Bukefalos 28 år!

Pernilla_

Trådstartare
Hej! Är såå intresserad av distans fastän jag inte startat ng tävling en(planerar i augusti) och jag ville bara höra om det är ng av alle ni distans-bukisar som vet var de har BRA men BILLIGA bomlösa sadlar!:D
 
Sv: BomlÖst

Oftast får man vad man betalar för.
Gå gärna in på utrustning och sök på de olika märkena.
Beroende på hur din häst ser ut så passar olika modeller.
Sök begagnade sadlar om ekonomin är lite sämre. Då får du mer sadel än vad du betalar för och förlorar inte så mycket om den inte skulle passa din häst eller dig.
Säkert inte det svar du ville ha........
// Linda
 
Sv: BomlÖst

Jo men tack!:) Jo iochförsej kvalite kostar!;)Men var nyss inne på hööks hemsida och de har bomlösa för ca 2600 kr, vilket jag tyckte var billigt. Eller har jag fått det helt om bakfoten??:confused::crazy::crazy:Hur mkt brukar en bra bomlös kosta??
 
Sv: BomlÖst

Jag hade inte valt Hööks bomlösa. Tycker den är för sladdrig och är mjuk i stigläderfästet.
// Linda
 
Sv: BomlÖst

Kollar du på Börjes så kostar den bomlösa 4.700;- :cool: Skitläcker!
 
Sv: BomlÖst

mahlmt: Tack för tippset,vet inte så mkt om bomlösa men är ett distansfan så suger åt mig som en svamp!:D

Maddis: F*N VAD SNYGG!!!VILLHAVILLHA!!!:bump::D
 
Senast ändrad:
Sv: BomlÖst

:angel: Hänger på min sadelhängare... behöver jag skryta med att jag har ett knallrött träns oxå? :angel::banana:
 
Sv: BomlÖst

jag har provridit i en hööks..njet säger jag bara - kändes "soffkudde" (personlig åsikt). don't like.. bättre om man kan köpa en bra på en gång, om man sen verkligen inte trivs med den så är det väl oftast lättare att sälja en begagnad BRA sadel än en som reda från början var halvdan.. ^^
 
Sv: BomlÖst

Ok,bra att ni säger det!:)
Men altså,hur passar man ut bomlösa??alla pratar ju om att man kan typ öka bomvidden elr ngt....:confused::crazy:HUR??!??
 
Sv: BomlÖst

Som mahlmt skrev, man får vad man betalar för.
Jag hade inte satsat på dom riktigt billiga sadlarna, utan hellre köpt begagnat. Jag har provat Freeform, StarTrekk, Torsion och Barefoot och de är bra till ett vettigt pris, sen har jag ju såklart mina favoriter bland dessa också.
Vissa bomlösa kan man ändra bomvidd på, t.ex. Freeform och Startrekk. Dessa är hårdare i sin konstruktion och kräver mer tillpassning än t.ex. Barefoot och Torsion som är väldigt mjuka (och dessa kan man inte ändra bomvidd på, däremot kan man ta ut frampommeln och fylla med ull exempelvis om man vill det)
Jag har själv haft olika Torsionmodeller i ett par år nu och trivs bra med dom.
 
Sv: BomlÖst

ja jag satsar nog på begagnat, finns en del på h*s*net. Och det är ju åsså bra för då kan man ju fråga säljaren hur de är och så:)
 
Sv: BomlÖst

Vilken bomlös sadel tycker NI är bäst??Ni får bara välja en!

Det är som ett enda stort hav,man kan inte bestämma sig!:crazy:
 
Sv: BomlÖst

Jag älskar också min Sports Saddle!
Det är säkert en sadel som avskräcker de flesta vid första synen. Men ack va skön tv-fåtölj det är.
// Linda
 
Sv: BomlÖst

Jag älskar också min Sports Saddle!
Det är säkert en sadel som avskräcker de flesta vid första synen. Men ack va skön tv-fåtölj det är.
// Linda

Tv-fåtölj?!

nej du min fotölj är inte i närheten av sadeln!

jag bara älskar den, och jag har lovat mig själv att aldrig sälja den även om jag säljer alla hästar ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 353
Senast: iNHALE
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 903
Senast: hhere
·
Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
14
· Visningar
750
Senast: SMM
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 214
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp