Blod överallt!

Saybia

Trådstartare
Klippte min hunds klor tidigare i kväll och råkade visst klippa för nära pulpan på en klo, hunden sa inget och det började inte blöda nåt då men nu när vi kom in från kvällspromenaden så blöder klon massor ( det droppar inte utan det rinner blod från klon...) och nu ser det ut som om nån slaktat nåt djur här inne - blod överallt!

har inget blodstillande pulver eller nåt hemma så jag undrar om man kan få det att sluta på annat sätt? har hört att potatismjöl ska hjälpa men jag har inget sånt hemma heller, även hört att man kan elda en bordskniv så den blir varm och hålla mot klon så man bränner igen pulpan...testade men det fick motsatt effekt :crazy:
Nu har jag i allafall tagit fetvadd runt tassen och sen lindat med en elastisk linda runt bara för att slippa ännu mer blod...men hunden ser inte ut att tycka det är så roligt med lindad tass precis :/
Så alla tips är välkomna för hur jag ska få stopp på blödningen :bow:
 
Sv: Blod överallt!

Det låter inte normalt att det ska blöda så mycket. Kontakta veterinär och rådfråga?

Tyvärr har jag inga tips på hur man kan stoppa blodflödet
 
Sv: Blod överallt!

Usch ja, det blöder kopiöst när man råkar klippa lite för mycket.
Har tidigare använt kaliumpermanganat, men det färgar av sig (lila).

Hos vet använde vi en lapispenna, den var super för att få stopp på blodbadet. Jag har letat på apotek efter den men inte hittat någon, kanske det går att få tag på nu?

Nu kyler jag istället ned klon ordentligt med is och tar sedan lödtången och "duttar" mot klon så att det bränns ihop. "Duttandet" går mycket snabbt och hunden hinner inte reagera. Det funkar väldigt bra.
 
Sv: Blod överallt!

Det brukar blöda massor om man kommer djupt in i pulpan, jag tror dig när du säger att det är massor med blod, men ibland kan det också se värre ut än vad det är.:crazy: Och så kanske det blir svårt att sluta blöda när oroliga matte är där och pillar och fixar ;)
Nu har det ju gått en natt sen du skrev och kanske har edt lugnat ner sig, men annars tipsar jag om att gå ut gå på mjuk underlag, låta hunden springa på en gräsmatta eller nåt, då slutar det ganska snart. :idea: Vi fick det tipset av vår uppfödare och var lite tveksamma då vi inte ville att det skulle komma in smuts och dylikt, men hon sa att det inte var någon fara och vi trodde på henne då hon jobbat som djursjukvårdare, och hon hade rätt. :idea:
Men blöder det fortfarande massor nu när du vkanar kanske det är värt att åka till vet.

Lycka till!
 
Sv: Blod överallt!

Jag klippte våran hund i pulpan, det blödde mycket och vi använde blodstillande pulver osv. Ingenting hjälpte och vi åkte till veterinären som fick bränna och fick reda på att han har blödarsjukan och ej slutar blöda om det når fram till pulpan.
Hoppas det gick bra för er!
 
Sv: Blod överallt!

Tack för era svar :bow:

Jo, det gick bra för oss tillslut, drog mig till minnes att jag hade en lapispenna här hemma så den rotade jag fram och tryckte mot klon och då slutade de blöda. Sen fick jag skura golven här hemma...och trappuppgången för annars hade nog grannarna ringt polisen i tron om att det hänt nåt riktigt hemskt :angel:
 
Sv: Blod överallt!

bara undra, vad är en lapispenna??

På jobbet söver vi ju vissa hundar o klipper klorna + bränner med en löddkolv typ, men hunden känner ju inget eftersom den är sövd, sånna som ej kan klippa klorna själva på hunden!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 456
Senast: Dino
·
Hundhälsa Märkte imorse att vår hund hade dragit på sig en hälta. Vi var ute en rejäl promenad igår och han lekte även med en annan hund, så min...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: Tell
·
Hundhälsa Har under ett par månader åkt fram och tillbaka till veterinären med min hund. Först var det torra pga torra och hårda krustor hela...
Svar
4
· Visningar
1 919
Hundhälsa Herregud, jag är nog inte gjord för kloklippning! Skulle klippa valpens klor för första gången och var inne på tredje klon. Precis när...
2
Svar
21
· Visningar
5 605
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp