Bukemännen och kvinnorna

När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ?
På krogen, gymmet, i kassan ?
Jag personligen skulle älska att få uppmärksamhet på gymmet, en trevlig invit ''ska vi spotta varandra'' eller liknande. Eller om jag gör en rörelse fel får ni(män) gärna visa mig hur jag ska göra.
Eller gå brevid gåbanded och bara prata:D
 
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ? Jag vill inte bli uppraggad, jag vill att den som är intresserad av mig tar kontakt med mig för att lära känna mig.
På krogen - beror på stämning och mitt humör, jag hoppas att den som är intresserad av mig kan känna av stämningen och inte bara bestämma sig för att "ragga upp mig" Börja med lite ögonkontakt och se om det besvaras. Om det gör det så börja med att fråga någonting eller bara presentera sig, jag är svag för torr humor och sarkasm och ironi så om han uppvisar det på ett snyggt och roligt sätt så tycker jag att det är charmigt.
gymmet - Nej.
i kassan - Jag vet inte hur det skulle gå till som kund. Om det var jag som jobbade i kassan så absolut nej, då är det någons arbetsplats och det känns inte okej eftersom man som butikspersonal måste vara trevlig mot kunderna så det blir svårt att säga nej på ett neutralt sätt.

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Jag börjar med ögonkontakt och ett leende, om det känns besvarat så kan jag gå fram och fråga nåt eller säga nåt.
Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ? För mig är det aldrig okej med kroppskontakt om jag inte bjudit in till det först. Min kropp är inte ett "raggnings" verktyg. Jag gillar INTE när män ska komma upp bakom en när man dansar och lägger armen runt, hand på höften, flåsa i nacken eller ställa sig framför och grinda mot mig eller bara invadera mitt personal space.

Tack, för att du tog dig tid att svara :).

Men ragga och tar kontakt för att man är intresserad av att lära känna dig. Är inte det samma sak?

Äsh, jag mena mer inne butiken och inte i kassan direkt :).

Sen det där med ögonkontakt har jag aldrig förstått ? Jag kan se tjejer slänga blickar och möta mina ögon många gånger. Men jag hur ska jag veta om hon bara tittar på mig eller intresserad ? Är det en blick kopplat till ett leende ? Hur vet jag att det är mig hon ler till och inte snubben bredvid ? Enda sättet för att jag ska fatta är nog om hon kommer fram och frågar nåt om mig som person.

Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ? För mig är det aldrig okej med kroppskontakt om jag inte bjudit in till det först. Min kropp är inte ett "raggnings" verktyg. Jag gillar INTE när män ska komma upp bakom en när man dansar och lägger armen runt, hand på höften, flåsa i nacken eller ställa sig framför och grinda mot mig eller bara invadera mitt personal space.

Jag ser varje gång folk som ålar sig tätt omslingrade på dansgolvet och hånglar m.m. Men äre bara OK om kvinnan tar initiativet där ?
 
Jag personligen skulle älska att få uppmärksamhet på gymmet, en trevlig invit ''ska vi spotta varandra'' eller liknande. Eller om jag gör en rörelse fel får ni(män) gärna visa mig hur jag ska göra.
Eller gå brevid gåbanded och bara prata:D
Och jag är tvärtom haha, jag vill inte bli "raggad på" på gymmet, jag går dit för min egen skull och det är väldigt mycket min egentid. Det visar verkligen hur viktigt det är att vara lyhörd och uppmärksam och självkritisk när det är och inte är läge att ta kontakt.
 
Jag personligen skulle älska att få uppmärksamhet på gymmet, en trevlig invit ''ska vi spotta varandra'' eller liknande. Eller om jag gör en rörelse fel får ni(män) gärna visa mig hur jag ska göra.
Eller gå brevid gåbanded och bara prata:D

"spotta varandra" Vad är det för uttryck ?
Och hur ska man veta det ? Många tjejer har ju uttalat sig om att man inte vill ha tips från män på gymmet eller vill prata med främmande män.
 
Tack, för att du tog dig tid att svara :).

Men ragga och tar kontakt för att man är intresserad av att lära känna dig. Är inte det samma sak?

Äsh, jag mena mer inne butiken och inte i kassan direkt :).

Sen det där med ögonkontakt har jag aldrig förstått ? Jag kan se tjejer slänga blickar och möta mina ögon många gånger. Men jag hur ska jag veta om hon bara tittar på mig eller intresserad ? Är det en blick kopplat till ett leende ? Hur vet jag att det är mig hon ler till och inte snubben bredvid ? Enda sättet för att jag ska fatta är nog om hon kommer fram och frågar nåt om mig som person.



Jag ser varje gång folk som ålar sig tätt omslingrade på dansgolvet och hånglar m.m. Men äre bara OK om kvinnan tar initiativet där ?
Alltså jag kan ju inte svara för hela kvinnosläktet eller människosläktet men jag tycker det är extremt viktigt att förstå att någon annans kropp är just någon annans kropp, du har noll och ingen rätt till den innan den som äger kroppen bjuder in till det. Det gäller att vara uppmärksam på hur den andra reagerar på dina närmanden och är man osäker så ska man alltid, alltid avstå från att ta på en annan människa. Man kan ju göra det enkelt för sig och helt enkelt fråga; "är det okej om jag har min hand här?" Det är klart att folk hånglar och tar på varandra när man är ute och det kan ju vara hyr mysigt som helst, men det måste vara (på något sätt, i någon form) ömsesidigt överenskommet att det är okej att ta på varandra. Det är inte så himla svårt egentligen; var uppmärksam, gör inte saker bara för du vill utan ta reda på om hon vill också, var lyhörd och var genuin så ska det nog gå bra.
 
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ?
På krogen, gymmet, i kassan ?

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ?

Jag drar öronen åt mig direkt när jag upplever att någon raggar, oavsett var. Att på ett neutralt och avslappnat sätt prata med varandra är trevligt med de flesta, att eventuellt börja flirta kommer i ett senare skede för mig. Den som sexhintar eller rör vid mig innan vi ens börjar flirta ryker direkt.

Jag "raggar" ytterst sällan, men om jag är intresserad av någon på ett uteställe kan jag börja prata. "Hej, och skål! Har du en trevlig kväll?" osv. Jag skulle aldrig få för mig att gnida mig på dansgolvet och hångla med någon, men om hon tar initiativet och du vill så kör :) Att ta initiativ skälv skulle jag säga är ytterst riskabelt, då risken både är att du sumpar det och dessutom utsätter henne för obehag. Stanna på den säkra sidan där :up:
 
Alltså jag kan ju inte svara för hela kvinnosläktet eller människosläktet men jag tycker det är extremt viktigt att förstå att någon annans kropp är just någon annans kropp, du har noll och ingen rätt till den innan den som äger kroppen bjuder in till det. Det gäller att vara uppmärksam på hur den andra reagerar på dina närmanden och är man osäker så ska man alltid, alltid avstå från att ta på en annan människa. Man kan ju göra det enkelt för sig och helt enkelt fråga; "är det okej om jag har min hand här?" Det är klart att folk hånglar och tar på varandra när man är ute och det kan ju vara hyr mysigt som helst, men det måste vara (på något sätt, i någon form) ömsesidigt överenskommet att det är okej att ta på varandra. Det är inte så himla svårt egentligen; var uppmärksam, gör inte saker bara för du vill utan ta reda på om hon vill också, var lyhörd och var genuin så ska det nog gå bra.

Ja, såklart. Jag är otroligt försiktig när det kommer till sånt som kroppskontakt. Men jag var med om en situation på krogen för inte så länge sen. Där en tjej backa in i mig och dansa nära. Jag provade med att lägga min hand på hennes arm bara. Ingen reaktion hon dansa på som vanligt nära. Jag vet inte om hon ville att jag skulle göra nåt mer eller nåt ? För känns som att hade hon inte gillat handen hade hon backat undan eller undvikit att backa in i mig. Aja, dansgolvet kanske inte är bästa stället att ragga på när man är på krogen ??
 
"spotta varandra" Vad är det för uttryck ?
Och hur ska man veta det ? Många tjejer har ju uttalat sig om att man inte vill ha tips från män på gymmet eller vill prata med främmande män.
Nä hur man ska veta det vet jag inte. Jag älskar att bli raggad på. Hur kul som helst. Ska nog bära namnbricka där det står ''ragga gärna'':rofl:

Spotta brukar vi säga om ''the bench'' benching, vet inte vad det heter på svenska.
Kolla så du inte blir kvävd under tyngden typ.

Tycker det är jättekul att bli invited att göra saker, oavsett om det är bench eller squats eller cardio, fuck yes im in!
 
Nä hur man ska veta det vet jag inte. Jag älskar att bli raggad på. Hur kul som helst. Ska nog bära namnbricka där det står ''ragga gärna'':rofl:

Spotta brukar vi säga om ''the bench'' benching, vet inte vad det heter på svenska.
Kolla så du inte blir kvävd under tyngden typ.

Tycker det är jättekul att bli invited att göra saker, oavsett om det är bench eller squats eller cardio, fuck yes im in!
Passa :D
 
"spotta varandra" Vad är det för uttryck ?
Och hur ska man veta det ? Många tjejer har ju uttalat sig om att man inte vill ha tips från män på gymmet eller vill prata med främmande män.
Det är också väldig skillnad på hur man approachar tex. på gymmet. Att oombedd bli "tipsad" på gymmet tycker jag mest brukar kännas självupptaget och drygt.
Dåligt: Heeeeej, how you doing? Alltså du gör den där övningen heeelt fel jag ska visa dig hur man gör! Alltså shit va tajt du är! Det är så sexigt med kvinnor som svettas så där. Män generellt som ställer sig vid maskinen man tränar på och avbryter och/eller bara fortsätter prata oavsett hur ointresserad man är, som inte alls känner av stämningen.
Bättre: (inte avbryta mitt i övning eller pass) Jag såg att du sprang en mil på löpbandet, brukar du köra lopp ibland/vet du nåt bra lopp? Jag gillar dina skor, dom är verkligen coola/jag har funderat på dom är du nöjd med dom? Är du nöjd med ditt aktivitetsarmband, jag funderar på att skaffa ett.
 
Nä hur man ska veta det vet jag inte. Jag älskar att bli raggad på. Hur kul som helst. Ska nog bära namnbricka där det står ''ragga gärna'':rofl:

Spotta brukar vi säga om ''the bench'' benching, vet inte vad det heter på svenska.
Kolla så du inte blir kvävd under tyngden typ.

Tycker det är jättekul att bli invited att göra saker, oavsett om det är bench eller squats eller cardio, fuck yes im in!

Hahaha! :rofl:
Låter farligt med "ragga gärna" skylten på gymmet. Då kommer du nog inte få vara ifred :D
 
Ja, såklart. Jag är otroligt försiktig när det kommer till sånt som kroppskontakt. Men jag var med om en situation på krogen för inte så länge sen. Där en tjej backa in i mig och dansa nära. Jag provade med att lägga min hand på hennes arm bara. Ingen reaktion hon dansa på som vanligt nära. Jag vet inte om hon ville att jag skulle göra nåt mer eller nåt ? För känns som att hade hon inte gillat handen hade hon backat undan eller undvikit att backa in i mig. Aja, dansgolvet kanske inte är bästa stället att ragga på när man är på krogen ??
Det fetade: Nej. En tjej ska aldrig behöva backa undan eller flytta på sig för att undvika att bli berörd, hon kanske bara backade på dig av misstag. Som sagt är du osäker så undvik beröring.
 
Det är också väldig skillnad på hur man approachar tex. på gymmet. Att oombedd bli "tipsad" på gymmet tycker jag mest brukar kännas självupptaget och drygt.
Dåligt: Heeeeej, how you doing? Alltså du gör den där övningen heeelt fel jag ska visa dig hur man gör! Alltså shit va tajt du är! Det är så sexigt med kvinnor som svettas så där. Män generellt som ställer sig vid maskinen man tränar på och avbryter och/eller bara fortsätter prata oavsett hur ointresserad man är, som inte alls känner av stämningen.
Bättre: (inte avbryta mitt i övning eller pass) Jag såg att du sprang en mil på löpbandet, brukar du köra lopp ibland/vet du nåt bra lopp? Jag gillar dina skor, dom är verkligen coola/jag har funderat på dom är du nöjd med dom? Är du nöjd med ditt aktivitetsarmband, jag funderar på att skaffa ett.

Haha, ja det låter inte som nå bra sätt att approaha på !

Men många gånger kör tjejer på dom maskinerna jag tänkt träna på. Jag brukar försöka leta reda på nån annan maskin jag kan köra på då. Kan det vara ett tillfälle att föra lite konversation istället? Att fråga om man får hoppa i mellan hennes reps på maskinen. Flera killar har frågat mig samma sak på gymmet. Vore det okej ?? Vet inte om jag skulle våga dock....känns som man stör tjejen i hennes träning...
 
På gymmet vill jag verkligen inte bli tilltalad alls, jag är tillräckligt självmedveten när jag är där ändå och skulle förmodligen gå hem om det kändes som att folk tittade på mig istället för att träna själva.
Jobbet går också bort, jag är svettig och upptagen så fuck off liksom! XD
Krogen - nope. När jag är där är jag där för att ta ett pint med mina kompisar.

Däremot får man gärna prata med mig om jag trallar genom parken med hundarna, då är jag avslappnad och trygg och bekväm. Fast "Ragga på" känns som ett påfluget och rätt otrevligt uttryck, det vill jag nog inte bli utsatt för oavsett.
 
Haha, ja det låter inte som nå bra sätt att approaha på !

Men många gånger kör tjejer på dom maskinerna jag tänkt träna på. Jag brukar försöka leta reda på nån annan maskin jag kan köra på då. Kan det vara ett tillfälle att föra lite konversation istället? Att fråga om man får hoppa i mellan hennes reps på maskinen. Flera killar har frågat mig samma sak på gymmet. Vore det okej ?? Vet inte om jag skulle våga dock....känns som man stör tjejen i hennes träning...
Alltså jag kan ju inte sitt här och analysera varenda situation du någonsin har varit i eller som kan uppstå, det finns ingen rätt/fel manual som man kan använda vid kontakt med andra människor. I slutändan handlar det om att applicera sunt förnuft, vara självkritisk ifråga om varför och hur man gör saker, vara uppmärksam och lyhörd på respons och situation och stämning samt behandla människor med respekt. Svårare än så är det inte. Verkligen.
 
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ?
På krogen, gymmet, i kassan ?

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ?
I och med att du ställer dessa frågor är mitt krassa råd att du ska ta det jävligt lugnt med ditt raggande. Det handlar om kontakt och finkänsla och dina frågor avslöjar att du har finess och kvinnosyn som en tonårsgrabb. Så du gör bäst i att låta bli.

Personligen tycker jag att du i synnerhet bör lämna folk ifred på dansgolvet. Avskyr äckel som stör mig när jag dansar. :yuck:

Ett till gott råd: Flashback består av troll, tonåringar och idioter. Om du inte vill tillhöra någon av dessa kategorier så bör du sluta tro på skiten som skrivs där.

Ytterligare ett råd: sök hjälp för dina kroppskomplex.
 
I och med att du ställer dessa frågor är mitt krassa råd att du ska ta det jävligt lugnt med ditt raggande. Det handlar om kontakt och finkänsla och dina frågor avslöjar att du har finess och kvinnosyn som en tonårsgrabb. Så du gör bäst i att låta bli.

Personligen tycker jag att du i synnerhet bör lämna folk ifred på dansgolvet. Avskyr äckel som stör mig när jag dansar. :yuck:

Ett till gott råd: Flashback består av troll, tonåringar och idioter. Om du inte vill tillhöra någon av dessa kategorier så bör du sluta tro på skiten som skrivs där.

Ytterligare ett råd: sök hjälp för dina kroppskomplex.

Det är ju därför jag frågar. Jag vill veta vad är för finess och finkänsla som behövs ?

Ok, det bara observationer jag gjort på dansgolven. Att ibland fungerar det för dessa kletiga och klänga killar. Vilket har förvånad mig då alla säger att man inte uppskattar det... ?

Jag har inga direkta kroppskomplex. Jag är rätt nöjd och stolt med kroppen , men den kan bli bättre tror jag :).
 
Ja, såklart. Jag är otroligt försiktig när det kommer till sånt som kroppskontakt. Men jag var med om en situation på krogen för inte så länge sen. Där en tjej backa in i mig och dansa nära. Jag provade med att lägga min hand på hennes arm bara. Ingen reaktion hon dansa på som vanligt nära. Jag vet inte om hon ville att jag skulle göra nåt mer eller nåt ? För känns som att hade hon inte gillat handen hade hon backat undan eller undvikit att backa in i mig. Aja, dansgolvet kanske inte är bästa stället att ragga på när man är på krogen ??

Tror dansgolvet överlag är svårt och särskilt om man som du, kanske inte är helt van vid kroglivet. Sikta på att snacka i baren i stället om du är ute skulle jag tipsa om! Mindre risk för missförstånd.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
344
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp