Bukefalos 28 år!

Billiga flygresor (London)

Libra

Trådstartare
Ett väldigt aktuellt ämne :p

Men ja, jag är långt ifrån berest av mig och skulle nu vilja ha hjälp.
Jag och sambon vill åka till london -city eller heathrow passar bäst.

Vilket flygbolag ska man använda? Vad är billigast?

-Vi vill inte resa med flygbolag med massa dolda kostnader, ex Ryanair.
-Vi är studenter, och jag klassas tydligen ofta som ungdom (23 år).
-Vi kan i princip åka imorgon.

Är det någon som har något bra tips på vart vi kan titta?
Det vi har hittat ligger i regel på drygt 1500.
Är det egentligen billigast att boka ett par veckor i förväg eller är sista minuten billigast som jag har fått för mig?

Ge gärna förslag på hotell också! :)
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Kolla flygresor.se, de jämför ju flera olika så man kan hitta det billigaste.

Vad har ni för krav när det gäller hotell?
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Jo, vi har kollat där också men tycker inte att vi har fått så himla vettiga resultat faktiskt.

Vad gäller hotell vill vi gärna har ett fräscht/beboeligt :p
men gärna detta som ingår i priset:
-Wifi
-Frukost
-I närområdet till Hyde Park
-Dubbelsäng
-Eget rum (delad toalett etc är okej)
-Air condition
-Värdeskåp
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Kolla Central Park Hotel. Ligger alldeles intill Hyde Park med ett par minuters promenad till tunnelbanestationerna Queensway och Bayswater. Det är riktigt trevligt och fräscht. :) Beror ju lite på vilken prisklass ni tänkt er, men det är helt klart prisvärt, har själv bott där de senaste gångerna jag varit i London.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Ryanair är överlägset billigast till London, jag åkte för ett par veckor sen för 3-400 kr t/r.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med city, finns ju ingen flygplats i stan men det tar bara 1 h med buss från Stansted.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Har flugit med Ryan (inga dolda avgifter?) och Norwegian, nu i sommar blir det Norwegian igen, typ 700kr ToR inkl en väska och förvald sittplats :D
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Ryaniar har inga dolda avgifter och man har koll.
Jag åkte till Budapest tur och retur för 418 kr för några veckor sedan. Hade bara handbagage som fick väga 10 och man får med sig en hel del. Jag kom inte ens upp i 6 kilo när jag packat klart.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Billigast att boka är 6 veckor före avresa har jag hört men vet inte om det stämmer eller ej. Generellt är väl LCY dyrt tror jag, det bästad du kan göra (om ni är väldigt flexibla med datum) är att sitta och söka och söka och söka på olika datum och se vad som trillar fram. Dock är nog helger rätt dyra tror jag, många vill ju bort nu på sommaren.

Jag sitter och jagar flyg Madrid - Stockholm för en helg nu i juni och det är inte lätt att hitta billiga biljetter alltså.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Så mycket smidigare med Heathrow än Stansted tycker jag.

Flyger aldrig Ryanair, och ett av skälen är för att jag inte pallar med deras flygplatser som ofta är så jädra långt bort från allt.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Har flugit med Ryan (inga dolda avgifter?) och Norwegian, nu i sommar blir det Norwegian igen, typ 700kr ToR inkl en väska och förvald sittplats :D
Tycker att det låter väldigt skevt när det kostar att ta med sig bagage, mer har jag inte läst på för tillfället. Men det har ju stått hur mycket som helst om vilka dåliga villkor de har. Men nog lockar allt priset när det är såpass billigt...
Norweigan hade väl också en kostnad för bagaget?

Antar att hon menar flygplatsen London City. ;)
Som huvudet på spiken :)

Ryaniar har inga dolda avgifter och man har koll.
Jag åkte till Budapest tur och retur för 418 kr för några veckor sedan. Hade bara handbagage som fick väga 10 och man får med sig en hel del. Jag kom inte ens upp i 6 kilo när jag packat klart.
Så, handbagage på 10 kg får man ta med sig kostnadsfritt? Lär ju vara nått specialmått som är maximalt för detta också antar jag?

Kolla Central Park Hotel. Ligger alldeles intill Hyde Park med ett par minuters promenad till tunnelbanestationerna Queensway och Bayswater. Det är riktigt trevligt och fräscht. :) Beror ju lite på vilken prisklass ni tänkt er, men det är helt klart prisvärt, har själv bott där de senaste gångerna jag varit i London.
Tack! Ska ta och kolla upp det :)

Billigast att boka är 6 veckor före avresa har jag hört men vet inte om det stämmer eller ej. Generellt är väl LCY dyrt tror jag, det bästad du kan göra (om ni är väldigt flexibla med datum) är att sitta och söka och söka och söka på olika datum och se vad som trillar fram. Dock är nog helger rätt dyra tror jag, många vill ju bort nu på sommaren.

Jag sitter och jagar flyg Madrid - Stockholm för en helg nu i juni och det är inte lätt att hitta billiga biljetter alltså.
Ja, vad jag har sett verkar det gärna ligga 4-6 veckor bort dessvärre.
LCY? :crazy:
Jo, vi har sökt som tokar idag åtminstone, får fortsätta att göra det dagligen :) Vi är absolut inte låsta till helger utan är öppna för resor där billiga biljetter passar ihop med 2-3 dagar i London :)
 
Sv: Billiga flygresor (London)

10 kg kostnadsfritt som handbagage med Ryanair ja.
Mått finns på deras hemsida, men en vanlig mindre rullväska brukar inte vara större än så!
Ska man inte shoppa stövlar så är det ju chill.. eller vätskor :)
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Den ligger ju bara typ en mil utanför city. Väl?
 
Sv: Billiga flygresor (London)

När jag flyger till London brukar jag boka antingen SAS eller British Airways, men då ska jag oftast vidare med tåg till Cornwall som går från Paddington Station och då är det smidigast att flyga till Heathrow. Brukar boka ett par månader i förväg och biljetterna brukar kosta ca 1200 kr tur och retur. Annars skulle jag boka Norwegian som är ett bolag med bra priser, som jag rest mycket med och har väldigt bra erfarenheter från.

Jag flyger aldrigaldrigaldrig med Ryanair. Vill inte stödja ett bolag som tillämpar den personal- och kundpolitik som de gör. I och för sig är inte personalpolitiken på Norwegian fantastisk heller men de är ljusår mer civiliserade än Ryanair i alla fall.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Varken Norwegian eller Ryan Air har dolda avgifter, du ser alla när du bokar! 10 kg handbagage ingår, vill du ha mer måste du betala ca 100 kr. Även med alla avgifter inräknade brukar båda RA och N vara halva priset jmf med SAS.

Jag bor nära en flygplats där endast RA flyger till London och det är helt okej att flyga med dem på en så kort sträcka. Planen är obekväma men säkra. Hoppa på tåget från Stansted eller Gatwick, tar inte mer än 45 min och går mestadels genom lantliga miljöer. De har lite gestapofasoner för sig ibland men bara man följer reglerna och inte försöker smuggla med extra bagage så är det aldrig några problem.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Jag är fortfarande nyfiken på dina fantastiska nästan-gratis-biljetter till Madrid :)
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Vi brukar flyga med Norwegian till Gatwick. Tar ca 30-40 minuter beroende på tåg in till Victoria sen. Lite dyrare än tunnelbanan från Heathrow men billigare flygbiljetter allra oftast.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 535
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp