Bukefalos 28 år!

Billiga flygresor (London)

Sv: Billiga flygresor (London)

KL

Senast var jag i London i september. Jag hade absolut inte råd, men det var en utställning på British Museum som jag bara MÅSTE se, så det fick bli en extrem budgetresa.

Åkte med RA. Bara handbagage. Stansted är rätt ok. Bokade buss med National Express hemifrån, vilket kostade £11 tor. Det tog väl lite mer än en timme, men det var kul att se olympiastadion och all ny, spännande arkitektur i Stratford.

Jag bodde på Pickwick Hall i Bloomsbury. Det är ett hostel, men de har dubbelrum. Lite sunkigt, men oerhört prisvärt. Jättetrevlig manager, fritt wifi, inte i Bayswater visserligen, men ett centralt, säkert trevligt område. Nära till British Museum och den legendariska puben Museum Tavern mitt emot. Kvällstid har den väldigt litterär och akademisk stämning (om man gillar sådant, jag känner mig hemma i sådana miljöer). Tunnelbanestationerna Holborn och Russell Sq inom några minuters gångväg. Frukosten är mest toast, men jag köpte ost, skinka och juice själv (kylskåp och Micro på rummet) och livet blev roligare.

Annars flyger jag helst SAS eller BA och det hoppas jag göra nästa gång. Men jag ska banne mig bo på Pickwick Hall då med (om jag inte blir rik). Det var verkligen prisvärt! Sköna sängar, fräscht badrum och träffade t o m trevliga tjejer i formen (4 pers). Blandade åldrar, mest studenter och ensamresenärer från hela världen.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Jag flyger gärna med RA eftersom vi bor nära (nåja) Skavsta och senast flög dotter till London för cirka 330 SEK T&R. Deras personalpolitik är nog inte den bästa (men då ska man helst inte vara "kund" hos landstinget heller... :crazy:), men "tyvärr" prioriterar jag priset och bekvämligheten med att slippa åka till Arlanda.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Jag fick betala ca 400 spänn för incheckat bagage med ryaniar. Bara för att jag skulle köpa en hudlotion. Hade jag varit smart hade jag ju bara köpt från ebay :nailbiting:
 
Sv: Billiga flygresor (London)

BA flyger dit från Arlanda.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Just det, jag flyger från en flygplats i Norge eftersom det är min närmaste flygplats. :)
Låter jättekonstigt att RA inte har en enda flight till Madrid från Sverige! Det kanske är ett mindre populärt resmål här i Sverige än det är i Norge??
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Men då hade du inte betalat för bagaget i förväg, då hade det endast kostat en hundring. Gäller att ha koll på reglerna och följa dem om man vill flyga billigt.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Ah okej. Ja nej Madrid är inte ett direktflygsresmål från Stockholm. Snart börjar äntligen SAS flyga direkt men särskilt billigt är det inte. Flyg brukar gå på ca 3000.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Låter jättekonstigt att RA inte har en enda flight till Madrid från Sverige! Det kanske är ett mindre populärt resmål här i Sverige än det är i Norge??

Vet inte när det tog bort det, för RA hade den sträckan från Gbg för ett par år sedan.

TS; har åkt med RA för mellan 299-450 kr, Stansted är smidigt att åka till och från även om det är lite längre än de andra.

Bodde på ett jättebra hotell sist inte allt för långt från Hyde Park, London House Hotell i Bayswater.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Ryanair flög Skavsta - Madrid senast i höstas men när vi skulle panikboka det i julas var sträckan borta.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Hoppar in lite sent i tråden

Jag åkte mycket med Ryanair i tonåren, men med åren har min flygrädsla blivit värre och värre och nu blåvägrar jag åka med det där Kalle Anka-bolaget. Alltid förseningar, ostädade plan som luktar spya, utmattad och otrevlig personal och plastiga säten som lätt gick sönder. Och vansinniga flygningar - jag har rest mycket under uppväxten men aldrig har jag varit med om så skakiga flygningar inom Europa. Landningarna var mardrömslika! Tog evigheter, svajigt och skakigt och med en rejäl duns i marken. Och det var inte väderomständigheter, med andra bolag har jag knappt märkt att vi landat trots åskväder. När jag och min klass åkte hem från Italien var vädret det absolut bästa - och ändå var hela klassen i blek chock efter landningen och undrade vad i helvete det var som hände.
Och det var inte enda gången!

Sen hjälper det ju inte med hela företagspolitiken med den galna irländaren i toppen. Eller att Ryanair har haft många flygningar där de tvingats nödlanda pga bränslebrist. Jag avskyr Ryan och skulle hellre rida åsna och ro en robåt över till London! :devil:

Jag rekommenderar SAS, British Airways eller Norwegian. Då har du lite kundskydd om något oförutsett skulle hända. Man behöver såklart inte bli bortskämd på ett två timmars skutt till London, men att bli behandlad som en människa är väl inte för mycket att begära. Och flyga i ett plan där piloten inte är inne på sin 24:e arbetstimme. Och att bränslet räcker.. :angel:

Edit: på SAS är man ungdom till 26!
 
Senast ändrad:
Sv: Billiga flygresor (London)

Känner inte igen alls, tvärtom. Vill bara påpeka det som motvikt (jag har åkt med dem iaf 10 ggr). Men som sagt, personalpolitiken väger jag inte in i min bedömning av dem. :)

Edit: okej, plastiga säten är det :D
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Ett bolag som har satt nödlandningar i system för att spara bränsle kan ju knappast anses seriöst. Fast det är väl gå som anser Ryan vara ett seriöst bolag..
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Det där var alltså menat som medhåll, inte en invändning även om det kanske lät så.
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Har också flugit problemfritt med Ryan. Nu är dock Norwegian närmast :)
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Incheckningen eller bokningen?
Vid bokning och betalning i förväg blir det ungefär en hundring för väskan i min erfarenhet :)
 
Sv: Billiga flygresor (London)

Har aldrig upplevt att RA är försenade, tvärtom! De brukar vara tidiga! Ej heller upplevt smutsiga plan eller dålig flygning. Komforten är inget vidare, men jag ser RA som en flygande buss som tar en från A till B. Inte mer än så.

Ang personalpolitik så är det väl oftast SAS som strejkar och är missnöjda... Kvittar nog vilket bolag man väljer.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 535
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp