Bukefalos 28 år!

Börjes täcken

niardasp

Trådstartare
Någon som har regntäcket ORKAN från Börjes?
Är det bra?
Hur tjockt är det?
Håller det tätt?
Är de bra passform?
Det är ju rätt billigt, 299:-.
Mest tänker jag på tjockleken, jag vill ha ett tunt regntäcke. Någon som vet några bra tunna regntäcken? Utan fodring.
 
Vad jag har hört så är det ett tunt regntäcke. Det finn massor av trådar om du söker.
 
Jag har ett och är nöjd. Dom få gånger det regnat igenom har det regnat igenom de andra hästarnas (mycket dyrare) täcken också!

Det är tunt och ofodrat, och det har aldrig varit några passformsproblem med min häst.
 
det är tunt, precis som jag vill ha det :)
tyvärr har jag inte haft möjlighet att använda mitt många gånger men min kompis har också ett. De första veckorna läckte täcket som ett såll :eek: men senare blev det som ett vanligt regntäcke, höll regnet ute.
Under den tiden jag kunde använda mitt så läckte det inte alls.
 
har bara användt mitt några få gånger. Då gick det sönder. hon nhade det bara ca 5-6 timmar Men det gick att laga.

Jag mtycker inte passformen är godkänd, men det höll tortt på min ponny..
 
Håller med, Evergreen.
Visst var det du som tänkte köpa ett Treadstone, va?!

Billigaste bästa jag hittat hittills är annars Källqvist Olympic Light Protector hos Lillhästen för 520,- Och det håller för 12 h regn/ blötsnö plus att blöt häst torkar under!
 
Yepp, tänkte köpa och köpte ett med ;)

Var lite besviken på det, läckte i början :mad:
Men nu verkar det som det håller tätt.
Man får väl hoppas att det bara var något övergående. ;) :p
 
Så mystiskt! :confused:
Mitt har faktiskt aldrig läckt (peppar peppar) och jag har som sagt varit nöjd med det med.
 
Kan säkert skifta i kvalitet beroende på vilken leverans...
En ponny i mitt stall har ett sådant och det passar bra o vad jag vet har det hållt tätt (kanske m nåt undantag då alla täcken blivit blöta efter en hel dags spöregn)

Det är likadant i tjocklek som mina regntäcken (macpro o horseware), dvs ofodrat.
 

Liknande trådar

Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 642
Senast: fejt
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp