Bukefalos 28 år!

Bilderböcker eller noveller - 9 år

Soapbubble

Trådstartare
Jag ger upp högläsningen av kapitelböcker. Barnen, 9 och 13 år, har aktiviteter så många kvällar att det blir för långt mellan tillfällen av högläsning för att det ska funka med en kapitelbok.

Jag älskar verkligen högläsningsstunderna. Barn tycker det också är mysigt. Så jag vill att ni rekommendera bilderböcker för stora barn (9 år) och korta noveller jag kan läsa för dem båda.
 
Sorry menade inte att vara otrevlig! Tyckte bara det var lite oväntat/ovanligt :)
Smileyn gjorde ditt inlägg rätt tråkigt, som att det var kul av någon anledning. Eller ja, din förvåning kändes rätt trist.

Jag tycker det låter jättemysigt att ha en 13-åring som gillar högläsning på kvällarna. Med tanke på den skit som ungar håller på med, lägre och lägre ned i åldrarna, låter det som rena rama drömmen.
 
Ljudböcker är ändå rätt vanligt, i både hög och låg ålder. Så högläser man tillsammans i familjen, så är det bara en mysig aktivitet man gör tillsamnans.

Det finns ju en mängd serieböcker som kan vara både bra, lagom långa och passa de flesta åldrar.
 
Jag ger upp högläsningen av kapitelböcker. Barnen, 9 och 13 år, har aktiviteter så många kvällar att det blir för långt mellan tillfällen av högläsning för att det ska funka med en kapitelbok.

Jag älskar verkligen högläsningsstunderna. Barn tycker det också är mysigt. Så jag vill att ni rekommendera bilderböcker för stora barn (9 år) och korta noveller jag kan läsa för dem båda.
Finns många bra böcker på lättlästhyllan som kan läsas i en sittning utan att tumma för mycket på innehållet! Tex serien Bråfalls hemlighet av Charlotte Cederlund. Botanisera på bibliotekets Hcg lättlästhylla är mitt tips för att hitta korta böcker för åldersgruppen 9-12 😊 uHc lättläst för 13 och uppåt.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 197
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 795
Senast: Bulldoozer
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp