Bukefalos 28 år!

Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

E

emmief89

Jag undrar om någon vet om Pignon har gett ut någon bok eller DVD och om han håller några kurser eller clinics? :)
 
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

Man kommer till hans hemsida om man googlar efter "JF Pignon"..
 
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

Han sålde en bok efter föreställningen i Globen igår kväll. (Jag vet inget mer om den än att den kostade 500 och att det var lång kö.)
 
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

Hans bok är bra, det lilla jag gluttat i den sittandes på tåget, på väg hem.

Den heter "A Path to Liberty". Finns på Franska, Tyska och Engelska. (enligt boken).

I den finns det övningar, hur du ska göra och vad du ska tänka på. Dock måste jag säga att den är Lite otydligt, vissa delar. Det står inte klart och tydligt exakt Vart du ska använda signalerna på alla övningar, det står på ett ungefär. Jag undrade bla om det var under eller ovanpå nacken signalen för stegring skulle ges (även om jag itne planerat att träna in detta så är dte bra att veta).
Jag som har hållt på med NH sen tidigare kan förstå vad han menar, men har även funderingar på "hur menar han nu exakt här" på vissa saker.

Men jag rekommenderar varmt hans bok (hittils).

lat som jag var tänkte jag först köpa DVDn (då slipper jag ju läsa!) men när jag frågade om den så svarade Pignon att det var mer en ihopsättning med av shower/träningar med musik. Och ville jag veta Hur (dvs få veta hur övningarna var upplagda, hur de utfördes) så skulle jag köpa boken.

Jag tror dock att boken är utgiven i år, (tyckte det stod det) och hoppas att den med tiden finslipas.

Den kostade mycket riktigt 500:-, fattig student brände hål i plånboken men det var det värt. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

Vet ni vart man kan köpa boken förutom efter showen på globen?:)
 
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

jag fick en (signerad tjoho) dvd
 
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

På förlaget Blå hästen kan du köpa " Gallop to freedom" som han har skrivit.:)
 
Sv: Bok eller DVD av Jean Francois Pignon?

Hur många böcker har Pignon skrivit?

Edited:

Är det samma Pignon då?
Gallop to freedom är skriven av Frederic Pignon.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 986
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 769
Senast: MML
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 749
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 057
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp