Bukefalos 28 år!

Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Immer

Trådstartare
I den här tråden lägger vi in bilder på klassiskt/akademiskt.
Försök begränsa kommentarerna, och låt tråden vara just en bildtråd.
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Några bilder från idag:

li2.jpg

li5.jpg

li1.jpg

li4.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Och här kommer några bilder på mig och Mourven idag :) Nu blev det mest att åka häst, då knähög snö inte direkt inbjuder till så mycket finlir.

1262529564_resized.jpg


1262529577_resized.jpg


1262529612_resized.jpg


1262529631_resized.jpg


Nu kommer jag väl bli halshuggen av vissa (som vanligt...), men vi har börjat mot levaden så smått, och även om han inte är riktigt stark att göra en bra levad riktigt än är vi på god väg dit!
1262529640_resized.jpg


Och jag har en häst som gör otroligt söta miner i piaffen, när han tar i för allt han kan :D Det låter en del också, då han stånkar och frustar och pustar.
1262529654_resized.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Första bilden på Snoddas för i år. Dock inte jag som rider
sany0174_67642726.jpg

Han gör det han är bäst på, att charma hästrädda tjejer :love:
Min kompis, som är fruktansvärt hästrädd hade bestämt sig för att hon nån gång i livet skulle kunna rida en häst själv 50 meter.
Och självklart ställer Snoddas upp när det handlar om att förverkliga nåns mål om dom inte är mer avancerade än så. Sen, om inte mitt ögonmått är helt fel tror jag blev det bra mycket längre än 50 meter... ;)


Får återkomma med bilder där jag är med då jag har lyckats dra med mig en fotograf
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Härligt!!

kl
Jag bjuder på en trist hagbild på min mindre trista Goliath!

30179600.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Nu har det äntligen kommit lite snö här också!

Äsh va snackar ni om 10 och 11 år jag håller med jacko, rena unghästarna! Se på min farbror han är hela 13 bast nu! Shit! :D

Lite bilder från igår:

sdf9-1.jpg

sdf4.jpg

sdf6.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Ha ha ha, och då får väl jag också slänga in en bild på min unghäst, snart 22 år ;) :D :angel:

TN_091228_188_copy1024.JPG


(Tyvärr har jag ingen ny "seriös" ridbild ha ha)
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Här kommer en bild på min farbror, som blir hela 17 år i år. Gammal och klok skulle man kunna säga men nej, inte riktigt ännu.
En bild i snön blir det från oss. Tar nog ett tag innan jag vågar visa mer seriösa bilder bland alla er duktiga!
30207924.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

en bild från en dag då vi hade jobbat med lite arbete från marken. -18 grader men pigg o glad pålle! kan ju tillgäggas att jag inte var lika pigg :p
hoppas på att kunna bjuda på lite ridbilder snart!

_fillepille202.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Kl*

Är inte lite avundsjuk på er som kan ha med fotograf på ridturerna! :p

Två av dom senaste bilderna på Snoddas
30226430.jpg

30226415.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Vilka jättehärliga bilder alla har på fina hästar!

red barbacka häromdagen men hade ingen fotograf med så jag fick ta kort själv ;)

100102.jpg


100103.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Idag blev det lite bilder på min lilla skithög ;)

Öppna i trav
dsc_0645_72743299.jpg


Sluta i skritt.
dsc_0695_72743605.jpg


Sluta igen..
dsc_0702_72743794.jpg


Öppna i trav.
dsc_0598_72744625.jpg


Ett försök till sluta i trav. Idag var det mycket svårt.
dsc_0627_72744271.jpg


Hästen är en snart 6 årig vallack som jag inte kommit igång med träning på töm med förrän ganska nyligen. Sidförande och öppna började vi med i höstas ordentligt och haft ett lång upphåll och i veckan fick jag för mig att jobba lite ordentligt i skritten, börja med slutan och vips gjorde vi det i trav också. Såklart är ingenting perfekt, långt ifrån! Och vi är fortfarande på vi provar oss fram stadiet. Men jag tror att han snart kommer klara det galant! Han är rolig att jobba med och framför allt så försöker han verkligen hela tiden att göra rätt. Vilket också kan bli jobbigt då han ibland slår knut på sig själv och i huvudet för att han inte förstår vad jag menar.
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Sluta i skritt.
dsc_0695_72743605.jpg

Vilken liten sötnos! :love:
Har som dröm att nån gång i framtiden skaffa mig en liten shettis som jag kan träna AR med (från marken då såklart ;))

Kl

Här är en bild från idag på min skrutt, ute på promenad
30397940.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

photo.php


photo.php


var i ridhuset och longerade min ponny idag. gick helt OK, tränade på - och börjar hitta lite koll på bogarna i högervarvet som är spänt och dannt efter en skada men än är det en bit kvar. / kompis emeliemadicken
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

Vi var ute och tog bilder igår!

Vart riktigt nöjd!

Bildermjuk.jpg


Bildermjukkopiera.jpg


Bilderredkopiera.jpg


Hela albumet...

Måste tillägga också att glenn är sjukt nöjd med sin nya bomlösa sadel! :D
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

kl

Två från mig och spilli från idag :)
55289_1265654669.jpg

77560_1265654673.jpg


Härliga bilder Faust_86 din kappa e så himla fiiin!
 
Sv: Bildtråd 2010 Klassisk/akademisk ridkonst

HÄR har du ett litet litet ludd!!

En liten tjej fick rida o jag provade att jobba lite vid hand.. Han är superlydig, fixade öppna på volten o travupptagningar i fin form! :D:love:
ca 97 hög...

PICT0031.jpg


PICT0016.jpg


PICT0002.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 257
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Unafraid
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 653
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp