Bukefalos 28 år!

Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Van Remo minns jag också, och den stora bruna som hon hade efter den... egentligen alla hennes hästar :love:
Undrar om Reperis är en jag tänker på också, en fux?
Bisons "Kakan"
Urkellas alla små minihästar :love:
Minns också den där vita araben som en ung tjej hade och de busade utan träns och sadel, såg så härligt ut!
Stella och Storm såklart!

(dessa kommer jag på på rak arm)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Första jag tänker på är sagolikt vackra Nökle, den norska kbltravaren (?) som var så vansinnigt fin. (visst hette han så? Blev osäker :p )
Ja så hette han, Nökle Tron. Jag är lycklig ägare till hans enda son, Eldman.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Om jag inte minns fel var den stora bruna ett halvsyskon till min donna! :)
Och Reperis är en fux, han var nästan som en cirkushäst! :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Kreles, friserern med den låånga manen.
Gunther, kommer förevigt att basera min drömhäst efter den "biffige" fuxen!
Domino_s bruna häst med ett säreget/fulsött huvud.
Den fantastiskt fina isabellhingsten av kallblodstyp, vet inte vem som hade honom? Jen80?
En liten svart korsning som kan ha hetat Myrrah, tror hon var korsning russ/island?
Minns en grå ponny vid namn Jacson.
Fatime/Fatima, skimmelstoet, är det Ingela_H hon hör ihop med?

På islandssidan.. musblacken Reykur, silversvarte Kufl, brunbönan Yrpa, Tibrá med de grava eksemsåren, lilla G aka Gyllir, Höttur (svartskäcken som någon gav bort).

Vet inte om jag minns namn/nick exakt men det är några av hästarna som dyker upp när jag tänker tillbaka på Bukehästar!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Läste först bara rubriken och kom att tänka på damen som avled, som hade en nordsvensk(?) som hon hade i köket, har för mig att hon var svårt sjuk, hon körde vagn och var inne och skrev på vagn sidan, kan tyvärr inte komma på vad damen hette, men vet att allt hon skrev var så klokt..
Vet att jag fällde en tår när jag läste att hon gått bort..
Och det var en historia om hästen som förlorade sin livskamrat?
(kan blanda ihop två gamla historier)


RUT?:confused:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Ella_99 var det nog till och med!

Magic Cinderella hette hennes vackra arab!

Den jag verkligen fastnade för var en användares fantastiska budjonny (?) eller någon annan liknande ras, den var frysmärkt på halsen eller vid manken hur de nu var... stor fux med bläs och några strumpor, rörde sig helt otroligt och hoppade fantastiskt! Hon hade dessutom alltid en otroligt duktig fotograf med sig så WOW vilka bilder!

Sen så bara ler jag när jag läser genom den här tråden, ni har tagit upp många minnesvärda hästar genom åren :love:

Våra gamlingar Johan och Jollan lever än, snart 18 och 23 år gamla :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Kreles, friserern med den låånga manen.
Gunther, kommer förevigt att basera min drömhäst efter den "biffige" fuxen!
Domino_s bruna häst med ett säreget/fulsött huvud.
Den fantastiskt fina isabellhingsten av kallblodstyp, vet inte vem som hade honom? Jen80?
En liten svart korsning som kan ha hetat Myrrah, tror hon var korsning russ/island?
Minns en grå ponny vid namn Jacson.
Fatime/Fatima, skimmelstoet, är det Ingela_H hon hör ihop med?

På islandssidan.. musblacken Reykur, silversvarte Kufl, brunbönan Yrpa, Tibrá med de grava eksemsåren, lilla G aka Gyllir, Höttur (svartskäcken som någon gav bort).

Vet inte om jag minns namn/nick exakt men det är några av hästarna som dyker upp när jag tänker tillbaka på Bukehästar!

Mmm... Mitt hjärta och mitt allt, som jag lät somna in 12 november. I bokhyllan hemma, står ljus, glashästar, en fantastisk teckning av bukes egen Imrahil, samt snart en stickad pegacorn, från en fantastisk internetspelsvän - Knightlady. Det är fortfarande tufft och gör himla ont, så omgivningen tycker inte att jag är världens muntraste sällskap... Och inte blir det bättre av all utrustning, som ligger på hög på altanen och inne i lägenheten, samt kvar i stallet...

60032_433135842619_3358348_n.jpg


Jag håller på att plocka ihop ett fotoalbum, från våra år tillsammans, så att jag får något beständigt minne.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Den jag verkligen fastnade för var en användares fantastiska budjonny (?) eller någon annan liknande ras, den var frysmärkt på halsen eller vid manken hur de nu var... stor fux med bläs och några strumpor, rörde sig helt otroligt och hoppade fantastiskt! Hon hade dessutom alltid en otroligt duktig fotograf med sig så WOW vilka bilder!

Reperis hette den hästen, verkligen en häst som fastnade på näthinnan! :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Kreles, friserern med den låånga manen.
...
En liten svart korsning som kan ha hetat Myrrah, tror hon var korsning russ/island?
...
silversvarte Kufl

Men jaa, de kommer jag ju också ihåg :love: Den där Myrrah (om hon nu hette så) var en b-ponny va? Så jädrans söt och jättelik ponnyn jag red då :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns en stor skimmel? som hette Helge. Ägarinnan hade nog en häst till tror jag och hon hette något kort som sanna kanske?

Var mycket problem med denna Helge, men kommer inte ihåg exakt vad som fattades honom. Följde deras kamp många gånger med tårar i ögonen och tror att han fick tas bort till slut.

Fina Stella var också en favorit :heart
 
Sv: Bukehästar vi minns

KL

Kreles, friserern med den låånga manen.
Gunther, kommer förevigt att basera min drömhäst efter den "biffige" fuxen!
Domino_s bruna häst med ett säreget/fulsött huvud.
Den fantastiskt fina isabellhingsten av kallblodstyp, vet inte vem som hade honom? Jen80?
En liten svart korsning som kan ha hetat Myrrah, tror hon var korsning russ/island?
Minns en grå ponny vid namn Jacson.
Fatime/Fatima, skimmelstoet, är det Ingela_H hon hör ihop med?

På islandssidan.. musblacken Reykur, silversvarte Kufl, brunbönan Yrpa, Tibrá med de grava eksemsåren, lilla G aka Gyllir, Höttur (svartskäcken som någon gav bort).

Vet inte om jag minns namn/nick exakt men det är några av hästarna som dyker upp när jag tänker tillbaka på Bukehästar!

Kan det vara Ludde du menar? :)

ludde_1_52c079bfe087c31200683ea3.jpg


ludde_2_52c079c3e087c36e9b7031a2.jpg


ludde_3_52c079c888e59db76f849c52.jpg


Mvh Domino_s
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp