Bukefalos 28 år!

Bra vintertäcke till frusen hund

Bubble

Trådstartare
Skulle gärna vilja ha tips på bra och varma vintertäcken! Det ska vara hyfsat smidigt att röra sig i och varmt, bor i Norrbotten och har en frusen hund. Just nu har vi hurttas värmetäcke (den gamla modellen tror jag). Det är ok (brukar få ha en extra tröja under ibland när det är riktigt kallt). Jag har sele på min hund och måste då ha den utanpå täcket vilket blir lite klumpigt. Kikade på den nyare modellen av hurtta (hurtta ultimate). Någon som har erfarenhet av det täcket, hur bra håller det värmen och hur är passformen? Gillade att det fanns hål för koppel/sele så man kan ha det under täcket :)

Eller andra tips på bra täcken, gärna som finns att beställa på nätet.
 
Sv: Bra vintertäcke till frusen hund

Jag har ett vinterfodrat BackonTrack-täcke till min pudel (som alltså inte har någon underull) och det funkar superbra! Funkar finfint att ha selen under täcket också. Om det är sådär svinkallt, alltså under -25 så kompletterar jag med en kofta under.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter ett regntäcke med bra passform och som ska finnas i större storlek (hunden ligger nånstans 65-70 beroende på modell...
2
Svar
21
· Visningar
976
Senast: KesoNeso
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp