Bukefalos 28 år!

Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Oh herregud va hemskt! :( Håller alla tummar och tår att liten kommer hem snart igen! :(
 
Sv: Bortsprungen hund

Jag fortsätter hålla tummarna för er. Det verkar ju som att ni har en chans att få tag i honom nu när han har saktat in lite. Ge er inte nu! Det känns som om ni är så otroligt nära att lyckas nu!
 
Sv: Bortsprungen hund

Nejdå inte ger vi upp inte!
Nu snöar det här, på gott och ont. Man får spår att följa, men det innebär ju att gårdagens varma väder är förbi.
Men som sagt, ge upp är det inte tal på, det finns ju vilja i honom, så nog sjutton ska det finnas det i mig också! Vill ha hem honom, även om det kanske inte går att göra någonting åt benet efter denna tiden beroende på hur skadad han är, och allt annat (vet inte hur mycket stryk dom andra benen har tagit, köldskador och annat) men jag hoppas verkligen, av hela mitt hjärta att han inte fryser/svälter ihjäl, skadad och ensam i skogen, det skulle vara hemskt :(
 
Sv: Bortsprungen hund

Han har synts till, i närheten där han syntes igår.
Han har även varit in på en gård, det ligger mat där nu, har vi tur söker han sig dit igen! Isf ska en fälla dit, men han har inte tagit utav någon mat vi har lagt ut någonstans än.
Dock haltade han idag, och en som såg honom sa att han såg dålig ut :(
Han har nu varit borta i 9 dagar och 12 timmar...

Mitt hjärta blöder för er och hunden. :(

Så folk har sett honom, har de gjort några försök att fånga honom?


Snälla hjärtanes lilla hund, ta maten och hamna i en fälla, vi vill ju dig bara väl..
 
Sv: Bortsprungen hund

Jo de som sett honom har försökt locka, en del har haft hundar med sig, andra inte men alla har gått bet. Han vänder och sticker fort som attan såfort han ser någon på två ben :(
 
Sv: Bortsprungen hund

Synd att han sticker. Man tycker ju att han borde vara trött och hungrig nu och vill till människor för skydd och mat.

Oavsett så är det i alla fall jättepositivt att han syns till lite då och då i alla fall.
 
Sv: Bortsprungen hund

Det verkar ju ske några framsteg, om än små. Jag hoppas verkligen han går in i fällan om ni får tag på en!
 
Sv: Bortsprungen hund

Vilken fruktansvärd mardröm, jag lider med er!

En fälla verkar vara det mest lovande eftersom han är så skygg. Det gäller bara att hitta något lockande att "agna" den med.
 
Sv: Bortsprungen hund

Men då gäller det ju att få ut många fällor.

Om han springer såfort han ser en tvåbenting så är ju chansen att få tag på honom den vägen väldigt liten..

Hur går det med fälljakten?

Ska jag kontakta min uppfödare hon bor också där i trakten och kolla om hon har några idéer om fällor?
 
Sv: Bortsprungen hund

Det är ju lite det som är problemet, vi har kanske fått tag i en fälla.
Höra med henne kan du ju alltid!

*kl*
Han har synts till på en gård inte långt ifrån där han syntes idag.
Han har inte tagit någon mat än, trots att han gått förbi flera ställen där vi lagt ut, så frågan är hur intresserad han är utav mat i en fälla...
Grannarna skulle iaf försäka öppna ytterdörren när han var nära och försöka locka in honom i huset med värmen, ligger snö här uppe nu och han var intresserad utav husen, bara varit några meter därifrån. Värt ett försök iaf.
 
Sv: Bortsprungen hund

Spänningen stiger!!!
Ja, jag tror han måste lockas in någonstans där man kan stänga dörren bakom honom. En stalldörr kanske? En lada? Ett garage?? Och folk som sitter VÄL gömda så han inte anar att det är ett bakhåll...
Lägg ut varm, doftande mat, köttbullar eller nåt som doftar lång väg.
Lycka till!!!
 
Sv: Bortsprungen hund

Är det så klurigt att få låna/hyra fälla där uppe?
Vid lån av kattfälla kan man här nere iaf kontakta katthem.
Fast jag köpte 2 egna i trä av en karl i Ö-ljunga senare eftersom fällorna alltid var upptagna.
Kostade 500 :- st och vi hämtade dem själv.Han erbjöd sej dock att skicka dem med lastbil.
Vet att han gör alla möjliga sorters fällor tom björn.
Annars tycker man väl att kommunjägarna skulle vilja hjälpa till och låna ut fälla (vanligt med depositionavgift,som man får tillbaka sen).
De har nog ett par olika storlekar på dem.
Håller med Lena F ang att lägga ut mat som verkligen luktar mkt.
Tex grillad kyckling,en stek,köttbullar..Ostbågar är förvisso inte mat,men det luktar rejält om det!
Följer jakten och håller tummarna!

PS Ska löptiken med ut igen?
 
Sv: Bortsprungen hund

Det jag har lagt ut är stekt blodpudding och grillad kyckling...

LenaFurberg: Jo, nu har han dock inte synts till sedan i morses, och inga spår utav honom heller... Vet inte om han förflyttat sig tillbaka till Bjurån?
 
Sv: Bortsprungen hund

har lusläst alla sidor nu, hoppas verkligen att ni hittar honom!

har ni testat att lägga ut mat runt om fällan?

*hoppashoppashoppas!*
 
Sv: Bortsprungen hund

Undrar om han hittar mat i skogen nånstans? Har det jagats i trakterna? Då kan det ligga rester av slaktad älg t.ex. som han kalasar på. Kolla med jägare i trakten om var såna platser kan finnas. NÅT måste han ju ätit under dessa dagar!
Kanske nån kan föja efter honom på hästrygg?
 
Sv: Bortsprungen hund

Det finns älgrester i skogen, så går han in en bit i skogen hittar han mat, frågan är bara hur svår terräng han går i med det skadade bakbenet. Men man hoppas ju!
 
Sv: Bortsprungen hund

kan ni inte sätta en bur/fälla vid någon älgrest plats ?

hoppas ni hittar hunder igen ! :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Jag vet bara att en jägare vi mötte säger att det finns älgrester där inne i skogen typ, jag vet inte exakt vart dom är...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp