Bukefalos 28 år!

Bröllopsgäst; frisyr som döljer bullen i nacken!

Aliche

Trådstartare
Jättekonstig rubrik men det är så att vi är bjudna på bröllop i Februari (mitt första!) och jag är supertaggad men jag har problem med vad jag ska ha för frisyr! Jag har en ganska framträdande "bulle" vid nacken (precis där halsen blir rygg om nån fattar...) efter långa perioder med högdos kortison. Jag vill dölja den för jag känner mig väldigt obekväm med den men jag kommer förmodligen ha en klänning med ganska öppen rygg för det är så himla fint. Så jag behöver tips på vilken typ av frisyr jag ska ha, om det har någon betydelse så är det ganska fancy klädkod, mörk kostym. Jag vill helst kunna göra frisyren själv så instruktioner eller tutorial uppskattas. Jag har halvlångt hår en liten bit nedanför nyckelbenet och det är ganska tunt.
 
Jättekonstig rubrik men det är så att vi är bjudna på bröllop i Februari (mitt första!) och jag är supertaggad men jag har problem med vad jag ska ha för frisyr! Jag har en ganska framträdande "bulle" vid nacken (precis där halsen blir rygg om nån fattar...) efter långa perioder med högdos kortison. Jag vill dölja den för jag känner mig väldigt obekväm med den men jag kommer förmodligen ha en klänning med ganska öppen rygg för det är så himla fint. Så jag behöver tips på vilken typ av frisyr jag ska ha, om det har någon betydelse så är det ganska fancy klädkod, mörk kostym. Jag vill helst kunna göra frisyren själv så instruktioner eller tutorial uppskattas. Jag har halvlångt hår en liten bit nedanför nyckelbenet och det är ganska tunt.
Om det är tunnt kanske man kan lägga in extensions eller liknande för att få mer hår att göra frisyr på så att det kan en fluffigare frisyr t ex lös inbakad fläta som är extra bred och bullig.
 
Du kanske kan välja en klänning som går ihop i halsen men ändå är öppen i ryggen, tänk Halterneck typ?
 
Med locktång, spray, tuppera lite, hårnålar...etc kan man få tunt hår att se tjockt ut.

Nu vet jag inte riktigt vad du gillar eller vad du har för klänning som det ska passa till. Det jag tänker är att googla "bohemisk uppsättning" o se om det kan vara något för dig. :)
 
Med locktång, spray, tuppera lite, hårnålar...etc kan man få tunt hår att se tjockt ut.

Nu vet jag inte riktigt vad du gillar eller vad du har för klänning som det ska passa till. Det jag tänker är att googla "bohemisk uppsättning" o se om det kan vara något för dig. :)
Jag gillar nog det mesta men gärna nåt lite mer åt det bohemiska/romantiska hållet. Jag syr klänningen själv så den kommer nog bli mönstrad överdel i svartvitt med lång ärm och halvdjup ringing fram och djup bak och sen en enfärgad lång kjoldel. Ganska klassisk och stilren så håret får gärna vara lite mer avslappnat, tänkte kanske ha lite fina dekorationer i håret som typ pärlor eller liknande. Tänkte nog också ha lite större örhängen. Ja har googlat men mycket är uppsatt eller verkar väldigt avancerat att göra.
 
Jag gillar nog det mesta men gärna nåt lite mer åt det bohemiska/romantiska hållet. Jag syr klänningen själv så den kommer nog bli mönstrad överdel i svartvitt med lång ärm och halvdjup ringing fram och djup bak och sen en enfärgad lång kjoldel. Ganska klassisk och stilren så håret får gärna vara lite mer avslappnat, tänkte kanske ha lite fina dekorationer i håret som typ pärlor eller liknande. Tänkte nog också ha lite större örhängen. Ja har googlat men mycket är uppsatt eller verkar väldigt avancerat att göra.

Sätt in ett hårträns i klippformationer och sen lockar du hela håret i stora romantiska lockar.
Låt lockarna svalna och tupera rötterna lite lätt runt om i håret.
Sen samlar du håret från sidorna av ansiktet och över huvudet som om du samlar till en svans men bara med överhåret om du förstår. Fäst med ett vackert spänne och låt resten av lockarna falla ner över ryggen :)

Går ju att fästa upp lockarna med vackra nålar så mycket du vill efter det dessutom :)

Och glöm inte ett värmeskydd för lockar och en glasgivande spray med bra stadga att avsluta med!
 
Jättekonstig rubrik men det är så att vi är bjudna på bröllop i Februari (mitt första!) och jag är supertaggad men jag har problem med vad jag ska ha för frisyr! Jag har en ganska framträdande "bulle" vid nacken (precis där halsen blir rygg om nån fattar...) efter långa perioder med högdos kortison. Jag vill dölja den för jag känner mig väldigt obekväm med den men jag kommer förmodligen ha en klänning med ganska öppen rygg för det är så himla fint. Så jag behöver tips på vilken typ av frisyr jag ska ha, om det har någon betydelse så är det ganska fancy klädkod, mörk kostym. Jag vill helst kunna göra frisyren själv så instruktioner eller tutorial uppskattas. Jag har halvlångt hår en liten bit nedanför nyckelbenet och det är ganska tunt.
Släpp tankarna på bulan. Satsa på din klänning, gör en fin håruppsättning och ha en härlig kväll. Kör ett klatchigt läppstift, det brukar vara i ögonfallande. Jag tycker klänningen förtjänar en egen tråd har på buke:-) jag är sååå nyfiken på den.
 
Jag vill helst kunna göra frisyren själv så instruktioner eller tutorial uppskattas. Jag har halvlångt hår en liten bit nedanför nyckelbenet och det är ganska tunt.
Har du kollat på Youtube? Där finns massor med bra tutorials. Har du tunt hår tror jag dock att du behöver sätta in typ clip-ins för att få tillräckligt med volym för att du ska kunna täcka nacken.
 
Vad tror du om någon typ av hårnät? Då kan du fylla nätet med lite löshår så det ser mer ut och du kan till viss del välja längd och hur högt/lågt du vill sätta det.

harspanne-rosett-med-nitar-och-nat.jpg
 
Har du kollat på Youtube? Där finns massor med bra tutorials. Har du tunt hår tror jag dock att du behöver sätta in typ clip-ins för att få tillräckligt med volym för att du ska kunna täcka nacken.
Jo jag har tubat en hel del men det är nog som du säger att jag måste fuska till mig hår för att få det snyggt och lagom täckande! Jag använder aldrig löshår, var köper man bäst/billigast och ska man tänka på nåt speciellt när man köper såna som man bara sätter i ibland?
 
Jag har för övrigt två stycken hårnät här hemma som jag virkat själv. Du kan få en av dem om du vill. PM:a i såfall.

En rosa och en grå, tror jag. Måste kolla.
 
Släpp tankarna på bulan. Satsa på din klänning, gör en fin håruppsättning och ha en härlig kväll. Kör ett klatchigt läppstift, det brukar vara i ögonfallande. Jag tycker klänningen förtjänar en egen tråd har på buke:-) jag är sååå nyfiken på den.
Peppigt, tack :) Ja klänningen kan faktiskt få en egen tråd, jag har skissen nästan färdig så så fort jag har hittat ett tyg ska jag komma ihåg att uppdatera!
 
Min lymfterapeut masserade bort min!!

Jag tror att även du kan minska den rejält om du flera gånger om dagen masserar på den. Dra mjukt med fingrarna utåt från den.
Sannolikt får du inte bort hela på den här tiden men kanske får du den att minska rejält?
Say what?! Jag har fått höra av min läkare att det inte är något att göra åt! Är det en speciell massör du har haft då eller kan man säga åt en "vanlig" att fokusera på att massera ner den? Hur lång tid tog det att få bort din? Alltså jag har ju haft den här i snart 5 år och hatat den så kan jag minska den minsta lilla så blir jag lyrisk!
 
Jo jag har tubat en hel del men det är nog som du säger att jag måste fuska till mig hår för att få det snyggt och lagom täckande! Jag använder aldrig löshår, var köper man bäst/billigast och ska man tänka på nåt speciellt när man köper såna som man bara sätter i ibland?
Om du bara ska använda det vid ett tillfälle så blir billigast att köpa syntet. Det finns nog massor med ställen som köper, men jag hade satsat på att köpa från Kina för att trycka ner priset extra. Typ Lightinthebox.
 
Say what?! Jag har fått höra av min läkare att det inte är något att göra åt! Är det en speciell massör du har haft då eller kan man säga åt en "vanlig" att fokusera på att massera ner den? Hur lång tid tog det att få bort din? Alltså jag har ju haft den här i snart 5 år och hatat den så kan jag minska den minsta lilla så blir jag lyrisk!
Såhär är det.
Jag går hos en lymfterapeut. Jag samlar vätska i kroppen efer att jag opererat bort ena bröstet.
Hon sa som en kul grej när hon behandade lymfsystemet på ryggen att kollegor masserat bort nackbullar. Så vi kom överens om attt försöka - den är ju så ful.

Så var sjätte vecka gjorde hon lymfterapi på den och visst försvann den! Jag har gjort egenvård förstås. Det är taktil massage - inga hårda tag och verkligen inte "massage" med hårt knådande.
Googla filmer på lymfterapi så du ser stuket. Dra mjukt med fingrarna på den och utåt.
Inte mer än någon minut i taget och gärna flera gånger om dagen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förlåt min stress men mitt liv är så emot mig just nu att jag helt glömt av att det är nyår imorn och vi är bortbjudna på lite mer fancy...
Svar
8
· Visningar
3 123
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp