Bordsservering julbord?

Vuxna människor har oftast hunnit smaka sig fram till vad man föredrar och vad man absolut inte kan få ner, man behöver inte prova på nytt varje gång.

Själv kan jag inte äta fisk, och brukar säga att fisk inte riktigt är min grej. Har hittills funkat problemfritt. Jag tror faktiskt att restaurangens personal föredrar det framför att en vuxen människa tvingar i sig något som man tycker är motbjudande och därefter spyr över bordet.
 
En dum fråga ... Men jag har undrat.
Är det vanligt med julbord på/via jobbet? Jag har inte jobbat tillräckligt länge för att veta "hur man brukar göra" och det känns dumt att fråga :o Jag har nämligen inte hört något om det på jobbet och blev lite förvånad.

Tillägg: Förlåt TS för att jag tog över din tråd här lite grann, fick uppfattningen att det var via ditt jobb så jag tänkte att det var ett samband. Upptäckte sedan att det kanske inte var så :o

Jag har ätit julbord med jobbet swn jag började jobba 2005.
Jag är inget fan av julmat men det är alltid jättetrevligt! Träffa kollegor man inte ser så ofta samt att vi har fest efteråt. Vi har två olika tillfällen för att alla ska ha möjlighet att gå, inget krav. Anmäler sig på list, brukar vara olika restauranger varje år.
 
Jag har ätit julbord med jobbet swn jag började jobba 2005.
Jag är inget fan av julmat men det är alltid jättetrevligt! Träffa kollegor man inte ser så ofta samt att vi har fest efteråt. Vi har två olika tillfällen för att alla ska ha möjlighet att gå, inget krav. Anmäler sig på list, brukar vara olika restauranger varje år.
Jag får se om det blir något på mitt jobb eller om jag missat något ... :cautious:
 
Frågade lite försynt på jobbet om det skulle bli julbord och då så chefen att de hade haft en omröstning (om jag hörde rätt) förra veckan och att de andra ville gå på en kinarestaurang istället.
Jag blev inte tillfrågad alls :cautious: och är osäker på om jag är inbjuden O_o
Vilket är lite konstigt, då de brukar vara måna om att jag ska få vara med. Så vi får väl se... kanske jag missuppfattade något.
 
Frågade lite försynt på jobbet om det skulle bli julbord och då så chefen att de hade haft en omröstning (om jag hörde rätt) förra veckan och att de andra ville gå på en kinarestaurang istället.
Jag blev inte tillfrågad alls :cautious: och är osäker på om jag är inbjuden O_o
Vilket är lite konstigt, då de brukar vara måna om att jag ska få vara med. Så vi får väl se... kanske jag missuppfattade något.
Fråga om tid ni ska gå. :D
 
Nu har jag fått svar från Operakällaren.
Det är inga som helst problem med att jag inte vill ha fisken utan jag ska bara säga till när vi kommer så löser dem det. Jag lär knappast vara den första gästen som inte gillar allt på ett julbord så bättre att förvarna än att det får bära ut maten igen. :up:

Enda problemet var @Dentakus lutfisk, Stefano var inte riktigt med på noterna med chokladtryfferad lutfisk konstigt nog. :(

Jag föreslog tre hummertallrikar istället, blir spännande att se om jag får gehör. :d
 
Senast ändrad:
Min arbetsgivare kommer bjuda på middag på en sportbar (Jag kommer inte gå, som vanligt)

Stället där jag städar har middag på ett finare ställe med Italiensk buffé. Dit ska jag!

Tidigare har jag alltid blivit medbjuden på julbord av de ställen där jag är inhyrd!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Enligt barnmorskan så ska man undvika rå fisk men hur farligt är det egentligen? Vad kan hända? Julen närmar sig och jag kommer inte...
Svar
10
· Visningar
3 268
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp