Bukefalos 28 år!

Barbabelle

Trådstartare
Ni som druckit blutsaft mot trötthet, har det funkat för er? Hur länge drack ni innan det började funka?
 
Mot trötthet?
Det är väl snarare mot järnbrist som i sin tur kan ge trötthet tänker jag. Vet du inte om att du har järnbrist så är det nog ingen bra idé att börja hälla i sig massor extra järn. För mycket järn kan också vara skadligt.
 
För mig har det hjälpt lite. Och jag blir inte lika vintergrå och glåmig.
Dricker från höst till vår och tycker det tar några veckor innan jag märker av det.
 
Ja för mig hjälper det, hur lång tid det tar innan jag märker beror på hur länge jag har slarvat med att inte ta och hur lågt mitt järnväde är.

Blutsaft är det min mage klarar av till skillnad från alla andra järnpreparat jag provat.
 
Mot trötthet hjälper det knappast, möjligtvis lite mot järnbrist men om magen klarar det så skulle jag absolut försöka med tabletter i stället då.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här med artros som lever hästliv?Hur funkar det? Specialanpassningar? Vad har ni för häst?Jag har blivit diagnostiserad...
Svar
9
· Visningar
594
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
709
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 271
Senast: sthu
·
Hemmet Finns det nån form av vinkeljärn/vinkelbeslag som man kan ha på rundade ytor? Har en pinnstol som börjar bli glapp i pinnarna undertill...
Svar
2
· Visningar
211
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp