Bukemännen och kvinnorna

Det är ju därför jag frågar. Jag vill veta vad är för finess och finkänsla som behövs ?

Alltså, kan du inte ens tänka efter lite och gissa dig fram till det utan att fråga Bukerådet och få någon slags walkthrough på dagisnivå, så är det rätt hopplöst för dig överhuvudtaget. Du påstår själv att det är blyghet som är ditt problem, jag får mer intrycket att det är en brist på social kompetens, du bara vägrar inse det själv. Men som tur är kan du söka hjälp för det, precis som för dina hangups vad gäller kropp och utseende.
 
Det är ju därför jag frågar. Jag vill veta vad är för finess och finkänsla som behövs ?

Ok, det bara observationer jag gjort på dansgolven. Att ibland fungerar det för dessa kletiga och klänga killar. Vilket har förvånad mig då alla säger att man inte uppskattar det... ?

Jag har inga direkta kroppskomplex. Jag är rätt nöjd och stolt med kroppen , men den kan bli bättre tror jag :).
Se svaret av @Invicta ovan.
 
Du påstår själv att det är blyghet som är ditt problem, jag får mer intrycket att det är en brist på social kompetens, du bara vägrar inse det själv. Men som tur är kan du söka hjälp för det, precis som för dina hangups vad gäller kropp och utseende.

Ja, blyghet i kombination med social kompetens. Jag är dålig på "small talk" och det blir inte bättre av att jag blir jättenervös inför tjejer. Hur menar du att man ska söka hjälp för det ?

Kroppen har jag inga hängups för... Jag vill bara se bättre ut ? Vill inte de flesta det ? :)
 
Vet du vad, @Hero, nu tycker jag att det enda du håller på med är detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_lioning

Så jag tänker faktiskt inte bemöda mig med att försöka lära dig vanligt folkvett. Du kan googla dig fram till terapeuter och andra professionella om du verkligen vill få till en förändring.

Vad kroppsnojan anbelangar så är det tydligt från dina upprepade inlägg på ämnet att du inte alls bara vill se bättre ut, du är totalt fixerad vid ytan, men precis som med resten av dina problem så vill du inte se det själv, utan försöker prata bort det när någon poängterar att det är något du borde ta tag i. Du kommer aldrig att komma framåt så länge du fintar bort den hjälp folk försöker erbjuda dig.
 
Ja, blyghet i kombination med social kompetens. Jag är dålig på "small talk" och det blir inte bättre av att jag blir jättenervös inför tjejer. Hur menar du att man ska söka hjälp för det ?

Kroppen har jag inga hängups för... Jag vill bara se bättre ut ? Vill inte de flesta det ? :)
Terapi är superbra för alla möjliga problem, det är inte bara för folk som hör röster. KBT tex
 
Vet du vad, @Hero, nu tycker jag att det enda du håller på med är detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_lioning

Så jag tänker faktiskt inte bemöda mig med att försöka lära dig vanligt folkvett. Du kan googla dig fram till terapeuter och andra professionella om du verkligen vill få till en förändring.

Vad kroppsnojan anbelangar så är det tydligt från dina upprepade inlägg på ämnet att du inte alls bara vill se bättre ut, du är totalt fixerad vid ytan, men precis som med resten av dina problem så vill du inte se det själv, utan försöker prata bort det när någon poängterar att det är något du borde ta tag i.

Lugn bara lugn.
Jag känner mig väl själv bättre än vad andra gör ?
Fixering vid ytan är en korrelation till att nätdejting är så ytligt. Det är därför jag lägger mkt fokus vid det på buke.
 
Åh, lite härskarteknik också, gulle dig. :up: Undrade just när det skulle komma, du älskar ju att dra fram den taktiken när du känner dig tilltryckt.

Jag var ute efter tips och inget annat. Håll dig borta från tråden om du ska hålla på sådär.
 
Jag var ute efter tips och inget annat. Håll dig borta från tråden om du ska hålla på sådär.

Det var du som satte ribban, jag bara spelade på samma nivå som dig. Jag har gett tips, men du vill bara hitta fel på dem, och då du dessutom tar till en dryg attityd i ditt svar så kan du inte förvänta dig att jag ska vara trevlig tillbaks. Tro det eller ej så försöker jag hjälpa dig, men jag är av "tough love"-skolan, inte klappa på arslet i all evighet och trösta och säga att det är inte alls något fel på dig, det är alla andra som är dumma.

Och förresten är det varken du som är moderator eller startade tråden, så du kan fetglömma att leka Bukepolis och säga åt mig vilka trådar jag får svara i och inte.
 
Jag var ute efter tips och inget annat. Håll dig borta från tråden om du ska hålla på sådär.
Sånt gör ju att inga muskler eller tillväxthormon i världen kan hjälpa dig, tyvärr. Detsamma gäller din tro att "ragga upp" kvinnor är något som ens kan göras på ett schysst vis.

Som sagt, någon form av samtalskontakt och troligen även en samtalsgrupp med kompetent ledning, tycks vara vad du behöver.
 
eller: varför är det ingen som förstår mig/vill ha mig/ varför vill alla ha mig/ hur ska jag vara/ är jag för lång/ för kort/eller vad det nu kan vara.

Vi skippar invandringen här är tanken, men i övrigt: du som är Man och undrar vad kvinnor generellt (som hänger på buke) anser, fråga på.
Och så försöker vi att hålla andra trådar lite renare från dylikt, för ett trevligare klimat.

Om det går.
Kan det vara för att mina lilltår har ett så ofördelaktigt utseende som jag inte är ihop med världens vackraste man?
 
Jättestor skillnad! Frön finns i mellanösternmat och nordafrikansk, per definition gott, alltså.

Blad finns i asiatisk mat, som bara är god i vissa fall.
Jag har nog alltid tyckt att korianderfrön är goda i matlagning, bladen tyckte jag var hemska tidigare, men även dem har jag lärt mig att tycka om. Jag äter gärna färsk koriander numera och ska testa att så själv, det blir tydligen rena ogräset. :d
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
344
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp