Brutet griffelben och djupt sår

:bump:Idag var vi på kliniken och hon visar ingen hälta och ingen smärta :bump:

Äntligen! Hon läker fint och jag kan börja skritta :heart
Hon var jätteduktig med och stod still utan lugnande på röntgen och visade upp fin trav i longeringen:love:
Inte longerats på flera månader och aldrig varit i ett ridhus innan. Hon är bäst!!
 
:bump:Idag var vi på kliniken och hon visar ingen hälta och ingen smärta :bump:

Äntligen! Hon läker fint och jag kan börja skritta :heart
Hon var jätteduktig med och stod still utan lugnande på röntgen och visade upp fin trav i longeringen:love:
Inte longerats på flera månader och aldrig varit i ett ridhus innan. Hon är bäst!!

Åh vilka underbara nyheter! :banana:
 
Avslutar med en bild på hur benet ser ut nu, de är lite skuggit än så länge
25550569_10155111070756099_7950542006424917717_n.jpg
 
Kan uppdatera lite igen och berätta att Blanca går ute med alla sina kompisar nu i den stora lösdriften. Släpte ut henne i fredags och hon trivs så bra :heart
Hon gick lugnt ut, mötte de andra för att sedan lägga öronen bakåt, kicka i luften så de flyttade sig från maten så ställde hon sig där och började äta :angel:
Inte halt, inte varm eller svullen!
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen fick i somras ett sår (det kanske snarare uppkom)strax bredvid 'sporren' på ett framben. Redan då reagerade jag på att det var...
Svar
19
· Visningar
2 515
Senast: caballus
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
10 705
Senast: Görel
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 613
Senast: höstmåne
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 145
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp