


100_1864.JPG
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Lånar knapp...
Här kommer bilder, har frågat om lov..
Det översta har jag själv, båda finns alltså att köpa i Sverige pris 750-850kr. Brösta finns som matchar men den har jag skippat..
ukal%20port.jpg

ukal%20spankst%202.jpg


hälsn snuffsie
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

*Knapplån igen* Nu är jag ledsen, om jag gör många ledsna och besvikna över att jag tagit bort fina biler.

MEN!!!!

Vet folk idag verkligen inte vad (c) som står framför namnet på bilder på olika hemsidor betyder??? (c) står för COPYRIGHT. Med Copyright, menas att fotografen till den aktuella bilden och/eller hemsidan där bilden finns är den som har rätt att använda bilden, som denne vill. Copyrightinnehavaren vill inte hitta sina bilder ute över hela internet. Det är straffbart att lägga ut copyrightat material, utan tillstånd från copyrightinnehavaren.

Efter ett PM från användare, vill jag förtydliga det här med copyright, eller upphovsrätt som det heter på svenska. Den gäller även om det INTE står (c) eller Copyright på bilder och text. Så fort någon har skrivit något eget och till exempel lägger ut på internet, då har denne person copyrighten, eller upphovsrätten. Det finns hundratals sidor på internet, som förklarar copyright/upphovrätt på ett tydligare sätt än mig. Men det är ju inte upphovsrätt som själva tråden handlar om, så jag nöjer mig med denna förklaring. VIll ni veta mer, får ni använda er av någon bra sökmotor och leta information själva.

Och så påminner jag om ett av mina tidigare inlägg i denna tråd...

*Knapplån*

Snälla, lägg inga länkar till företag på forumen. Sitter ni inne med bra länkar, så PM'a inte bara varandra, lägg länkarna på bukefalos länkarkiv så att alla an få glädje av dem. Glöm inte att ange barock och Akademisk Ridkonst som sökord, så att vi kan hitta dem.

Jag håller på att övertala Gunnar om, att få en länkrubrik som heter barockutrustning, utrustning för Akademisk Ridkonst eller liknande. Men än så länge får vi väl lägga länkarna under Butik.

Mvh

IngelaH
moderator.

*HARKEL*
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Lånar knapp...
Här kommer bilder, har frågat om lov..
Det översta har jag själv, båda finns alltså att köpa i Sverige pris 750-850kr. Brösta finns som matchar men den har jag skippat..
ukal%20port.jpg

ukal%20spankst%202.jpg


hälsn snuffsie


Vill ha!!!!!!!!!!Vart finns dom?
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Snabbtips: Högerklicka på någon av bilderna och välj egenskaper. Då ser du länken var tränsen finns... ;)
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

:( och som vanligt finns dom bara i stl full...hur kul är det när man har en cob häst då?:(
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Fast ibland kan man ju be dem att beställa hem den storleken. Beror iof helt på vem det är som säljer tränsen och vilka tillverkare de har.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Jag har skrivit och frågat till ett par ställen och bett dem kolla längd på pannband, käkrem och nosgrimma. Sidostycken brukar vara lagom, men senast jag fick svar var käkremmen ca 15 cm för kort och likaså nosgrimman. Då blir det svårt.
Hittar jag inget som passar låter jag någon sy upp ett med rätta måtten. (eller så tar jag mig tid och syr ett själv)
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Om man bara får tag i snygga söljor och beslag så är det ju inte särskilt svårt att sy ett paradträns på egen hand.

För att hitta beslag så kan man kolla i antikaffärer, många säljer gamla möbelbeslag i mässing och brons som kommer från kasserade möbler och som nu ses som reservdelar för folk som renoverar möbler. ( Det nytillverkas också en del).

Man kan också titta i vanliga järnaffärer kolla in hyllan med dörrbeslag, badrumskrokar etc. Det finns en hel del som man kan använda att nita på träns som dekor om man är litet fiffig och tex sågar bort själva kroken på hängarna etc. Det finns ju fina mässingshängare med solar och franska liljor etc i olika storlekar. Även gardinhakar har ibland jättefin dekor som man kan såga av.

Söljor är oftast svårare men en del utställningsträns/körträns som säljs i vanliga ridbutiker har snygga spännen man kan plocka av, man kan ju också kolla med kompisar eller tradera efter gamla träns med snygga söljor där själva lädret blvit utslitet och som man kan få väldigt billigt eller gratis.

Mässingsbeslag är väldigt lätta att putsa upp så att de ser som nya ut. Förnicklade beslag som blivit halvt rostiga är svårare man man kan slipa av all förnickligen och sedan lägga på en försilvringspasta. (Säljs bla på Skara Slöjddetaljer som också har en del annan utrustning för att göra saker i läder...) SS finns som nätbutik.

/KT
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Jag har sett att det finns en hel del olika beslag att beställa via nätet, men det kostar. fördelen men att sy själv är att jag får rätt passform direkt och slipper oroa mig för för korta remmar.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Menar du där det finns fina spännen osv att beställa? Isåfall kan du titta på Tjäderläder tex. Där finns massor. Måste kolla vart jag hittade flera sen.
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Lånar knapp...
Här kommer bilder, har frågat om lov..
Det översta har jag själv, båda finns alltså att köpa i Sverige pris 750-850kr. Brösta finns som matchar men den har jag skippat..
ukal%20port.jpg

ukal%20spankst%202.jpg


hälsn snuffsie

Det övre tränset finns snart hemma hos mig, köpte det på Tradera igår kväll. Så nu är det bara att vänta och se, hoppas att kvaliteten är bra och att det passar mina Nordisfröknar. Kommer med bild sen när tränset kommer.:banana: :banana:
 
Sv: Bilder på snygga portugesiska eller spanska träns?

Jag har också ett portugisiskt träns, på min nordis :bump:
Jag har ingen 'finbild' på det, jag har bara från min medryttares avtrillningsserie ;) Men man ser ju ungefär ... har köpt det av ägaren till stallet vi står i, hon importerar dem, både träns o sadlar, o Bella är SÅ läcker i dem :love: Ska försöka ta ett fullt kort på henne någon dag, har varit dålig på att fota på sista tiden ...

Untitled-2.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 204
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 513
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 373
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i åratal längtat efter läget "bara vara", men hur kommer man dit? Allt är så inriktat på att "göra saker" och man är...
Svar
17
· Visningar
1 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp