Bukefalos 28 år!

Border collie

Sv: Border collie

Jag tror absolut inte att uppfödaren ser det som oseriöst att någon börjar höra sig för och ställa frågor tidigt- snarare tvärt om! Det ökar nog dina chanser att få köpa en bra BC om du verkligen visar att du är engagerad långt i förväg och vet vad du ger dig in på.

Jag kan också tipsa om att åka som publik på kurser, inte bara på tävling. Då är det tydligare hur stor skillnad det är på de olika hundarnas arbetssätt. Dessutom är inte folk så laddade och nervösa, så det är lättare att prata med dem;)

Ut o prata med uppfödare, rätt vad det är dyker huden för dig upp!

/Migo
 
Senast ändrad:
Sv: Border collie

Lite knappis eftersom jag svarar på flera av dina inlägg i tråden.

Här hittar du tävlingar:
http://vallreg.svak.se/t_calendar.php?MENUSELECT=3
Här hittar du lokalklubbarna:
http://vallreg.svak.se/c_clubs.php?LISTA=1&MENUSELECT=15

Man kan inte lära sig valla bara genom att gå kurs, det krävs träning mellan kurstillfällena oxå, o djurägare i närheten av städer är duktiga på att ta betalt.

Om du har speciella krav på utseende/färg så lär du få väldigt svårt att fö köpa en BC.
 
Sv: Border collie

Nej asså mitt önskemål vore att ha en röd tik men självklart så väger mentaliteten över färgen!
För finns där en tik som är exact det jag vill ha men som är svart/vit eller trefärgad så tar jag ju den:grin:

Men har tittar runder på lite kennlar och hittat en som har fått röda kullar och som verkar vara seriös och kunnig :D
Jag har redan kollat runder på svak och skånesvallhundsklubb :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 158
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 623
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp