Blåbärets flygfrågor

När vi flyger med Thai air så stänger inchekningen en timme före avgång så man bör nog vara där 2 -2,5 timmar innan

Fast jag skulle bli riktigt förvånand om TS skulle flyga från Karlstad via Frankfurt till Birmingham med Thai air ;)

2,5 timme innan på Arlanda (eller annan mindre svensk flygplats) låter som alldeles för mycket överflödig tid om man inte tänkt hinna med massa shopping och en lunch också.
 
WÄÄÄH!
Flyget hem lyfter klockan 6 på morgonen. Jag kommer vara så jävla trött.
Påminn mig imorgon att fråga min kollega som är från Birmingham hur långt innan hon tycker du ska vara där. En liten brasklapp på att hon var rejält förkyld idag så hon kanske är hemma imorgon.
 
När vi flyger med Thai air så stänger inchekningen en timme före avgång så man bör nog vara där 2 -2,5 timmar innan
Nej, kära nån, flyger man från Karlstad med handbaggage räcker det med att man är där typ 45 minuter innan och då är man i god tid. Numer checkar man ju in hemma så det enda man behöver göra på flygplatsen är ju att gå igenom säkerhetskontrollen.
 
I svinottan på fredag ska jag flyga för första gången på ett par år.
Jag är ringrostig.
Har hittills fyra frågor:

1. Hur mycket lösgodis får jag ha med mig i handbagaget utan konsekvens?
(Min syster önskar sig mängder av lösgodis och jag reser utan incheckat bagage)

2. Visst är det lokal tid som anges i bokningen?
(Gråter över att flyget hem lyfter 6 i stället för 7 och jag därmed behöver vara på flygplatsen vid 5...)

3. Får jag ha med en powerbank? :o

4. Är det fortfarande typ standard att vara på flygplatsen en timme innan planet lyfter?

1. Handbagage brukar viktgränsen vara mellan 7 och 10 kg beroende på flygbolag. Dvs du kan fylla upp till, säg 10 kg med lösgodis? :D

2. Ja det är alltid lokal tid för departure och arrival!

3. Ja, i handbagaget. Inte i det incheckade (men det hade du väl ändå inget).

4. Inrikes brukar vara 1 timmer. Utrikes inom Europa skulle jag säga 1-1.5 timmer. Utrikes 2 timmar (ibland rekommenderas 3 men det känns överdrivet).
 
I svinottan på fredag ska jag flyga för första gången på ett par år.
Jag är ringrostig.
Har hittills fyra frågor:

1. Hur mycket lösgodis får jag ha med mig i handbagaget utan konsekvens?
(Min syster önskar sig mängder av lösgodis och jag reser utan incheckat bagage)

2. Visst är det lokal tid som anges i bokningen?
(Gråter över att flyget hem lyfter 6 i stället för 7 och jag därmed behöver vara på flygplatsen vid 5...)

3. Får jag ha med en powerbank? :o

4. Är det fortfarande typ standard att vara på flygplatsen en timme innan planet lyfter?

60-90 minuter före avgång rekommenderar Birminghams säkerhetskontroll att man är på plats. http://www.flybirmingham.com/flying-out/airport-security/
 
Jag har flugit från heathrow -göteborg och heathrow -oslo massor med gånger och har alltid tagit kl 7.15 flyget, då får man ju hela dagen på sig när man landat annars förvinner ju halva dagen :D

Jag flög med british airways varje gång och incheckning stängde 1 timme före och security stänger 45 minuter föra avgång.

Jag har packat laptop, nintendo ds, 2 telefoner, powerbank, 2 uppsättningar av laddare till allt, hörlurar och in ear lurar och har aldirg varit problem.
 
Utifrån infon om exakta flygplatser så svarar jag nu :)

Hur mycket du vill så länge du klarar viktgränsen :D.

Ja!

Ja!

Jag hade varit där en och en halvtimme innan på utresan, för säkerhets skull. För hemresan: en och en halv, två timmar innan.

I Frankfurt: se till att lokalisera din gate innan du gör nåt annat. Jag brukar alltid leta upp gaten först och när jag har koll på det går jag, om det finns mycket tid, och fikar eller så. Men aldrig fika innan jag vet vart jag ska vara liksom.

Jag håller med! Frankfurts flygplats är stooor och lite rörig tycker jag.
 
Jag håller med! Frankfurts flygplats är stooor och lite rörig tycker jag.
Ja fy fan vad stor den är. Har hjälpt en ensamresande med väskor och barn där en gång, vi var försenade in och hon och bebisen höll på att missa sin connecting flight. Fy _fan_ vad vi fick springa på denna enorma jädra flygplats!

(Jag fick bära bebisen :heart)
 
Älskar alla tips i tråden!
När jag är i Frankfurt på väg till England så ska jag försöka reka vilken gate jag ska till på hemvägen, då har jag nämligen bara en timme på mig från landning till lyft och kommer vara SJUKT stressad.
 
Okej, jag kan inte checka in online och har inte fått några boardingpass mejlade, så jag lär få muckla med det på plats. Yey!
 
God morgon!
Är incheckad och har passerat securityn. Fick liiiite konstiga blickar när de öppnade väskan och hittade 3 kilo saltlakrits :rofl:

Ska säkra upp med en postafen nu, men hoppas kunna sova hela vägen till Frankfurt. Gick upp strax efter 4, och tidig uppgång är inte min bästa sport...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp