Bukefalos 28 år!

Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

Stella (fina fina Stella)
Reperis (var tog de vägen?)
Van Remo (som hängde i 04-tråden med mig)
Traloppans arab
Helge
En superfin häst inne på dressyr där ägaren valde att lämna Buke efter en del onödiga påhopp
 
Sv: Bukehästar vi minns

Henne följde jag på bilddagboken, någon som vet hur det gick med hennes skada?

Reperis matte?

Hon gjorde operationen i utlandet och mår mycket mycket bättre idag! Hon rider aktivt men har fortfarande lite problem med förkylningar och muskelsmärtor.

Jag minns reperis och babe.
Stella
Tuben
Och den hästen där matte inte mådde bra, hästen tror jag avlivades. Matten hade ett nick som var ett designmärke tror jag? Hon har/hade någon annan häst ett tag på buke också.
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

mina absoluta favoriter är Murrays Sigge å *glömt användarnamnets* Frida !!
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Cronis skimmel, minns bara användarnamnen och får upp en bild i huvudet när jag försöker tänka.
Miss Sixty och sen Stella såklart. Moses minns jag nog. Sen minns jag textmässigt (vet inte om jag någonsin såg bild) ett kramsjukt sursto som en manlig bukefalist ägde. Mycket möjligt skimmel. Har för mig att det blev rätt många historier om den hästen.
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Cronis skimmel, minns bara användarnamnen och får upp en bild i huvudet när jag försöker tänka.
Miss Sixty och sen Stella såklart. Moses minns jag nog. Sen minns jag textmässigt (vet inte om jag någonsin såg bild) ett kramsjukt sursto som en manlig bukefalist ägde. Mycket möjligt skimmel. Har för mig att det blev rätt många historier om den hästen.

Miss sixty var de jag tänkte på!
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Jag har länge undrat var Ella_99 tog vägen?
Även fuxen med som var så pigg och livfull, tjejen visade massor av fina bilder på hästen på stubbåkrar, busandes i paddock och liknande. Och jag har för mig att detta är Reperis, eller så hette den något liknande. Vad hände med dessa?

Annars så kommer man ju alltid att minnas Stella och Kakan!:)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Hon har fortfarande kvar peppe (reperis), gjort sin nackoperation och såvitt jag vet ska dom snart börja tävla.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Finns det någon blogg att läsa?

tyckte hennes häst var så otroligt fin så därför blir man ju lite nyfiken.
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Cronis skimmel, minns bara användarnamnen och får upp en bild i huvudet när jag försöker tänka.
Miss Sixty och sen Stella såklart. Moses minns jag nog. Sen minns jag textmässigt (vet inte om jag någonsin såg bild) ett kramsjukt sursto som en manlig bukefalist ägde. Mycket möjligt skimmel. Har för mig att det blev rätt många historier om den hästen.

Måste vara MacGyver´s häst. Han hade ett annat nick förut. Kan bara inte minnas just nu vad det var. Nått på R tror jag.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag vet inte om det är det fölet du menade som föddes helt oförväntat på en ridskola? Chefen ville inte ha fölet och det föddes med lite knasig benställning. Jag skulle få köpa det för 50 kr men jag hade ju ingenstans att ha hästen/arna, så Ramona tog fölet och stoet tills fölet var gammal nog att skiljas av. Tyvärr togs fölet bort sen, dock inte pga det medfödda felet.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Finns det någon blogg att läsa?

tyckte hennes häst var så otroligt fin så därför blir man ju lite nyfiken.

låst j*a blogg.... (jag blev också nyfiken å googlade) :D

vem känner henne å kan tvinga tillbaka henne å tvinga henne skriva en recap ;)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tycker också att en Min Häst story om Stella & Storm skulle vara fantastiskt! :D
Det är väl inget unikt över deras historia? Men jag tycker också att Stella var väldigt fin.



Ingen minns min Volvo som dog i våras, men så är det väl när man är ganska osynlig med hästarna..


Jag har för mig att jag minns Van Remo, det var väl en väldigt stor fin häst?
Och så hade någon en så otroligt söt häst på sin profilbild men det har jag inte en aning om vilken det är. Jag pmade nog till och med personen för att få se en till bild :p
Babe kommer jag också ihåg såklart, som hoppade så högt och duktigt!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Hittade lite gamla filmer på youtube, herregud var det 2007 som tjejen köpte Reperis och sålde ponnyn :eek: var blir tiden av?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp