Brio race...

I

Isis

Sittdelen är så trång att dottern som var 10 månader när vagnen köptes fick knappt plats med vinterkläder och en fårskinnsfäll. Den är också trög att styra. Det värsta var väl ändå när hon klämde sina fingrar i sufletten så hon började blöda. Selen som är till vagnen är inte som andra selar. Barnen kan vända sig i dom och även ställa sig upp. Så gjorde hon och lutade sig mot sufletten. Sufletten är så hård(ingen stoppning alls) så därmed klämda fingrar. Jag vägrar att använda sufletten och ångrar att jag inte köpte en scooter till istället.

Vad tycker ni. Fler som har haft samma problem med sufletten? Funderar på att ringa Brio. kan ju inte använda vagnen..
 
Sv: Brio race...

Vi valde bort den när vi kollade på sittvagnar just på grund utav det du nämner.

Suffletten gick ju knappt att fälla, selen verkade livsfarlig, som för övrigt på -09 är utbytt till den vanliga modellen, trögstyrd och handtagaget hade "klibbigt" material.

Om jag vore dig skulle jag självklart kontakta Brio, bara för att göra dom uppmärksamma på skaderisker.
 
Sv: Brio race...

Jag önskar att jag varit mer uppmärksam innan jag köpte vagnen. :(
Ska kontakta Brio när barnen somnat.

Har också problem med lära gå vagnen från brio. Får inte skruvarna att sitta så de lossnar hela tiden. Har fått nya skruvar men det blev inte bättre. Nu står lära gå vagnen i förrådet och kan inte användas. gnäll gnäll;)
 
Sv: Brio race...

:D

Vi har ett sånt där slagbräde med hammare om man nyper sig på pinnarna.... ;) Illa för brio....
 
Sv: Brio race...

Hehe, ska jag gnälla åt dig hos brio när jag ändå är i farten? :D
 
Sv: Brio race...

Nu sitter jag och försöker ringa brio. hittade ett nummer på deras hemsida men när jag ringer det kommer jag bara hem till en Roger. :crazy:
 
Sv: Brio race...

Nej det var inte det som var på brios hemsida men det var något liknande. Ska testa det här numret då.
 
Sv: Brio race...

Vi har haft jätteproblem med skruven i själva "navet" till suffletten på ena sidan. Den lossnade, vi drog i den, lossnade igen, skaffade en ny, lossnade etc. Just nu sitter den ihop med ett hårt åtdraget buntband :grin:
Rätt surt eftersom vi hade tänkt sälja vagnen när kotten i magen vuxit ifrån vagn, men nu har den ju knappt något andrahandsvärde. Vi har skaffat en syskonvagn istället, så får Brion vara innesovvagn och så får vi väl skänka bort den sen.

Edit: det är inte en Brio Race vi har dock, jag läste rubriken för dåligt. Ursäkta! :o
 
Sv: Brio race...

Vi har haft problem med samma skruv men det var till våran brio double wave som vi fick reklamera till slut. Hade en massa problem med den vagnen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp