Bukefalos 28 år!

Böcker om barn

feel

Trådstartare
Har ni några tips på bra böcker om barn och barns utveckling? Jag älskar att läsa och tänkte beställa hem lite böcker så kanske man är mer beredd på diverse trotsåldrar och sådant ;)
 
Sv: Böcker om barn

Har ni några tips på bra böcker om barn och barns utveckling? Jag älskar att läsa och tänkte beställa hem lite böcker så kanske man är mer beredd på diverse trotsåldrar och sådant ;)

Jag har tyckt att jesper juul förklarar på ett bra sätt det jag står för i barnuppfostran. Respekt och att låta barnet ta ansvar.

När jag var gravid läste jag annika lanz 9 1/2 månad, jag skrattade så det blev pinsamt många gånger, och då är jag ändå väldigt svårflörtad.
 
Sv: Böcker om barn

Håller med om Jesper Juul. Jag gillar också skarpt Lars H Gustafsson böcker, den senaste "växa-inte lyda" tyckte jag var jättebra. Rekommenderas verkligen. Den gemensamma nämnaren är att de ser barnet som en individ och människa, som ska behandlas med respekt, vilket jag inte tycker alltid är fallet hos andra författare.:crazy:
 
Sv: Böcker om barn

Penelope Leach -de första fem åren.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1405348496

har funnits på svenska såvitt jag vet.

Brings together key scientific evidence about the way infants think and react to their parents and the outside world. This title offers guidance on sleeping, feeding, playing and washing as well as stage-by-stage advice on your baby's physical, intellectual and emotional development from birth to five.
 

Liknande trådar

Övr. Barn När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: Knasibas
·
Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 138
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 749
Småbarn Vi tänkte göra om ett skrymsle (städförråd) under trappen till mini-lekrum. Det vore mysigt med fluffig heltäckningsmatta, kuddar...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 266
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp