Bukefalos 28 år!

Bukes valvaka

Blueberry

Trådstartare
Nedräkningen har börjat.
Världen håller andan.
Buke bevakar.


bigOriginal.jpg

Det verkar oroväckande jämnt mellan Clinton och Trump.
Clinton har haft ledningen hela tiden, men Trump kan knappa in på slutet.

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/slutspurten-kan-bli-rysare-i-de-avgorande-staterna/
 
Jo kommer att sitta uppe hela natten tills resultaten är inne. Gärna sällskap medan man biter på naglarna :nailbiting: Hur i helvete det kan vara ens nära en gåta. :mad:
 
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska sitta uppe och få hjärtslag under tiden som det avgörs, eller om jag ska sova som vanligt och låta hjärtslaget vänta tills jag vaknar istället.

För 4,5 månader sedan hade jag knappt varit nervös, utan istället varit helt övertygad om att Trump inte kunde vinna för att "så dumma är väl folk ändå inte, när det väl kommer till kritan". Sedan Storbritannien röstade för att gå ur EU har jag dock helt lagt sådana tankar åt sidan och insett att det mesta och det mest otroliga är möjligt i dagens politiska klimat. Tyvärr.
 
Det känns som många röstar på den som är minst dålig, istället för en dom tycker är bra. Ogillar dom Trump så röstar dom på Hillary, utan att egentligen tycka att hon är så fantastisk, och tvärtom.

Undrar hur de skulle ligga till om det inte förkom någon smutkastning i kampanjerna, utan endast deras politiska frågor så folk röstade på den de höll med mest.
 
Usch jag är skitnervös, inte minst för hur stämningen kommer vara när förhoppningsvis Hillary vinner. Känns som om Trumps anhängare är väldigt aggressiva och hela den här "allt är riggat" approachen kan ju leda till att de helt enkelt inte accepterar resultatet på ett fredligt vis. Trump eldar ju på duktigt.
 
Jag fasar för de där sekunderna på onsdag morgon när jag stänger av flygplansläget på mobilen och notiserna börjar trilla in. Usch.
 
Fast nu cirkulerar väl "pedofil rykten" om Clinton...
Läste just en bekants inlägg.. Hon bor i USA och hon och hennes kamrater verkar rösta på Trump.
De är kristna och just den här pedofilgrejen va en stor "spik i kistan"...
Plus att de tycker att "usa needs change"...
 
Det känns som många röstar på den som är minst dålig, istället för en dom tycker är bra. Ogillar dom Trump så röstar dom på Hillary, utan att egentligen tycka att hon är så fantastisk, och tvärtom.

Undrar hur de skulle ligga till om det inte förkom någon smutkastning i kampanjerna, utan endast deras politiska frågor så folk röstade på den de höll med mest.

Då skulle Hillary vinna överlägset. Många hatar Hillary, hon är en vit elitistik proffspolitiker som är kvinna. Hon trycker på alla hat knappar som finns. Plus då Bill. Om någon annan republikan vunnit primary hade han sopat banan med Hillary. Men gud vad jag vill ha en vit demokratisk kvinnlig president efter en två terms svart president! :grin: Republikanerna håller på att falla samman. Den enda som kan vinna primary är automatiskt mycket långt höger ut som den skiftande etniska befolkningen inte kommer att rösta på. Tittar man på kartan ser man att Trump kommer att vinna fler delstater men att det inte spelar någon roll eftersom Hillary vinner de stora folkrika kuststaterna förutom Florida och Texas då. Men alla räknar med att Texas blir demokratiskt om en tio år eller så. Det pågår en tydlig etnisk och social förändring i USA och republikanerna hänger inte med.

Kolla bara när Bush vann, var det delvis pga att de stenhårt drev homosexuella rättighetsfrågor. Idag tas det för givet och i princip ingen republikansk kandidat säger pip om det. :D
 
Usch jag är skitnervös, inte minst för hur stämningen kommer vara när förhoppningsvis Hillary vinner. Känns som om Trumps anhängare är väldigt aggressiva och hela den här "allt är riggat" approachen kan ju leda till att de helt enkelt inte accepterar resultatet på ett fredligt vis. Trump eldar ju på duktigt.

Trump har ju faktiskt sagt i en av valdebatterna att han kanske inte kommer att acceptera valresultatet om han förlorar.
 
Fast nu cirkulerar väl "pedofil rykten" om Clinton...
Läste just en bekants inlägg.. Hon bor i USA och hon och hennes kamrater verkar rösta på Trump.
De är kristna och just den här pedofilgrejen va en stor "spik i kistan"...
Plus att de tycker att "usa needs change"...

Eh den Trump som sagt om en tolvåring som deltog i en skönhetstävling att henne skulle han data så fort hon blev 16 år? Och som sagt att hans dotter är en hot piece of ass han tänt på om hon inte var hans dotter? Den Trump?
 
Trump har ju faktiskt sagt i en av valdebatterna att han kanske inte kommer att acceptera valresultatet om han förlorar.
Herregud, han beter sig som en j-vla barnunge. Ursäkta språket :angel: Man kan ju säga mycket om vissa partier här i Sverige, men Trump slår det mesta med hästlängder. Tycker det är så galet oprofessionellt att hålla på och säga att valet är riggat och att han inte kommer acceptera valresultatet om det inte blir han som vinner.. Jag läste att det finns Trump-supportrar som kommer ta till våld i fall han/de förlorar, och han har ju i princip uppmuntrat till det. Och ändå vill han kalla det demokrati?? :eek:
 
Jag har rent ut sagt usel(!) koll på hur allt går till med röstning osv i USA. Jag har läst och hört en hel del om Trump och Clinton senaste tiden, såklart, men känner mig ändå förvirrad. Bra med en sådan här tråd i alla fall, så att jag kanske får möjlighet att hänga med lite :p
 
Jag är rädd för att USA av princip hatar kvinnor mer än de hatar idioter. :cautious:

Andra saker som gör mig rädd:
Senast var det väl ungefär 60 % valdeltagande, har jag för mig. Så typ hälften av de som får rösta röstar. Och så blir det ofta väldigt jämnt. Så det är typ en fjärdedel av det amerikanska folket som bestämmer vem som ska styra världen i fyra år. :angel:

Hittills har Danmarks socialdemokrater gjort det roligaste inslaget i valdebatten, när de uppmanar röstberättigade amerikaner i Danmark att rösta:
trump-bus-3.gif

http://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/danskarnas-han-mot-donald-trump-6800128
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 465
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 155
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp