Bukefalos 28 år!

"Bruksprov" för danmarks Palominoförening

Sv: "Bruksprov" för danmarks Palominoförening

*min markering*

Det blev lite fel här tror jag. En fux kan aldrig ge en cremello...?

Tack för att du påpekade felet, så att ingen tror att det är så. Jag gjorde några ändringar i den meningen, och såg inte att "cremello blev kvar på fel ställe" så att säga....
 
Sv: "Bruksprov" för danmarks Palominoförening

Jag vet inte om jag håller med om att en gulbrun hingst kan tillföra så mycket färgmässigt. Gulanlaget är ju inte på något vis utrotningshotat. Till och med en fux vore bättre, eftersom den ger 100% isabeller med cremellos, och endast isabell, fux och cremello med isabeller.

Som jag nämnde tidigare är jag säker på att achaltkeerhästar kan tillföra mycket till färgavel, med sitt färgspektra och sin metallglans.
Jag håller med Swebec om att man når en 100% avelsframgång om det enda målet med aveln är att producera gula hästar genom att använda cremellos/perlinos (goldmakers) på bruna o fuxar.
Intressant nog så har man inom achaltekeeraveln aldrig kasserat perlino/cremello hästar då man alltid ansett det vara en färg.
Därför finns det många gula hästar inom den rasen och en hel del perlino/cremello hingstar att välja bland.
 

Liknande trådar

Avel Sitter och klurar på hingst till mitt sto e. Flemmingh-Shogun**-Aderlass. Stina behöver en hingst med en bra överlinje och stark, inte...
Svar
10
· Visningar
1 482
Senast: Retzina
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
2 988
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp