Bukefalos 28 år!

"blup" för utländska hingstar

malinsky

Trådstartare
Hej i höstrusket!

Finns det ngn motsvarighet för blup för tex tyska, danska och irländska hingstar? Någon som vet var det går att hitta sådan info?

Sedan har jag en fundering (en till? nähä!!? *s*)
Om jag ska ta ett föl efter min foderhäst, måste jag flytta henne från det stall hon står i nu. Hon står i dag på en ridskola och det är inte bästa miljön vad jag förstår. MEN för att jag ska ha råd att ha henne själv (jag har henne på halvfoder nu) så måste jag vänta till min barnledighet är slut, och det blir till våren för att ha råd. Men då är det ju dags att inseminera? Hon måste väl få chans att acklimatiera sig också.. vilken tid är den bästa för att påbörja en ev dräktighet? Och hur lång tid tycker ni det bör gå efter flytten? :confused:
 
Sv: "blup" för utländska hingstar

Det finns en del avkommestatistik om utländska hingstar i svenska avel i hingstkalendern (i alla fall den senaste från 2004). Unga hingstar finns av naturliga skäl inte med.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 938
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 690
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp