Bukefalos 28 år!

Borde jag oroa mej?

jerseyko

Trådstartare
Fick valpar i fredags. Tikens första kull. Hon är en helt fantastiskt duktig mamma :heart

Men, hon blir jätte orolig när min bebis är ledsen. Innan valpningen brydde hon sej inte om det.
Hon hoppar nästan över staketet för att komma och trösta bebis!

Är det vanligt att de ska ta hand om allt som går att ta hand om? Borde man oroa sej eller är det bara något överskott av hormoner?
Vi kan tyvärr inte flytta valplådan, som är utanför vårt sovrum.

Säger jag åt henne att gå till sina valpar så slutar hon och lägger sej hos dem, men fortsätter bebis vara ledsen är hon snabbt upp igen och står vid grinden (till vårt sovrum) och piper.
 
Så ovanligt är det väl inte? Våran förra hanhund var mycket engagerad i när barnen var ledsna, jag kan tänka mig att ljudet av bebisen är likt valparna och det är normalt att hela flocken bryr sig om alla valpar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 249
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 316
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Hej. Jag är ny här och tänkte att ni kanske hade svar på en fråga. Vi har pratat med veterinär redan som sagt att så länge tiken är...
2
Svar
23
· Visningar
26 431
Senast: Belleboo
·
Hundavel & Ras Min hund är ett riktigt måndagsexemplar. Han har allergier, taskiga höfter, artros och inte minst ett gäng rädslor vilket gör att livet...
Svar
16
· Visningar
2 046
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp