blinkhinnorna syns!

Mammadutt

Trådstartare
Min nya katt (siameshane) har vart hos min far under helgen, han kom nyss hem igen och jag ser nu tydligt hans blinkhinnor och han är lite orolig av sig. Han är nyligen avmaskad så jag vet inte, vad mer kan få dessa att ploppa fram inflammation? uttorkning? jag vet inte? ska ringa vet imorn såklart, men vill gärna veta om nån av er vet vad det kan vara? :confused:
 
jag fick i han lite tonfisk och torrmat och hämtade in lite gräs som han genast började äta. Jag tror ju denna katt har vitaminbrist eftersom han fått billigfoder senaste 1½ åren. Kan det vara något annat?

Ska iväg och köpa kattmjölk om dom har det på statoil så han får i sig mer vätska. :(
 
japp han bajsade och kissade för kanske 45 minuter sedan. Nu har han fått i sig mer mat, han har ätit lite dåligt, kan det göra så blinkhinnorna kommer fram? Han har ju genomgått en flytt osv?
 
Jag vet inte om det är några speciella tillstånd som gör att katten visar blinkhinnan - det enda jag vet är att det oftast är ett tecken på sjukdom. Men det kan också vara ett symtom på mask, om jag inte är alldeles fel ute.

Du kan väl observera honom noggrant, när det gäller mat och låda. Ringer du veterinären i morgon behöver de säkert fler ledtrådar än bara blinkhinnor.

mandalaki
 
observation pågår, han är pigg i övrigt men lite mer pratig än vanligt, men det skulle inte förvåna mig om han har vitaminbrist och sen att han ätit dåligt här. Jag har nu köpt femtielva sorters mat och satt ut, han har tagit någon tugga här och där och så... får hoppas han får ro att äta under natten och ser piggare ut i ögonen imorn.

Blinkhinnan kan vara tecken på mask, men jag avmaskade ju i början av veckan, men dom kanske kan visas då, för han hade säkerligen mask :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 095
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 013
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp