Bukefalos 28 år!

Börjar de blir nära?

S

Susanne_

Hejsan, det är så att mitt ponnysto ska ha föl, vet dock inte när! När jag köpte henne visste jag inte om detta och nu påstår ägaren att hon inte alls vet när hon blev betäckt.. Har ju haft koll på henne men här om dagen reagerade jag på något som hon nog inte haft innan, Precis framför juverna har de börjat Bli som en två lätt fyllda platta knutor/korvar, är det som hon börjar sätta mjölk i kanalerna? Eller kan hon ha haft detta hela tiden? KAN en icke dräktig häst få detta? mina andra sto, ett fyraårigt halvblod (har inget sådant) och mitt gammla avelsto (har lite hängande juver men absolut inget framför juvret).. Har aldrig varit med om en ponnydräktighet, vill bara veta om de börjar närma sig?

MVH:Susanne
 
Sv: Börjar de blir nära?

Låter som hon fått ödem och det kan vara ett tecken på att det börjar närma sig. Men jag har sett liknade på feta hästar också.
Om det inte är en ponny modell mindre så kan det vara ide att låta undersöka henne. En undersökning kan ge en hint om var i dräktigheten hon är när man kan börja vänta sig ett föl.
 
Sv: Börjar de blir nära?

Hon är en maxad A liten B ponny som blev 3 år i somras så jag vet inte hur jag ska göra, får väl vänta, hålla kolla och se helt enkelt.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 902
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 580
Senast: Pallen
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 989
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 268
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp