Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2017

Tror att Sofie är stel (reagerade också på det) både för att han blev så upp över öronen kär utan att de knappt pratat innan, att hon kanske till och med blir lite rädd för att hon inte känner likadant (och nu har han skickat hem de andra) och hela situationen i sig. Alla är ju inte bekväma att prata/uttrycka känslor av det slaget inför en tvkamera.

Marcus och Ericas förhållande undrar jag om det ens överlever nästa avsnitt.

Med Joakim har jag tyckt hela tiden att han känns mognare än sin ålder. Båda hans tjejer är fantastiska, men undrar om inte lite äldre Caroline trots allt passar honom bättre?

Liselott borde jobba med sin svartsjuka istället för att söka partner i tv. Hon pratar ju bara om Annies utseende när hon pratar om konkurrensen? Skulle tro att en NORMAL kille hade tyckt att Annie var ett bättre alternativ för att hon kan bete sig som en vuxen människa, frågan är väl om Dennis är normal... Han borde fundera på om han vill ha ett förhållande där det alltid kommer bli så här. Hon kommer förmodligen reagera lika starkt även om Annie är borta ur bilden. Om han valde Liselott i slutänden och hon nu får se hans dejt med Annie på tv, kan gissa att det inte var några muntra miner där igår.
 
Nu ska jag sätta mig och glo på kärlek åt alla.

Jenny är störtskön men en slarvmaja. Hon behöver någon mer coolare kille som någon skrev. Gillat henne från början och hejade på henne :). För övrigt tror jag det lutar mer åt rosa bössan Caroline.

Dennis finner jag inte ord för. Lise-lott behöver jobba med sig själv men det är också en ruggigt jobbig situation de är i. Förra säsongen valde ju Erik den som lipade sig till saker också. Ja ja jag gillade Lise-lott mycket i början men nu blir jag lite Äh skärp till dig.

Markus & Erika *gäsp* Jaha så ni har kn*llat varenda natt typ och det har varit sååå synd om er. Tror inte Erica hade fastnat för Markus om inte de andra varit där. Tycker det är synd för jag tror att Malin hade varit en tjej för honom. men men iväg på resan sen kan han räkna med att bli dumpad. Det är i alla fall min övertygelse.

Ok jag erkänner jag känner mig fortfarande lite irriterad över avsnitten utan att veta varför direkt.

Tycker det knappt är filmat något hos Johan men redan från start så vart ju Sofia den som kom först och han pratade om att hon växte i hans ögon. Tror helt klart det kan vara lite stelt pga av kamerorna också.
 
Dennis finner jag inte ord för. Lise-lott behöver jobba med sig själv men det är också en ruggigt jobbig situation de är i. Förra säsongen valde ju Erik den som lipade sig till saker också. Ja ja jag gillade Lise-lott mycket i början men nu blir jag lite Äh skärp till dig.

Ja och det höll ju inte mellan Erik och gråttjejen. Tror både den tjejen och Liselott behöver jobba med sin svartsjuka i första hand. De kommer aldrig kunna ha ett fungerande förhållande om de inte kommer över det. Man (jag har varit likadan) kväver den andra genom att reagera så.
 
Nu har jag kollat ikapp lite och det aom slår mig mest är att jag är så himla himla imponerad av Jenny! Vilken tjej allså! Förstår att hon fich åka hem, men helt seriöst så tycker jag dom kunde dumpat bönderna och resten av tjejerna och följt hennes vardag istället, så cool tjej :D
 
Är det någon som har fattat varför Erik inte har träffat Charlotte? Visst var det hennes brev han fastnade för första avsnittet när Linda var där? Jag måste ha missat totalt varför hon inte kom med, han verkar ju inte direkt ha "släppt" henne?
Hon kunde inte komma, som jag har förstått det.
 
Ska bli intressant nästa vecka när Joakim ska på date med andra Caroline och Dennis med Liselott. Dennis verkar gilla Annie i alla fall. Joakim är svårare att läsa för han verkar gilla båda lika mycket än så länge. Men han säger ju också att han behöver lite tid för att bli kär.

Sofie ser väldigt obekväm ut med Johan tycker jag. När han hade skickat hem de andra utan att prata med henne innan och han sen sa det till henne så tog det lång tid innan hon svarade honom. Som någon skrev här så verkar han väldigt uppslukad av sina egna känslor så han märker inte hur hon är. Tror inte det kommer hålla där tyvärr.

Markus och Erica är rätt gulliga tycker jag och det ser faktiskt ut som dom gillar varann på riktigt. Hoppas dom kommer hålla ihop!
 
Jag är så kluven till Joakim. Han har ju inte visat alls för oss tittare vem han är, han bara ler och verkar "trevlig och väluppfostrad". Jag är nyfiken på hur han är i verkligheten :angel:
Hans tjejer är ju fina och vettiga allihop, så något vett måste han ju ha...

Jag tänkte på en sak gällande Marcus. Det har ju hela tiden bara varit Erica som passat in i hans sökande, med tanke på att han vill bilda familj. De övriga som kom hem till hans gård var väl alla "för gamla"?! Var det bara för att få ihop ett program undrar jag då... :cautious:

I Kärlek åt alla så skickade ju Therese hem alla sina killar. Jag förstår henne om hon inte fick det rätta klicket, för det måste man ju känna. Men ändå, hon gav den sista killen som kom 5 minuter O_o Orkade hon inte med den här cirkusen :confused:

Jörgens avsnoppning av Cattis var ju "Jörgen-aktigt" :banghead: Fast lite cred att han var ärlig. Men han liksom avverkar sina tjejer en efter en, provhånglar lite, sen får dom åka hem :p

Vad fånig och annorlunda Wille blev med lite sprit i sig då O_o:crazy: Han gjorde verkligen en dykning i mina ögon - tyskt hopp i pik :wtf:
 
Jag är så kluven till Joakim. Han har ju inte visat alls för oss tittare vem han är, han bara ler och verkar "trevlig och väluppfostrad". Jag är nyfiken på hur han är i verkligheten :angel:
Hans tjejer är ju fina och vettiga allihop, så något vett måste han ju ha...

Jag tänkte på en sak gällande Marcus. Det har ju hela tiden bara varit Erica som passat in i hans sökande, med tanke på att han vill bilda familj. De övriga som kom hem till hans gård var väl alla "för gamla"?! Var det bara för att få ihop ett program undrar jag då... :cautious:

I Kärlek åt alla så skickade ju Therese hem alla sina killar. Jag förstår henne om hon inte fick det rätta klicket, för det måste man ju känna. Men ändå, hon gav den sista killen som kom 5 minuter O_o Orkade hon inte med den här cirkusen :confused:

Jörgens avsnoppning av Cattis var ju "Jörgen-aktigt" :banghead: Fast lite cred att han var ärlig. Men han liksom avverkar sina tjejer en efter en, provhånglar lite, sen får dom åka hem :p

Vad fånig och annorlunda Wille blev med lite sprit i sig då O_o:crazy: Han gjorde verkligen en dykning i mina ögon - tyskt hopp i pik :wtf:

Fast det tycker inte jag är något konstigt.
Jag kan lämna direkt när jag hälsar på någon att detta kommer aldrig gå.
Då hjälper det inte hur lång tid man får tillsammans.
 
Jag tänkte på en sak gällande Marcus. Det har ju hela tiden bara varit Erica som passat in i hans sökande, med tanke på att han vill bilda familj. De övriga som kom hem till hans gård var väl alla "för gamla"?! Var det bara för att få ihop ett program undrar jag då... :cautious:

Malin var väl inte så gammal? Typ 34? Men annars reagerade jag också på det. Helene till exempel är säkert en supertrevlig människa men hon kändes för gammal för någon som vill ha barn.
 
Ja stackars Joacim, kan inte vara något lätt val mellan de båda Caroline. Egentligen passar nog den äldre honom mer. Hon verkar svalare och lugnare.. Känns som det är just det han vill ha. Jag hopas ändå på den yngre C men det vette fan...
 
Åhh såg ni trailern för nästa vecka?! Ska bli såååå spännande att se hur det går mellan Erika och Marcus alltså :D

Och alltså, rosa-bössan Caroline, så himla himla tråkigt att hon blev bortvald. Det var ju säkert helt rätt osv men ändå!

Tycker dessutom att Liselott faktiskt växte en hel del i dagens avsnitt - jag är inte alls säker på att hon kommer få så mycket trygghet och stabilitet med Dennis faktiskt, även om jag hoppas att jag har fel om det nu är så att han väljer henne nästa vecka.
 
Måste säga med Joakim, Caroline och Caroline, måste vara första gången i bonde söker frus historia att jag har tänkt "det spelar ingen roll vem han tar", så himla, himla bra tjejer båda två. :love: Tror nog det blev Caroline K mycket på att hon är lite äldre, Joakim verkar mogen för sin ålder och tror han tjänar på att välja en lite äldre tjej (även om det säkert hade blivit bra med Caroline B också).

Liselott växte i mina ögon också efter dagens avsnitt. Lite förklaring till varför hon beter sig som hon gör. Tror tyvärr inte Dennis är rätt kille för henne ändå, men hoppas hon kommer hitta någon som hon blir trygg med så småningom. Vet inte om Dennis är rätt kille för Annie heller, men jag skulle tippa på att det hade funkat bättre.

Angående att flytta tjejerna från Dennis gård som någon skrev så läste jag på Lindas blogg förra veckan att det skulle ske innan valet (det han gjorde förra veckan) och det var väl då Liselott ballade ur. Antar att de inte visade det i tv med hänsyn till alla inblandade?

Är MYCKET förvånad om Marcus och ericas förhållande överlever, men börjar bli mer säker på Johan och Sofie. Tror Sofie är sjukt obekväm med kameran, kändes lite så när hon pratade i dagens avsnitt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För hästvänner blir det lite extra kul att följa årets upplaga av Bonde söker fru, eftersom en ung man som driver utbildnings- och...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp