Bukefalos 28 år!

Böld på råtta

Re: Uppdatering medicin

Jo, jag har det i bakhuvudet hela tiden. :crazy: Men eftersom Sammet är 1,5 år sa vet att det är bäst att ta bort henne om det visar sig vara en tumör, eftersom det är ganska lång läketid efter ett ingrepp och hon har relativt kort tid kvar. :(
 
Re: Uppdatering medicin

Vet sa att det mycket väl kan vara en liten tumör under svullnaden, det kan bli infektioner och svullnader runt tumörer också. Får se vad som händer. :crazy:
 
Re: Uppdatering medicin

Håller tummarna för dej, och ja - om det oturar sej så att det är en tumör, så hade jag inte heller opererat, utan låtit henne vara med så länge hon verkar pigg och sen tagit bort henne.
MEN Jag hoppas att det bara är nåt annat!
Kramisar från mej och gerbilerna!
 
Re: Uppdatering medicin

Det kan gå jättefort, den växer etappvis kan man säga. :crazy:

Men å andra sidan kan de leva med den väldigt länge. De verkar inte ha ont av den så länge de kan röra sig.

mvh Jessica
 
Re: Uppdatering medicin

hoppas det går bra för råttisen

Håller tummar och tår svansar och tassar på att det går bra för er
 
Sammet mår sämre idag. :cry: Hon har druckit ca 1-1,5 dl (!!!) vatten inatt, vilket INTE är normalt. Hon är hängig och rör inte på si i onödan. "Bölden" har växt lite och är mycket fastare. Inte bra. Om en timme ska vi vara hos vet igen, hoppas de kan göra nåt.
 
Det lät ju inte så bra nej, men fantastiskt att du fått tid hos vet. så snabbt!
Hoppas de kan göra något...
lider med dej, detta har jag ju genomgått både med tumörer och mycoplasma och allehanda sjukdomar... den ständiga oron!

Kramis, ska tänka på dej och försöka skicka läkande tankar...
 
Tack så mycket!! :bow:
Ja jag blev också förvånad över att jag fick en tid så snabbt! Och jag har tur med skjuts idag med, pappa taxichauffören hjälper till! :love:
Har du någon aning om varför hon kan ha druckit så mycket vatten förresten? :confused: Jag menar, hon har satt i sig 1-1,5 dl, och hon väger bara 440 g (eller var det 410). :crazy:
 
Nej det har jag inte nån teori om faktiskt. Det skulle vara om det är nån körtel som är inflammerat/tumör i som kan orsaka törsten...

Usch din stackare...
 
Nu är jag tillbaka från veterinären utan Sammet. :cry: Vet kände direkt att det var en tumör, den satt under bröstvårtan och tyngde på lungorna. Den hade spritt sig otroligt snabbt och infekterat resten av kroppen, en riktigt elakartad typ. Så hon sa att det bästa var att ta bort Sammet med detsamma. Det var det hemskaste jag nånsin varit med om, men pappa var där och stöttade, och min gamla kompis var djursjukvårdaren som fick hålla Sammet medan hon fick sprutan. :cry:
Ringde precis tll jobbet (ska egentligen jobba 13.45-20.15) och kollade om de kan fixa nån som hoppar in för mig. Vill inte stå och gråta hela dagen i en reception precis. :cry:

Silke ligger och sover, hon vet nog inte vad som hänt. Usch vad jag tycker synd om henne, hon är alldeles ensam nu. :(
 
åhh gud :cry: :cry: :cry:.... skickar massor av tröstkramar jag vet att det inte hjälper men du får tänka såhär: ´H*n har det bäst där h*n är nu änn en gång massor med tröstkramar.
 
Tack så jättemycket! Hoppas nån kan hoppa in för mig på jobbet, jag kan inte sluta gråta. :cry:
Jag vet att det var det bästa, annars hade hon bara lidit mer och mer, det fanns inget annat att göra. :(
 
Ska bara jobba 4 timmar istället, så jag börjar inte förrän 16, hinner smälta allt och ta det lugnt lite då. :smirk:
 
tur det vill du mig något så är det bara att maila mig

stöttar i vått och torrt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp