Bukefalos 28 år!

Borttagen tråd - fundersam igen...

C

cissiny

Nu har en tråd tagits bort igen, och jag fattar inte varför... *suck*... Visst om man drar det väääääldigt långt så kanske kanske kanske man kan tycka att det är nån form av reklam i den? Men det är extremt långsökt...?

Jag skrev en tråd på Senior i går. Sambon hade blivit intervjuad på radio igår. Jag undrade om nån hade hört.
Ren plojintervju, absolut inget som jag på något sätt hade tolkat som reklam. Plojandet, så att säga, var ju hästrelaterat, så tråden flyttades till gnägg. Kan tänkas att den passade bättre där?

Sedan var den helt plötsligt borta. Kikar jag på mina inlägg så är den tydligen borttagen.

Att se den tråden som reklam - är inte det väl extremt? Ok, hade jag lagt den på dressyr och basunerat ut i tråden vad vi jobbar med (vilket nog de flesta vet ändå) så kanske det hade setts som reklam...

Nu är jag väldigt förvirrad och undrar om jag får skriva _något_ hästrelaterat över huvud taget - _någon_ kan ju sätta det i samband med vår verksamhet och se det som reklam... *suck*

Mvh Cissi
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Konstigt, fattar inte heller varför den togs bort...
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Skönt att det inte bara är jag som undrar... Frågan är väl om man nånsin får ett svar...

Mvh Cissi
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Råkade precis ut för samma sak. tråd borttagen utan att jag fått någon motivering
I mitt tycke kan man åtminstonde få en motivering till att en tråd tas bort.
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Jag hade lagt ut en tråd som inte bröt mot reglerna. Däremot gjorde vissa svar i tråden det, så den blev borttagen. Jag fick då ett mail från moderator på det forumet som informerade mig om varför tråden försvann. :)
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Jag saknar en motivation.

Har jag skrivit något olämpligt skulle jag gärna få ett PM från moderator VARFÖR, så slipper man göra om misstaget.

Om det inte gäller uppenbara saker som personliga påhopp för det begriper de flesta att man inte får göra.. :p
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Jag försöker i de flesta fall att skicka iväg ett pm till trådskaparen om varför jag tar bort deras trådar. I vissa solklara fall kan jag låta bli, exempelvis viss reklam.

Att lägga en tråd här för att fråga varför tråden blivit borttagen är dock rätt poänglöst då inte alla moderatorer läser här. Skicka istället ett pm till moderatorn för det forum där tråden låg så får ni garanterat svar snabbare! :idea:

/Erica
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Har provat..... :smirk:

Nu är det inte hela världen, men man blir lite nyfiken och undrar varför.

Om inte annat för att slippa upprepa misstaget.
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Jag fick en förklaring, dvs att några svar på mina frågor innehöll reklam för enskilda affärer/butiker. Jag har därför full förståelse för att den togs bort. Men jag har även förståelse för att många moderatorer har väldigt många trådar som måste modereras. Tex när det blir pajkastning och sådant. Inte alltid har då trådskaparen märkt detta, och kanske inte hinner se tråden innan den är borta.
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

Undrar fortfarande vad som hände med Fjunets "köpa häst" tråd. Hon ställde en enkel undran vilka som ska köpa häst nu och isf vilken och jag svarade, dagen efter var den borta.
Bara för att man skriver "jag ska köpa en shettis" så innebär väl inte det att man annonserar ut att "säj till mej alla som vill sälja en shettis" man vill ju bara berätta för sina medmänniskor att "Kul och roligt, jag ska köpa en shettis".
 
Sv: Borttagen tråd - fundersam igen...

*lån* konstigt att det skiljer så ofantligt mellan Moderatorerna då.. finns ju en tråd med en tillverkare av vagn med bilder.?
konstigt att inte det anses som reklam då om shettis gör det som ändå är en geografiskplats och en ras.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 159
Senast: cirkus
·
C
Bukefalos Är bara lite fundersam - jag skrev ett inlägg i en tråd tidigare idag som jag misstänkte var "på gränsen", på grund av detta skickade...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: cissiny
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
3 961
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp