Bukefalos 28 år!

Bilder Sydnärkeritten!

Noteca

Trådstartare
Nu har vi fått ut våra bilder från Sydnärkeritten! Som vanligt, säg till om du inte vill vara med på bild, eller om du vill låna en bild!

Vill tacka arrangörer och övriga inblandade för en trevlig ritt!
(trots att jag själv snubblade på mållinjen pga några få pulsslag för mycket! Men vi är jättenöjda då hästen var pigg och fräsch i övrigt och nollade protokollet hela dagen!)

http://medlem.spray.se/anderswittur/
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Jag har också lagt ut några bilder, jobbade igår och idag men ska försöka få ut fler bilder ikväll eller imorgon. Här finns mina bilder.
/Anne
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Kul å se flera bilder från ritten än våre egna! Fina var de med! :laugh:
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Puuh!
Detta var jobbigare än själva ritten... Nu har jag valt ut ett par bilder av typ skitmånga och publicerat dem på hemsidan :laugh: Om någon inte vill vara med - maila mig så plockar jag bort! Vill man ha någon bild så gäller samma sak...! Håll till godo... och gråt inte allt för mycket över mina taffliga försök till roliga bildtexter *skrattar* :grin:

Här finns de...: www.cerazophia.com
(under Vardagen och Foto, om direktlänken från nyhetslistan har kanat ner...)
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Kuliga bilder! Å vad duktig du var som skrev kommentarer på alla! Hade jag aldrig orkat! Bäst var kommentaren om hopp och dressyrryttare... :p:love:
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Härliga bilder och roliga bildtexter, det där hade du fått till bra! Och jag var med också:D
Kul att du gillar min tukosa läggning, hopp- och dressyrfolket gör det inte;)

Lite off men ändå:
Min groom läste ett så bra citat i Ridsport Special. Det var en fälttävlans-snubbe som tyckte dom hade så roligt på tävlingarna och att tävla dressyr var som att åka och handla.
" Man åker dit och gör det man ska, sen åker man hem" (lite fritt ur mitt eget huvud)
Vi har mycket trevligare på distanstävlingar!
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

*fniss* fast jag måste "gardera mig" så jag inte får hopp- och dressyrryttare på mig... det är såklart skrivet med varmt hjärta :D (men det förstår ju vi distansare ;) )

...men helt ärligt så tycker jag det är trist med baaaaara bruuuuuuunt eller svaaaaart läder hela tiden :crazy: Omväxling förnöjer :D (lite off igen då... jag lade in en tråd i dressyrforumet där jag ville ha tips på färger till min skimmel på schabrak och lindor - de flesta tyckte att rött eller turkos som jag har, var "lite väl skrikigt" och tipsade om mer neutrala färger som beige, vitt eller varför inte svart...? :D )
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Kuliga bilder! Å vad duktig du var som skrev kommentarer på alla! Hade jag aldrig orkat! Bäst var kommentaren om hopp och dressyrryttare... :p:love:

Fast ska jag vara riktigt skittråkig så måste jag säga att det är bra att man har en enhetlig klädsel både vad gäller häst och ryttare i en bedömningssport som dressyr.
Det ska vara ryttarens och hästens prestationer som ska dra åt sig blicken, inte något annat.

Inom hoppningen tycker jag nog att man blivit mer och mer färgglad. Det finns alla möjliga färger på ridstövlar, träns, stigbyglar, schabrak, benskydd mm nu för tiden. Men hoppningen är ju precis som distansen inte någon bedömingssport och då tycker jag att det är OK att ha en mer individuell klädsel.
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Inom hoppningen tycker jag nog att man blivit mer och mer färgglad. Det finns alla möjliga färger på ridstövlar, träns, stigbyglar, schabrak, benskydd mm nu för tiden. Men hoppningen är ju precis som distansen inte någon bedömingssport och då tycker jag att det är OK att ha en mer individuell klädsel.[/QUOTE]

Instämmer! :bow:

Jag tycker också att det är jättekul med färgerna i sporten men..
Inom distansen är ju reglementet väldigt fritt sålänge det inte
är nedsättande för sporten. När blir det det då?
Har någon nånsin blivit tillsagd på tävling att rätta sin klädsel/utrustning?
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Jovisst har du en poäng i det du skriver, absolut, men hela dressyrens attityd är ju så jäkla snorkig, och jag gillar inte heller idén med bedömningssporter, där en enskild människas åsikter ska avgöra vem som vinner. Dressyr på högsta nivå, då det oftast sitter många dommare och dömmer är mer rättvist!
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Såklart att du kan få dem :D
De kommer - så fort jag hinner sätta mig och leta fram dem :laugh: , men håll ut - de kommer! :)
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Jovisst har du en poäng i det du skriver, absolut, men hela dressyrens attityd är ju så jäkla snorkig, och jag gillar inte heller idén med bedömningssporter, där en enskild människas åsikter ska avgöra vem som vinner. Dressyr på högsta nivå, då det oftast sitter många dommare och dömmer är mer rättvist!

Jo jag förstår vad du menar.
Bedömningssporter är aldrig riktigt rättvisa. Även när domarna försöker vara opartiska så lär det ju vara svårt att inte påverkas av deras personliga preferenser. På så vis är det ju rättvisare med hoppningen. Antingen river hästen eller inte, det spelar ingen roll om den ser trist ut eller har markbundna gångarter.. ;).

Men även om det finns ryttare ur andra discipliner som har märkliga åsikter om folk som inte håller på med just deras gren så tror jag att vi (vi=distansryttare) ska försöka att inte tala nedsättande om andra för då är vi ju lika trista vi. Ibland tänker man ju inte på att man gör samma som dom då... Vet att du inte alls menar något illa, men jag tror att vi kommer i bäst dager om vi aktivt undviker att befästa fördomar (även om de ibland stämmer) om andra för det är ju så tråkigt när andra gör så med oss.
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Nu har vi fått ut våra bilder från Sydnärkeritten! Som vanligt, säg till om du inte vill vara med på bild, eller om du vill låna en bild!

Vill tacka arrangörer och övriga inblandade för en trevlig ritt!
(trots att jag själv snubblade på mållinjen pga några få pulsslag för mycket! Men vi är jättenöjda då hästen var pigg och fräsch i övrigt och nollade protokollet hela dagen!)

http://medlem.spray.se/anderswittur/

Noteca, fina bilder och alltid lika roligt att titta på!:laugh:

Här kommer Team Norbergs bidrag till bildskörden!
Tid har det tagit, men gallring och redigering tar sin tid!:angel:
http://teamnorberg.se/
Klicka er in i bildgalleriet.
/Camilla
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Tack! Kul att bilderna uppskattas! Jag surfade in på eran sida och kikade på era bilder också! Jättefina! Och grattis till placeringen med Sobra! :bow:
 
Sv: Bilder Sydnärkeritten!

Nu har vi fått ut våra bilder från Sydnärkeritten! Som vanligt, säg till om du inte vill vara med på bild, eller om du vill låna en bild!

Vill tacka arrangörer och övriga inblandade för en trevlig ritt!
(trots att jag själv snubblade på mållinjen pga några få pulsslag för mycket! Men vi är jättenöjda då hästen var pigg och fräsch i övrigt och nollade protokollet hela dagen!)

http://medlem.spray.se/anderswittur/


Jag kan inte hitta dem gör jag något fel?? ser bara från 2009
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 240
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 239
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 745
Senast: kolblakkur
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 115
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp