Bra övningar för sitsen?

M

Malino

Jag har alltid fått höra att jag har haft bra sits. Tills nu i höstas. Jag har ingen a ning lom varför jag tappat sitsen så totalt, sitter nästan som en fäll-kniv på min stackars häst och jag vet att jag inte kan utvecklas mer om jag inte tar tag i min sits igen. Vill gärna ha tips på bra övningar för sitsen, vad som helst ! :)
 
Sv: Bra övningar för sitsen?

att bli longerad , rida utan stgbyglar..... :p
 
Sv: Bra övningar för sitsen?

Mitt råd är också att bli longerad.
Då menar jag av en tränare så att den kan hjälpa dig med sitsen så att du får ut något av det:)
 
Sv: Bra övningar för sitsen?

Du har inte börjat rida med säkerhetsväst nyligen? Det förstörde min sits, numer har jag bara väst när jag hoppar.

Det är nödvändigt att ha någon som kan säga till dig hur du sitter och kan tala om för dig när det blir rätt, video och foto är också bra hjälpmedel.

Det kan hjälpa att träna upp sina muskler i rygg och mage.

Koncentra dig bara på din sits när du rider och strunta i hur hästen går
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Fiorano
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 010
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: valy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp