Bukefalos 28 år!

Blir nog till att skicka iväg henne på inkörning ändå!

D

Dizan

Hej på er!
Tror det blir till & skicka iväg min lilla dam på inkörning ändå. Får väl offra dom pengarna eftersom jag inte klarar av det själv + att tiden inte räcker till för fem öre :-( Senast jag skulle ut & tömköra i padocken stod hon mer på två än fyra ben, surade & backade istället för att gå frammåt + att hon snurrar ett halvvarv snabbt som ögat & ställer sig & glor på en. :mad:
 
sådär brukar dom göra efter några ggr, var bara uthållig ...det tar en eller 2 dar så är allt som vanligt igen....sen är det dessutom värre att vara nära stallet i början, dom blir som stallk*ta och småvrånga....brukar bero på att dom inte riktig fattat allt som man tror dom gjort, ta med dig hjälp bara för att få henne framåt....det är ung som när man skall lära dom gå i grimskaft ....man tror ALDRIG att dom skall fatta :rofl: :rofl: :rofl: å dan efter så är det som om dom aldrig gjort annat. :D
 
trodde själv att även jag och gubben skulle få göra så men idag satte vi henne för vagn för första gången och det gick jättebra!Skönt att "första gången" är avklarad :bump:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Funderar vidare kring min ridning på ridskolan, efter den katastrofala lektionen på Bukett. Varför gick det så dåligt, vad kan jag lära...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: cassiopeja
·
Äldre Blir så trött på detta... Vet inte hur många gånger man försökt ordna med saker, och folk ställer in i sista stund och man sitter där...
2
Svar
29
· Visningar
7 559
Senast: Sol
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 388
Senast: Fille
·
Körning Ja det är det jag funderar på nu. Först tänkte jag fixa det själv, han är ju så lugn och snäll. Men nu har det upp stått lite problem...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp