Budget & Kvalitet

SarmirBebis

Trådstartare
Hej!
Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7.
Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor, fodrade jackor (vinter & vår/höst), ridskor, handskar, skyddsvästar, stallskor etc. etc. mm. mm.

Efter ett tag blir det väldigt mycket pengar att lägga på utrustning och kvaliteten blir väldigt viktig.

Så, är det någon som känner till en bra butik som säljer kvalitets utrustning till ett lite billigare pris?
Det finns ju de självklara butikerna som hööks, granngården etc. men mycket är svindyrt! Och det blir omöjligt att köpa ett par ridbyxor för nästa 1000 spänn.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde komma med butiksförslag! =)
 
Kolla vad du får från skolan också. Jag får säkerhetsutrustning och skor från skolan samt kan köpa profilkläder (jackor och tröjor) billigare än i butik.
 
Hej!
Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7.
Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor, fodrade jackor (vinter & vår/höst), ridskor, handskar, skyddsvästar, stallskor etc. etc. mm. mm.

Efter ett tag blir det väldigt mycket pengar att lägga på utrustning och kvaliteten blir väldigt viktig.

Så, är det någon som känner till en bra butik som säljer kvalitets utrustning till ett lite billigare pris?
Det finns ju de självklara butikerna som hööks, granngården etc. men mycket är svindyrt! Och det blir omöjligt att köpa ett par ridbyxor för nästa 1000 spänn.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde komma med butiksförslag! =)
Det lönar sig att hålla utkik efter rea, googla typ "rea Pikeur" (eller vilket märke du nu är intresserad av) så brukar man alltid hitta något ställe.
 
Men har du inga rid/stallkläder idag?
Ullared har ju ett hyfsat sortiment.
Maken köpte ett riktigt bra par ridbyxor på Börjes för 2-300.
 
Hööks billigaste ridbyxor är bra tycker jag. Heter de comfort? Elastiska .

En instruktör sa en gång , " du ska sitta i sadeln , inte i byxorna" alltså sparat mycket pengar på att helt skippa helskodda ridbyxor.
 
Jula kan fungera. Reflexjacka, fleece , grova byxor, handskar som kan fungera, arbetsoverall.

Skriver under på det! Rejäla grejer till bra pris. Håller ofta bättre än grejer från hästaffären.
I samma anda kan man hitta bra saker på till exempel Swedol och liknande affärer (som ofta har en rea-hylla, där kan man verkligen fynda!).
Har köpt nästan alla mina stallkläder i den typen av butik, funkar alldeles utmärkt!
 
Skriver under på det! Rejäla grejer till bra pris. Håller ofta bättre än grejer från hästaffären.
I samma anda kan man hitta bra saker på till exempel Swedol och liknande affärer (som ofta har en rea-hylla, där kan man verkligen fynda!).
Har köpt nästan alla mina stallkläder i den typen av butik, funkar alldeles utmärkt!
Okej, här kommer en superhemligt...

Om en går till granngården och går till trädgårdshandskar då hittar en bla sådana där knoppervantar för 12:90 istället för uppåt 20-30 spänn på hööks etc. Säkert 50-70 spänn på ridavdelningen på granngården. Jag är hopplös med ridvantar, nästan värre än hålla reda på strumpor.
 
Hej!
Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7.
Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor, fodrade jackor (vinter & vår/höst), ridskor, handskar, skyddsvästar, stallskor etc. etc. mm. mm.

Efter ett tag blir det väldigt mycket pengar att lägga på utrustning och kvaliteten blir väldigt viktig.

Så, är det någon som känner till en bra butik som säljer kvalitets utrustning till ett lite billigare pris?
Det finns ju de självklara butikerna som hööks, granngården etc. men mycket är svindyrt! Och det blir omöjligt att köpa ett par ridbyxor för nästa 1000 spänn.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde komma med butiksförslag! =)

Måste du köpa allt nytt på en gång? Viktiga är passformen tycker jag. Ett par ridbyxor ska kännas lika sköna som ett par mjukisbyxor att ha på sig. Börjes är billiga. Tycker hööks har lite blandad kvalité beroende på vad man köper.
 

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 921
Utrustning Någon som känt på TCH produkterna? Har de funnits ett tag eller är det först nu de kommer ut? Kan ju kan petat på dem utan att tänka på...
Svar
4
· Visningar
3 388
Senast: Jocelyn
·
Utrustning Hjälp mig välja! Ska köpa en EuroLite ridhjälm imorgon, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja. De finns enfärgat i...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: biffen
·
C
Utrustning För någon vecka sedan hittade jag att par märkes ridbyxor som satt riktigt bra och var till ett väldigt bra pris för att vara det...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Choklad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp