Bukefalos 28 år!

Blir lite trött på alla fördomar

Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Lika mycket som jag älskar snygga skor och snygga underkläder, lika mycket älskar jag att vara en sån där "den där sortens människor" som vissa här tycks förakta enbart pga att de tycker om fina saker (skor, underkläder, väskor, kläder, bling osv) och bara pga att vissa tycker om fina saker,så verkar det som att ni tror att de är ytliga och tomma :confused:

Jag föraktar inte dem som gillar att shoppa skor eller handväskor! Jag tycker bara att det är extremt konstigt att påstå att ALLA kvinnor gör det som någon sorts naturlag!
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Jag är både häst och brukshunds människa men inte fan hindrar det mig från att fylla en garderob med asläckra skor :d och en del handväskor/andra väskor.
Det träliga är att jag måste gå till en affär för att köpa dom.

Plus ett! Jag är förvisso inte hästmänniska längre, dog hundnörd, och jag ÄLSKAR dyra handväskor och 12cm klackar.

Jag blir faktiskt lite provocerad av hur ni skriver om "de som gillar skor och handväskor" som att det vore mer okej att vara en "kuf" än att vara någon som gillar handväskor.
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Jag tillhör "den där sortens människor" :D

Äääääälskar snygga skor och snygga underkläder :love: och inhandlar dylika tingestar lite nu och då när jag ser nått jag bara "måste" ha :angel:

Men jag klafsar också omkring i skogen, jagar, slaktar, styckar, kletar in varje bit bar hud med tjärdoftande myggmedel och trasslar mig genom snår och ris för att komma till bästa fiskestället och jag har ju några hundar som ska aktiveras med både spår och annat, så då knatar jag omkring och droppar blod och släpar nån form av klöv.

Jag är också fullt kapabel att dra ut föl, lamm, valpar och kattungar som inte riktigt vill komma ut som de ska. Been there, done that fler gånger än jag kan räkna

Lika mycket som jag älskar snygga skor och snygga underkläder, lika mycket älskar jag att vara en sån där "den där sortens människor" som vissa här tycks förakta enbart pga att de tycker om fina saker (skor, underkläder, väskor, kläder, bling osv) och bara pga att vissa tycker om fina saker,så verkar det som att ni tror att de är ytliga och tomma :confused:

Tack för att du beskrev det så bra!
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Jag blir faktiskt lite provocerad av hur ni skriver om "de som gillar skor och handväskor"

Ni som skriver?

Vilka menar du? De flesta skriver väl inte så. Det blir ett konstigt diskussionsklimat när man ställer sig vid sidan av diskussionen och pratar till alla andra i generella termer. Bemöt de inlägg som provocerar dig direkt istället.
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Kvinnor älskar shopping-uttalanden stöter jag inte på så ofta. Förutom kanske i relation till ngt amerikansk realityprogram...

Tvärtom är just nu fint och modernt i mina kretsar att köpa allt på second hand, att köra med "antishopping"-regler, och (mer eller mindre rättfärdigt) oja sig över den allmänna konsumismen som exploaterar jordens resurser.

Avskyr själv att handla. Internetbutiker är min räddning - bara att beställa hem det som behövs en gång per halvår, och det levereras till dörren. Perfekt!
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Alltså ingen shopping alls?

Inte goda och lite utvalda matvaror (ostar, goda marmelader, lite för dyra jordgubbar), inte krukväxter eller tex frön på våren? Inte böcker, inte skivor? Ingen shopping?

Nej, faktiskt inte. Jag köper givetvis mat, god ost, växter, kläder, sånt som jag behöver, när jag behöver det, men jag har verkligen noll intresse för shopping.
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Nja, jag uppfattar snarare det som en metafor för en relation som är svår att förklara eller förstå. Det är ungefär som man säger om män och fjärrkontrollen till TVn.

Jag måste ju också säga att jag hört betydligt fler kvinnor än män uttala sin vurm för väskor eller skor eller t o m båda. Därmed inte sagt att ALLA kvinnor tycker att det är roligt.


För min del står jag med en fot i varje värld :D Grova rejäla skor som tåler stallgöromål och pumps på jobbet. Så det ena behöver inte förta det andra.
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Eller så tyckte den som skrev detta inlägg helt enkelt att kvantumteorin inte är så svår att förklara, den är ju ändå ganska entydig. Medan kvinnors relation till handväskor och skor verkar vara ganska komplicerad och framför allt varierande mellan olika individer!
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

Alltså, enda anledningen till att jag stör mig på sånt där är för att det är så tramsigt att göra det till en kvinnlig grej. Känner asmånga killar som shoppar som faaaaaan men neeeej då, det är bara tjejer som gör sånt. Killar bryr sig ju minsann inte om kläder eller grejer.

Däremot är jag lite less på folk som ska dissa kvinnor som shoppar och gillar skor och kläder och väskor. Jag är jobbigt feministisk och tuff men tycker ändå om att köpa skor. So shoot me.

:) Håller med!!
Jag kan inte heller se att det är typiskt kvinnligt. Inte heller kan jag förstå att det skulle vara finare att liksom inte ha det intresset. Det spelar väl ingen roll anser jag. Dessutom finns det nog gott om både intresserade och ointresserade här som i övriga världen. Se bara tråden om Glossybox som verkar vara en produkt som gått hem hos många bukefalister.
 
Sv: Blir lite trött på alla fördomar

[...]Däremot är jag lite less på folk som ska dissa kvinnor som shoppar och gillar skor och kläder och väskor. Jag är jobbigt feministisk och tuff men tycker ändå om att köpa skor. So shoot me.

Jag kan stå tillsammans med dig framför exekutionsplutonen. Jag älskar att shoppa! Nr 1 är visserligen facklitteratur följt av delikatesser och viner men jag är definitivt inte den som bangar skor och kläder. Lyckades nyss med konststycket att flyga till New York med 9 kg bagage och hem med 21. Dollarn är ju så billig och det var rea på Bloomingdale's...:D Däremot är jag helt ointresserad av världen sett från damtidningars horisont. Jag må vara noga med mitt eget utseende, men det roar mig inte att läsa om mode, skönhet etc (för att inte tala om skvaller!). Brukar förtvivlat fråga hos frissan om de inte har typ Illustrerad vetenskap.

För övrigt: det är rätt fascinerande att studera hur vanligt det är att slutsatser dras om en persons inre och hela livsinställning p g a hens yttre. Jag och en väninna diskuterade just att så många blir förvånade över att råfeminister som vi har korta kjolar och höga klackar. Tydligen stämmer det inte med "populärbilden" av den feministiska akademikern. Sanningen är väl att hen kan se ut hur som helt. Med ryggsäck eller handväska.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 426
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp