Bukefalos 28 år!

Bukehästar vi minns

jag minns alihas fina, underbara fuxiga arabsto. Kom alltid ihåg namnet fel, men har för mig att det var zadira.
Och jag håller helt med om att stella och storms "stormiga" entre till världen skulle bli en ypperlig lena serie-kan redan se den tecknad :)
Den som tycker något annat kan ju bara vara avundsjuk ;)
 
Rumpnissens ponny Cherie son även kallades "Kakan" är kanske inte konstigt att jag minns henne då hon numer står i vårt stall och rids av vår dotter!
 
Kom på ett par till Cettan häst den svarta med mkt. vita tecken samt även hennes fina fux, och sedan en fin skimmel hingst som tävlar/tävlades i hoppning kan det ha varit Gylle ägaren kallade sig??
 
Alltså, jag har själv missat turerna kring just Stella och Storm, men att det är så många som tar upp just de två hästarna i tråden bevisar väl att de har gjort stort intryck på folk här inne? Det är ju inte direkt en person som nämnt dem (och det tillsammans med att de skulle vilja ha en Lena-serie om dem), det är nästan vartenda inlägg i den här tråden. För mig som ändå inte riktigt vet bakgrundshistorien känns det rätt självklart att hästarna har varit något väldigt speciellt för folket här på forumet.
 
Sv: Bukehästar vi minns



Åh ja Asterix:heart Himla snyggo!
Glimtens russ, vad hon nu hette?
Zewzs Abbe!
Evergreens...Mira?

Plus många andra redan nämnda i tråden. Men minns tydligen också mest ponnys;)

Blir lite tårögd av att någon minns min Abbe!
Nästa vecka är det ett år sedan hon togs bort och lämnade största möjliga svarta tomrum efter sig :cry:
 
Jag minns Alexandra W:s Vision, som hon kämpade så länge med. Han togs väl bort till slut tror jag...
 
Jag minns fullblodet Nina83 (kan hon ha hetat så) hade. En flugskimmel. Var rätt länge sedan, och hästen var rätt gammal redan då.
Stiletts Jacson (som såldes till ett ridgymnasium sen?)
Diabetikerns svarta kommer jag också ihåg. Och Reperis såklart.
Fullblodet Siren "Sigge" kommer jag också ihåg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp