Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Här är sista sidan från gamla tråden.

Ja min lilla tjockis är bra söt, vi hoppas väl vi kan rida dressyrprogram utan handbroms framöver också så blir det mycket bättre :D

130808_prins_brs_10_522db77cddf2b324e0db6132.jpg


Hellas: Han är en svensk ridponny. Pappan welsh, Axi RW 70 och mamman arab/halvblod/russ, Pam (ue: Gimmic).
sommarminne: Tack så mycket :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Verkligen söt som sagt i tidigare tråd :)


*KL*

Vill tacka mackan också för den senaste kommentaren i den nu låsta tråden :)

Här kommer en liten bonusbïld på min knäpphäst ;)

wpid-facebook_-1139220183.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Ha ha, vilken knasboll... men en fin sådan.:love:

mily, din häst är verkligen ursöt!

Här kommer några bilder till på min häst





 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

*KL* En liten bildbom på mig och Deimion :) (Fler bilder finns om man klickar på bilderna :))














Ja, graman är nödvändigt för oss ute än så länge ;) Lilla busen..
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Tack :)

Åh vad fina bilder! :) Säger bara stubbåker :love: mycket fint ekipage på stubbåkern också så klart :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Tro inte att jag har ngt emot graman av princip, men det där var en kort graman. Låt säga att det är nödvändigt, men hade inte dressyrat runt på en äng med den formen. Rasat av hästen månne i galopp så den lugnat sig (blivit tröttare) och sen hade jag släppt på den.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Catrool, tack så mycket!

Fiorano, ja, jag vet att den är kort, men i annat fall håller han på och fipplar in den i munnen och tramsar med den där. Det har hänt, då lyckades han få in den genom munnen i galopp, mycket otäckt! Känns riskabelt att riskera att den fastnar där och därför väljer jag att ha den snäppet längre än tygeln för att minska risken för det. Jag har långfingret löst och kramar åt när jag känner att behovet finns. Jag önskade att min häst gick att trötta ut, men det skulle ta tid.. Det skulle bli oerhört slitsamt och därför väljer jag, i samråd med min tränare denna lösning istället, och försöker stimulera honom istället.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Ja, naturligtvis gör man det som är bäst (och säkrast). Men bara en liten decimeter längre hade inte gjort att han kunnat fippla med den-men gett honom en trevligare form:p.

*kl*

Lilla superponnyn:love:
1151010_10201291064310533_1026513253_n.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Tror jag har sagt det förr men säger det igen, din häst är en sån där häst som man säger "Tänk om han var en människa, DAMN vilken man! :p:p:p:p om.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Trodde aldrig jag skulle få skriva..

"Barbie :love::love::love::love::love:" ... eftersom jag inte lekte med dessa dockor som barn;)

Men vad jag gillar lilla ponnyn!
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Hon blir bara finare och finare för varje gång du visar bilder på henne, hon är underbar! :d :love:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Inte konstigt att beundrarna står på rad när man är så vacker :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 847
Senast: Avalbane
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: Bison
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 399
· Visningar
46 051
Senast: VLMF
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
329
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp